Bij de verbouw van mijn Lima en andere 1200 en heb ik de tekening uit het Enter boekje gebruikt, geheel 1:87.Fleischmann draaistelzijkanten zijn verbazend goed op schaal volgens mij.
Nu was ik pas op de beurs in Nijmegen, en ik zag daar zo'n Amerikaanse loc.
Ik heb een poos geleden mijn Lima 1200 voorzien van een totaal andere techniek. Het chassis van de Alco PB is inderdaad niet geschikt, vandaar dat mijn hobbymaat en ik gekozen hebben voor een U-profiel, waar de PB-draaistellen in zijn verwerkt. Faulhaber motor er in en inmiddels ook van een Zimo voorzien. Het is een fantastische lok geworden met geweldige rij-eigenschappen. Voorzien van Kadee-koppeling. Ik heb een foto van het eindresultaat beschikbaar en zal dezer dagen de lok ook eens openmaken om een beeld te geven van de techniek.Grtzz Paul
............ over een andere boeg. Een metalen U-profiel ter breedte van de Lima leek ons de juiste oplossing. Dat vergde wel behoorlijk wat vijl- boor-en slijpwerk (in de oldtimer restauratiewerkplaats van Norbert) maar uiteindelijk resulteerde dat in een goed passend loodzwaar chassis, waarin de draaistellen werden gemonteerd.