zou het niet logischer zijn om de goods-shed dichter bij de laad-los kade van de narrow boats te hebben in verband met die goederen overslag?
Bert,Ziet er fraai uit allemaal. Wel een vraagje, zou het niet logischer zijn om de goods-shed dichter bij de laad-los kade van de narrow boats te hebben in verband met die goederen overslag?Ed
Wellicht goed om in gedachten te houden dat narrowboats (canals) en spoorwegen eerder concurrenten waren dan een aanvullend of compleet systeem.De canals speelden een belangrijke rol in het verbeteren van de transportmogelijkheden tijdens de industriële revolutie. De spoorwegen waren een volgende stap in de ontwikkeling en waren eigenlijk de doodsteek voor de kanalen. Zowel kanalen als spoorwegen waren particuliere commerciële bedrijven. Wat ik op foto's van narrowboats het meest tegen kom is bulktransport van kolen of spul in zakken. Soms aanvoer per trein vanaf een mijn en dan verder transport per narrowboat. Stukgoederen (wat je eventueel in een loods wil zetten) ben ik eigenlijk nog nooit tegengekomen.En uiteraard allemaal weer afhankelijk van het tijdperk waarin je een en ander wil plaatsen. Anno 2024 zijn vrijwel alle narrowboats een soort van woonboten of caravans op het water.
Je laat er ook geen gras over groeien (of juist wel? ). 's Middags babbelen we er over, nu al een plan. Tof!
Dat ik je dat nog niet verteld heb is waarschijnlijk omdat dat uurtje babbelen te kort was om alles wat ons bezighield met modelbouw uit te spuwen.
Jouw projectjes vond ik namelijk ook geweldig inspirerend.
HoDat vind ik een goed excuusDan moeten we maar eens twee uurtjes gaan babbelen Wel zo gezellig.Helemaal mee eens maar dan niet meer bij 27 graden celcius HoDank je!Ineens schiet mij iets te binnen, want moet het spoor zakken naar de haven om die narrow boats te kunnen bedienen? Als het op hetzelfde niveau is als het station, krijg je dan niet een erg hoge kade? En mocht het gaan zakken, misschien moet je dan iets verzinnen voor het goederenspoor rechts, want je wil niet dat er wagons dan spontaan gaan rijden....Groet,Michel
Als ik Bert was zou ik zo’n smal sluisje toevoegen, met aan de kant een aantal toeristen die zich te barsten lachen om de capriolen van de (hobby-) schippers die met veel pijn en moeite (of … flaters) hun narrow boats schutten. 😀
De naam Rushbrook heb ik verzonnen
Ik lees dat Hans nadat hij Corfe Castle gebouwd heeft, ook een thema met een narrowboat gaat bouwen met daarin een sluizencomplex