De vorige keer vertelde ik dat ik behoorlijk wat problemen had om het stelletje fatsoenlijk te laten rijden. Ik ga er nu wat nader op in en de maatregelen die ik heb genomen.Op een recht stukje spoor reed het stelletje goed, met alleen gedoe met instellingen van de decoder. B.v. hij begon met een schok te rijden en bij lage snelheid was het schokkend rijden. Kruipen was niet mogelijk. Bij middensnelheid was er mee te rijden en kon ik zien of het stel een rondje wou rijden. Helaas was deze hoop ijdel en ontsporingen was bij elke wissel en bochten. Ook de trekkracht was niet bijzonder met veel wielslip in de bochten. en teleurstelling.Dan kan je twee dingen doen, of het wordt een vitrinedame of je gaat proberen er wat van te maken. Ik heb voor het laatste gekozen.Het eerste wat ik heb aangepast is onder de draaistelzijkanten zit een blokje. Ik heb dit met geel aangeduid.De redenen waarom dit er zit is mij volkomen onbekend maar het zorgt ervoor dat hij bij wissels achter de rails blijft haken, dus die heb ik verwijderd. In het oranje staat de onderkant van de vouw balg. Deze heb ik verwijderd omdat deze de beweging van de draaistellen belemmerd. Hier nog een foto van de draaistellen.In het geel de blokjes die weg moeten. Daar de assen door het grote oplegvlak nogal veel rolweerstand ondervinden heb ik een driepuntsoplegging gemaakt door op de rode strepen een stukje messingdraad te bevestigen. Zo kunnen de wielen beter de oneffenheden, zoals puntstukken, verwerken.Vervolgens zag ik dat de flappen van de vouwbalg in contact kwamen met de zijwand van de andere bak. Deze moeten dus afgerond worden, zie hiervoor de volgende foto.Dan het motordraaistel. De schortplaten en traptrede moeten worden ingekort anders kan het draaistel geen voldoende uitslag maken.Dan wil ik nog de oplegging van het motordraaistel aanpassen want kan wel kantelen maar niet zijdelings. Op de draaistellen foto heb ik een groene aanduiding gegeven waar ik nog wat aan wil prutsen.Een ander ding is het loopdraaistel onder de ABk. Het blijft kritisch bij wissels en heb daarom de RP25 wielen vervangen door NEM wielen.Met deze aanpassingen is er goed mee te rijden, zoals jullie op de filmpjes hebben kunnen zien.Tevreden ben ik nog niet want ik wil de wielen van het motordraaistel ook vervangen door NEM wielen en ga ze alle vier voorzien van een slipbandje. Ook de oplegging moet ik nog aan passen.Dan de decoder nog........ k...dingRob