Ik weet dat ik ooit een reactie heb gehad over dat er bij een opstelspoor 2 melders nodig zijn bij iTrain. Ik heb er naar gezocht, maar kan jammer genoeg het schrijven daarover niet meer terugvinden.
Een korte melder aan het begin van het blok en dan de rest van het blok op een andere melder.Als je wagens hebt neergezet en die wil je later met een loc weer ophalen moet iTrain wel kunnen zien dat de loc het blok heeft bereikt en dat kan alleen als er een bezetmelding wordt gedaan. Als je met 1 melder zou werken dan kan iTrain niet zien dat de loc het blok bereikt heeft omdat de melder al bezet is door de wagens.
Als de wagons niet gedetecteerd worden kan je inderdaad met 1 melder volstaan, maar echt super handig is het niet. Stel: je rijdt dat opstelspoor getrokken binnen en je wilt de wagons afkoppelen en met een andere lok geheel of gedeeltelijk weghalen, dan kan iTrain niet registreren wanneer die 2e lok het blok binnenkomt. Ik zou bij de aanleg er in ieder geval 2 blokken van maken en die kun je dan in eerste instantie nog even met een draad onderling doorverbinden zodat het als 1 blok op 1 melder kan. Blijkt dan in de praktijk dat dit je toch teveel hinder oplevert dan kun je heel eenvoudig de doorverbindingsdraad weghalen en die op een andere bezetmelder aansluiten waardoor je er dan 2 blokken van maakt. Groeten,Bert
1 blok met twee melders en geen 2 blokken.Koos Jabaaij.