Voor de Scandinavië-Holland Expres anno 1975: DSB-rijtuig 2e klas. Het rijtuig komt in een trein met 1:93,5-rijtuigen terwijl het DSB-rijtuig 1:100 is. Prettige bijkomstigheid: de DSB-wagens 2e klasse hebben een zeer ruime zit. Deze is in model gelijk aan die van de 2e klasse DB-zit, waardoor het minder opvalt.
Nog steeds niet overigens, dus met een gangetje van 80 naar huis getuft 1 setje boortjes ( beide van een alleraardigste Aziatische mevrouw )
Je hebt gelijk Ernst Jan, het staat er zelfs op: <24,50 m>.Maar nu sta ik wel voor een raadsel. In dit rijtuig reisde ik regelmatig van Oldenzaal naar Amersfoort per Nord/West Expres. Ik nam altijd dit rijtuig omdat de beenruimte groter was dan bij de DB-rijtuigen.....Ook ben ik een keer van Hamburg naar Oldenzaal gereisd in de Deense BD in Scandinavië-Holland Expres in 1988, toen viel mij ook de royale beenruimte op.
Overigens ben ik wel blij met het gegeven dat het rijtuig nu beter in de trein past dan ik verwacht had.....
Mijn eigen scheurijzer in 1:87 (alleen andere kleur, misschien ga ik hem nog identiek maken