Het is bijna niet meer te tellen maar t.o.v. het plan van gisteren zijn er 4 wissels bijgekomen ...
Misschien moet je de gedachte dat je vanaf al je stationssporen naar de keerlus kunt rijden en andersom loslaten Waarom zou je dat willen?
maximaal 2 treinen zal wel lukken zeker, de andere worden uit de slaapstand gehaald wanneer nodig.
Vanwaar dat dit ingewikkelde sporenplan? Puur om te rijden en de mogelijkheden te hebben? Dat je gewoon het mooi vind om de treinen door allerlei wisselstraten te laten rijden? Groet,Michel
Tevens win je dan ruimte voor een (zeer bescheiden) schaduwstation in de tunnel.GroetenHendrik Jan
Benadering van de realiteit is zeker niet het geval. In het echt, ook in het buitenland, zie ik vooral veel rechte sporen. Zeker bij wisselstraten, al zijn er natuurlijk ook uitzonderingen te vinden. Daarnaast is in de realiteit ook niet elk spoor vanuit alle richtingen te benaderen. Ook in het echt kosten wissels geld en leggen ze dus voornamelijk die wissels neer die gunstig zijn voor de dienstregeling. Daarnaast zijn er natuurlijk ook wissels voor het bijsturen, mocht er een defect ergens zijn. Maar dan nog is dat beperkt. Zowel in Nederland als in het buitenland.Als de realiteit je doelstelling is, zou ik voor dit oppervlak ongeveer drie kwart van je wissels van de tekening verwijderen. Dan heb je ruimte voor een klein station, waar het merendeel aan voorbij rijdt, waar slechts een stoptrein zo af en toe even stopt. Groet,michel
Dus bye-bye keercirkel dan en enkel de "grote omloop" behouden?
Vinden jullie dit nu echt nog zo ingewikkeld, op plan mss maar in 3D valt dat nog mee vind ik en dit benaderd toch het beste van hoe het er in realiteit zal uitzien?