Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door henk
Vandaag om 07:10:39
verlichting op mijn draaischijf zeten door bask185
Vandaag om 06:47:23
Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:56:46
't Boemeltje door MOVisser
Vandaag om 00:26:40
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 00:24:17
Kleinspoor NS450 kitje door Pauldg
Vandaag om 00:21:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Michiel2
13 October 2025, 23:22:33
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
13 October 2025, 23:19:11
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door hmmglaser
13 October 2025, 23:17:38
Albert's fantasie in schaal 0e door Scratchbuilt
13 October 2025, 23:02:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
13 October 2025, 22:35:37
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door MadhouseNL
13 October 2025, 22:24:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
13 October 2025, 22:04:40
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
13 October 2025, 21:14:04
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
13 October 2025, 21:07:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
13 October 2025, 20:34:19
Da's Daz 2 door NS264
13 October 2025, 20:19:09
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
13 October 2025, 19:38:25
Project seaside Germany door Ronald Halma
13 October 2025, 19:28:25
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door puntenglijder
13 October 2025, 19:14:12
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frank 123
13 October 2025, 18:49:04
zoeken waar een draad zit op de baan door Ronald Halma
13 October 2025, 18:13:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
13 October 2025, 17:40:43
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
13 October 2025, 17:32:37
Multimaus Error 13 door Ronald Halma
13 October 2025, 17:31:44
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Joz
13 October 2025, 16:43:15
Raadplaatje door Whis
13 October 2025, 16:30:59
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
13 October 2025, 16:24:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
13 October 2025, 15:31:37
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
13 October 2025, 13:52:12

Auteur Topic: Iets op Ebay kopen  (gelezen 19956 keer)

Peter H

• USA On30
  • Offline Offline
    • http://modelbaan.wordpress.com/
Re: Iets op Ebay kopen
« Reactie #15 Gepost op: 13 May 2008, 09:20:22 »
Op de duitse staat meer ofniet?

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
« Reactie #16 Gepost op: 13 May 2008, 09:23:09 »
Kom je iets tegen in Duitsland en er staat iets bij als bastlerware/schrot/konvolut dan is het echt iets voor de hobbyist en rijp voor de sloop. Meestal erg goedkope dumphandel. ;D

Duits je leert het vanzelf
Misschien kunnen we ebay.de vertaallijst aan gaan leggen hier, dan kun je evt checken als je er niet uitkomt.

@Peter Korsten
Vanuit Thailand naar Nederland pakketje van futurlec.com ontvangen, om en nabij de 5 euro ??? Ik begrijp wat jij bedoeld en die verzendkosten absoluut niet.

Ja duitse ebay is veel uitgebreider

Groeten,
Patrick

ReesCees

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 13 May 2008, 09:35:31 »
Ebay is leuk.

Als je iets direct wilt kopen kan dat en hoef je niet te bieden ( is vaak wel duurder!).

Valkuilen kunnen verzendkosten zijn of (invoer) belasting (uit Zwitserland bijvoorbeeld) maar tot nu toe heb ik daar geen problemen mee gehad om dat de verkopers de moeite namen om net de spullen over de grens op de post te doen!

Ik zoek juist mijn spullen niet op de Duitse ebay maar op de andere ebay landen omdat je daar de objecten vaak goedkoper tegen komt.

Zoek maar eens naar een MP op de Duitse of andere landen ipv op de NL ebay ( iedem voor dat samo NSI rijtuig).

Kees-Jan

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #18 Gepost op: 13 May 2008, 10:21:15 »
De lol van Ebay is een artikel wat je wel wil hebben op 'volgen' te zetten, en pas op het laatste moment mee te bieden, de kans is dan het grootst dat je het voor een leuke prijs krijgt :). In Duitsland is veel keus, met name van de Duitse fabrikanten, ook NL materieel. Helaas willen veel van hen alleen verzekerd verzenden voor 18 euro, vraag dat dus van te voren even na.
Ik heb vooral goede ervaringen met Ebay, soms wordt je inderdaad weleens verrast (zoals een Fl* sprinter met 2 motoren die toch niet vooruit komt...) en moet je er alsnog ff mee aan 't werk maar meestal kun je wel een inschatting maken wat je koopt.
RETROBAHN A.G.

Peter H

• USA On30
  • Offline Offline
    • http://modelbaan.wordpress.com/
« Reactie #19 Gepost op: 13 May 2008, 10:44:16 »
Als je je aanmeld gaan ze je bellen. Is dat gewoon zo'n antwoord apparaat ofzo?

Kor

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 13 May 2008, 11:22:50 »
Het scheelt ook veel door wie de verzending behandelt wordt . GLS is doorgaans een ramp, dikwijls zijn de buiten verpakkingen al zo beschadigd dat open maken voor je iets tekend absoluut noodzakelijk is .Heb het bij hun zelfs een keer gehad dat de OVP van een Fleischmaan Kaufhoflok in de vernieling lag en van de lok alle buffers los in de doos lagen . De levering was bij buren 100 meter verderop in een brievenbus langs de weg gepropt. Gelukkig had de verkoper de zaak goed ingepakt anders was er niets meer van over geweest . Ze hadden dus ook geen handtekening en de duitse verkoper heeft alles netjes opgelost.   DHL gaat meestal stukken beter die gaan er voorzichtiger mee om , zeker als je er een sticker breekbaar op laat plakken. Het verzekerd verzenden wat de Duiters doen is dus een goede gang van zaken . Verder weing problemen gehad met Ebay aankopen meestal als er iets niet naar wens is wordt het door de verkoper opgelost.

Albert Bas

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 13 May 2008, 12:26:29 »
 ;D Hallo,

Het kopen op ebay of marktplaats heeft heel veel met vertrouwen te maken.

Ik heb al heel leuke dingen via ebay en marktpl. gekocht en altijd goedkoop.
Je kunt ook zo lekker snuffelen en vergelijken via Internet.
Mijn vertrouwen is tot nu toe nog nooit geschaad. Ik heb 1 keer een Trix 6400 met een trillende motor gehad, maar daar is het model ook niet minder om, en hij rijd ook prima dus niks te klagen.
Ik heb wel heel leuke dingen gekocht die in Nederland niet te koop zijn.
Als je wantrouwig van aard bent moet je niet via Internet kopen.
Het gezegde " De waard vertrouwd zijn gasten zoals hij zelf is " is hier namelijk van toepassing.
Groet, Albert. 8)

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 13 May 2008, 12:47:55 »
Wat betreft spullen die beschadigd aankomen: zelf heb ik ooit een synthesiser-module (Yamaha EX5R) verkocht aan een Italiaan, terwijl ik het ding zelf van een Brit had gekocht. Dit was trouwens nog voor de tijd van Ebay en zo.

"Hé", zegt die Italiaan, "niet dat het erg is of zo, maar wist je dat er een knop krom is?" Oeps, echt niet gezien. Soms heb je echt iemand die ter kwader trouw is, maar het kan ook gewoon onopzettelijk zijn.

Overigens heb ik ooit een boek gekocht van een Belg, die positieve feedback had, maar er werd wat geklaagd over de verpakking. Dus daar heb nogal op aangedrongen, dat hij het ding goed zou verpakken. Wat denk je? Gewoon in pakpapier en een beetje een ezelsoor in de kaft, terwijl je kon zien dat het boek verder in onberispelijke staat was alvorens verstuurd te worden. Daar heb ik maar geen feedback op gegeven, maar van die vent koop ik dus echt nooit meer iets. Maar over het algemeen zijn mijn ervaring louter positief, maar je moet een beetje opletten wat je doet.

Voor wie zei dat de winkelier en de beurzen nog zo gek niet zijn, dat klopt, maar welke winkelier heeft nog een Roco Hbbkkss met het nummer 062 (waar ik al sinds jaar en dag naar op zoek ben)? Op de beurzen kom je ze misschien tegen, maar dan moet je wel in Nederland wonen, plus dat reiskosten en toegansprijs ook niet misselijk zijn.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Matthijsfh

• Offline Offline
    • Matthijs' modelspoorbaan
« Reactie #23 Gepost op: 13 May 2008, 13:24:20 »
Vooral de prijzen voor modeltreinen enzo zijn in Duitsland significant lager dan hier. Dat komt denk ik vooral door het grote aanbod (meer dan 10.000 stuks modeltreinen per week verkocht op eBay.de). En dat is natuurlijk prettig.

Volg gewoon een aantal veilingen van een bepaalde lok / wagon en kijk wat er zoal voor geboden wordt. Wachten is dan op een veiling die bv op een rare tijd eindigt. Dat scheelt nog wel eens.

Let bij de advertenties op de omschrijving. Een regeltje tekst met alleen een nummer en een klein fotootje is wel erg weinig. Meer tekst en grote fotos zijn fijn.

eBay is wel verslavend  ;) Als je gewoon biedt, kun je natuurlijk geluk hebben en zo voor een lage prijs iets *moeten* kopen, wat je misschien niet echt wilde hebben. Niet erg, verkoop je het gewoon weer.

Kijk ook goed naar de beoordeling van een verkoper. Dat is dat getal wat achter zijn naam staat. Een paar slechte beoordelingen kan gebeuren, er zijn altijd klanten die niet tevreden zijn, maar meer dan een paar % zou het niet moeten zijn.

Vraag ook naar "unversichertes versand". Hoewel het niet vermeld staat, willen veel verkopers wel zo versturen, als je zelf maar de verantwoordelijkheid neemt. Voor een wagon van een paar tientjes vind ik dat niet zo'n probleem. 18 euro verzendkosten op iets van 50 euro maakt eBay niet meer interessant. Onverzekerd gaat vaak voor 9 euro.

Veel plezier!
Groet Matthijs
« Laatst bewerkt op: 13 May 2008, 13:26:14 door Matthijsfh »

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Spoor N
« Reactie #24 Gepost op: 13 May 2008, 14:49:41 »
Op Ebay heb ik nooit iets gekocht, wel op Marktplaats en dat is tot nu toe op 1 keer na altijd goed gegaan (die ene keer bleek de wagon in kwestie niet N maar H0 te zijn, ach ja).

maar welke winkelier heeft nog een Roco Hbbkkss met het nummer 062 (waar ik al sinds jaar en dag naar op zoek ben)?
Uitendaal in Santpoort, als die het niet meer heeft dan heeft waarschijnlijk echt niemand die meer. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

TonM

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 13 May 2008, 19:47:20 »
Ik heb in de afgelopen jaren regelmatig op eBay gekocht en verkocht, binnen en buiten Nederland. Ik heb er geen enkele slechte ervaring mee.
Gewoon goed opletten wat er in de beschrijving staat, wat de reputatie van de verkoper is en (zoals bij iedere veiling) vooraf voor jezelf vaststellen wat het maximum is dat je voor het object zou willen betalen - inclusief de verzendkosten.

Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Edgar

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 13 May 2008, 21:07:02 »
Ook ik heb tot nu toe goede ervaring met Ebay. Vooral nuttig wanneer je precies dat ene model wilt hebben.

Wel 1 tip: wegblijven bij niet EURO landen en zeker bij niet EU landen.

Niet EURO betekent extra kosten voor het overmaken van het geld.

Niet EU betekent extra kosten voor import.

Ik heb eens een rijtuig gekocht van een Zwitser voor 42 euro (hij hat een rekening in Duitsland dus het overmaken was geen probleem). Daar kwam 19 euro verzekerd verzenden bij (hij wilde het niet anders) + 8 euro BTW (19%) + 8.50 handlingkosten van TNT voor het inklaren = ruim 35 euro bijkomende kosten. En dan duurt het verzenden ivm douane perikelen ook nog 4 weken. Geen aanrader.

Groeten
Edgar
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Anoniem

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 13 May 2008, 21:21:51 »
Geen aanrader.

Tenzij je het alleen daar kunt krijgen...dan moet je beslissen of je de extra kosten en tijd de moeite waard vindt :).

stig

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 13 May 2008, 21:43:31 »
Die tip van wegblijven van niet EU landen is natuurlijk regelrecht onzin. Je moet gewoon goed realiseren waar je mee bezig bent. Kennelijk was jij dat niet en zit je nu met een slechte ervaring - die je geheel en al aan jezelf te danken hebt.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

verzameldirk

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 13 May 2008, 22:08:37 »
De duitse en nedelandse ebay is het zelfde verder? want ik ben niet zo goed in al die talen ;D

Gaat altijd lang niet op, bij zoeken naar iets, bij mij altijd hobbyartikelen van modelauto's tot treinen, valt het mij op dat je bij Ebay Nederland andere resultaten krijgt als bij Ebay Duitsland.
En wil je iets uit de states dan moet je echt zoeken op Ebay in de USA.

Laatst gezocht naar Spoor Z artikelen, bij  Ebay Canada, Australië en de USA.
Maar er zijn steeds verschillen in de aanbiedingen ???.

Dus in Ebay, onder wereldwijd zoeken en vinden is eigenlijk niet mogelijk.

Loop nu al zo'n 8 jaar mee op Ebay, en heb bovenstaande ervaringen.

Een mooi vertaalprogramma is

http://www.vertaalwoord.nl/   even naar onderen scrollen

Zoals je hem van mij krijgt is het vanuit het Nederlands, wil je een andere taal gaan vertalen bv het Duitse woord garten dan even de taal veranderen.

Dirk Bolt

« Laatst bewerkt op: 14 May 2008, 01:28:38 door Dirk Bolt »