...deze update van de YD7001...
De centrale is gebaseerd op de technologie die wordt gebruikt in onze YD7001-E, maar met een volledig nieuw ontworpen moederbord, met verbeterde componentkeuze en PCB-indeling voor robuustheid en uitgebreide functionaliteit.
...vond het vreemd dat er nog niemand iets gepost had...
Dus: De YD7010 is een compleet nieuw product ! en beslist geen Update ( van wat dan ook )(en voor de slimmerds onder ons: Ja hij zit in dezelfde, nu blauwe, behuizing )
Dit omdat de Multimaus dan de Xpressnet (Xbus) aansluiting gebruikt, en de 6016 de Loconet bus. Op pagina 12 wordt er uitdrukkelijk voor gewaarschuwd dit niet door elkaar te gebruiken.
Een dingetje: in de handleiding van de YD7010 staat op nota bene de eerste pagina nog YD7001−E. Ook rechts bovenaan staat nog overal 7001-E en in de handleiding zelf wordt ook consequent gesproken over de 7001-E, terwijl alle plaatjes de 7010 tonen
Meteen een vraag over dit ding omdat ik vrees dat ik een dergelijk geval nodig ga hebben. Ik wil met gewone schakelaars op een tableau de paar wissels en seinen bedienen, maar dat het liefst door een DCC-decoder ter plekke op laten lossen om kostbare pinnen (ik heb er maar 25) op m'n bak-connectors uit te sparen.Wat ik lees kan dat met spullen van Yamorc,
máár volgens mij heb ik een probleem als ik een Roco Multimaus gebruik (om de treinen te regelen, meer dan 2 passen er niet op de baan en er kan er maar 1 tegelijkertijd rijden) én dan een YD6016LN-GND gebruik om m'n schakelaars aan te hangen. Dit omdat de Multimaus dan de Xpressnet (Xbus) aansluiting gebruikt, en de 6016 de Loconet bus. Op pagina 12 wordt er uitdrukkelijk voor gewaarschuwd dit niet door elkaar te gebruiken. Commandotechnisch lijkt het mij geen verschil te maken of het aangesloten apparaat een handregelaar of loconet-interface die naar schakelaars luistert is, maar klopt mijn gedachte?