Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 16:49:19
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:48:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 16:39:18
Minibaan Visserskaai H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:32:11
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Ronald Halma
Vandaag om 16:31:07
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:26:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:23:31
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 16:11:21
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
Vandaag om 15:26:45
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Prutsert
Vandaag om 15:07:51
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door grove den
Vandaag om 14:39:17
Hulp bij update Mobile Station 2 door Prutsert
Vandaag om 14:34:22
Het Boemeltje door Sikko
Vandaag om 14:16:25
Plan E - 2023 oplage door Petertje
Vandaag om 13:32:10
Polderbaan(tje) 0,3m2 door Reeks77
Vandaag om 13:01:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jeroen95
Vandaag om 11:48:48
19 Toen door R1954
Vandaag om 11:35:11
ESU Loksound V4 Plux22 door bellejt
Vandaag om 11:09:20
Lichtprintjes NS2400 door hmmglaser
Vandaag om 10:58:08
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:31:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 10:03:59
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door René 4312
Vandaag om 09:52:09
EifelBurgenBahn door Joz
Vandaag om 09:20:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door 741230
Vandaag om 09:05:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:37:57
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
13 June 2025, 23:53:36
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
13 June 2025, 23:27:04
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Benelux795
13 June 2025, 21:53:57
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Bennis
13 June 2025, 21:20:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door R1954
13 June 2025, 21:05:05

Auteur Topic: Thornton USA 2024  (gelezen 13318 keer)

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
Thornton USA 2024
« Gepost op: 11 June 2024, 16:00:00 »
Colorado mei 2024
“Zolang het nog kan, moet je er gebruik van maken” Dit is een van onze levens thema’s van de laatste jaren. Zo langzaamaan beginnen we de jongemannen/meisjes status een weinig te verliezen, maar wij voelen ons nog sterk genoeg om nogmaals het avontuur van een reisje van een maand over de grote haring vijver te maken. Er zijn aan die kant van de plas  nog wel enkele zaken te vinden die door ons nog niet zijn onderzocht. Voor onderdak hoeven we ons geen zorgen te maken, die is perfect geregeld door Deputy Sheriff 244 van Adams County en zijn Ega. (Zoon en Schoondochter) Nu nog de vlucht heen en terug boeken en dan kan het “loos” gaan. Ik ben ik mij er nu terdege van bewust dat het deze keer geen “ alleen treinenkijken” reisje zal worden. Ik heb nu ook rekening te houden met de wensen van anderen, mijn vrouw dus .

0001 Buiten je paspoort is dit het belangrijkste document wat je nodig heb om de Verenigde Staten binnen te komen. Het ESTA formulier. Maak AUB bij het invullen (kan alleen digitaal)geen vergissing tussen een O en een 0, of andersom. Dit kan heel vervelende gevolgen hebben! (ervaring)

0002 Op de dag van vertrek via de PC een goedkoop groepsvervoer-treinkaartje aanschaffen  2x 17.00 euro!!! (doen we over een maand in Thornton nog eens lekker over!)

0003  En dan met de directe IC 4230 van Almelo naar Schiphol. Op schiphol staat op loop afstand van het perron de Shuttlebus van Van Der Valk op ons te wachten en die brengt ons relax naar het van der  Valk SchipholHotel. Aan de balie Inchecken en de bus voor morgen naar het Airport bestellen.

0004 De VALK Shuttlebus stopt niet ver van de bagageafhandelingafdeling, koffers afgeven en de Boardingspassen in ontvangst nemen.

0005 Na een voorspoedig vlucht langs de parabool van het licht en donker komen we nog steeds op mijn verjaardag in Denver aan. (De klok gaat 8 uur terug dus je bent ook 8 uur langer jarig!!!

0006 Het ontvangst comité in zijn volle glorie!

0007 Ons onderkomen voor de komende dagen

0008 Zoals de meeste Amerikaanse huizen was ook dit exemplaar ruim voorzien van een zgn waranda

0009 Uiteraard voorzien van de niet weg te denken Star en Stripes (zoals bij 80% van de huizen aldaar)

0010 Ook hier ruim opgezette staten met het meeste blik op het werk of in de garage. Mijn gastgevers beschikten zelf over 6 van deze vehikels.)

0011 Het uitzicht blijft groots en geweldig.

0013 Zo af en toe moest er ook weleens iets gedaan worden rond het huis! Ik moet je zeggen dat werken op deze hoogte (ijle lucht) en de extreem hoge temperatuur het er niet gemakkelijk op maakte.

0014 Dit is de plek in Westminster waar je de boomsnippers gratis kan ophalen (is wel 45 min. rijden van uit huis)  Het hoge gebouw in het midden was 4 jaar geleden een tijdje ons onderkomen.

0015 Onderweg naar het stort passeerden we in de 136ste  straat/Yorkstreet div keren deze overweg met het onderbord “Exempt” oftewel “Buitendienst” Als je via Google Maps de lijn in zuidelijke richting volgt, zie al gauw dat bij de 128ste straat de rails na het wissel zijn opgebroken! Een kleine 200 meter verder, bij Eastlake&124ste straat, kom je dan weer een volledig voor elektrische tractie uitgerust station met dubbelspoor tegen. Volgens mijn zegsman is het RTD net iets te duur om de lijn nu door te trekken. Afwachten dus! Het is ook knap interessant om de lijn eens in Noordelijke richting te volgen. Je komt de ene na de andere verrassing tegen!

0016 Wat ook hier weer opvalt zijn de breedte van de rijstroken en de hoeveelheid daar van.

0017 En dat zie je als je de overweg passeert, als of je ver weg in het buitengebied ben!

0018 Na harde arbeid is het goed rusten

0019 Ook op de veranda!

0020 Of in de tuin!

0021

0023 Overal waar je komt in de States, is er wel een of ander Oorlogs/veteranenmonument of wat anders te vinden te vinden. Sommige gaan zelfs terug tot voor de Burgeroorlog!. Ik moet je wel bekennen dat ik er hier in Adams County niet zo veel heb gevonden als rondom Colorado Springs. Deze 71 van de Colorado Central RR kwam ik dan wel weer tegen.

0024  Het Adams County Veterans Advisory Committee voelde dat er in hun County een enorm gemis aan een representatief veteranenmonument was . Het Adams County Veterans Advisory Committee koos ervoor om de “USS Colorado” te gebruiken vanwege zijn verbinding met de staat. "De marine heeft een traditie om schepen naar staten te vernoemen, en veel van de andere takken hebben die traditie niet", zegt Charles "Chaz" Tedesco, commissaris van Adams County en marineveteraan.

0025  Een nieuw Veteranenmonument in Brighton, Adams County CO

"En we wilden iets dat verbonden was met onze gemeenschap en verbonden was met onze state." Er zijn bij het monument plexiglas informatietafels ter ere van elke tak van de strijdkrachten geplaatst. Er is zelfs een gebedsmolen geïnstalleerd om hulde te brengen aan de Indiaanse wortels van het gebied. Het monument dat zeven jaar in de maak was, kijkt uit over het meer en heeft een prachtig uitzicht op het park en de Front Range. Het Adams County Veterans' Memorial zal de Memorial Day officieel openen met een formele ceremonie om 9.30 uur.

0026 Seaman First Class Ken Jones was slechts 19 jaar oud toen hij tijdens de Tweede Wereldoorlog op de USS Colorado (BB-45) diende. Zijn gevechtspost was lader bij een van de kanons aan stuurboordzijde op het achterdek.

0027 In 1944 tijdens de Slag bij Tinian, bij de Noordelijke Marianen in de Stille Oceaan werd het slagschip bijna twee dozijn keer in de SB zijde geraakt ook daar waar Jones was gestationeerd. Helaas verliezen bij deze actie ongeveer 98 opvarende hierbij het leven. "Ik was werkzaam aan SB-zijde op het achterdek en ik heb geen schrammetje opgelopen. Dus iemand [was] op me aan het letten.". Na deze aktie wordt de USS Colorado onderscheiden voor het neerschieten van 11 vliegtuigen. Het originele slagschip werd gebruikt tussen augustus 1923 en januari 1947, voornamelijk in het Pacific Theater. Het was de eerste van zijn slagschipklasse, de Colorado-klasse, die in gebruik werd genomen. Drie andere schepen maakten deel uit van de Colorado-klasse: de USS Maryland, USS Washington en de USS West Virginia. Nadat de USS Colorado uit de vaart was genomen, werd het in juli 1959 voor schroot verkocht.

0028  De oorlog is allang voorbij en de USS Colorado is gedegradeerd tot de bekende scheermesjes, maar de ervaring van Jones, evenals die van talloze anderen die in de Amerikaanse strijdkrachten hebben gediend, worden herdacht in het Riverdale Regional Park in Adams County.

0029 Vorig jaar onthulde de provincie zijn nieuwe veteranenmonument in het park, compleet met een replica van de USS Colorado die uitsteekt in het Mann-Nyholt-meer.

0030

0031

0032

0033 Blik over het Mann-Nyholt-meer. We staan hier rechtvoor het evenemententerrein en als we ons om draaien zien we……

0034 Caboose O1920 van de CB&Q staan. Deze Kombuishad ook de kentekens van de Burlington Route op zijn zijkant staan. Er zijn voor en na de oorlog zoveel “Mergers” geweest dat het “Hart”is om bij te houden.

0035 Deze in goede staat verkerende Caboose is in gebruik als informatie center voor het  Riverdale Regional Park in Adams County.

Morgen gaan we verder met treinen zoeken in bv Fort Collins!

« Laatst bewerkt op: 12 June 2024, 11:46:15 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jelmer

• Offline Offline
Re: Thornton USA 2024
« Reactie #1 Gepost op: 11 June 2024, 16:49:51 »
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg Hans, leuk geschreven en leuke beelden.  (y)
Beetje "doku-des-alltags" maar dan geen bayern maar Colorado. Brings backs memories, hoewel ik nooit in Colorado ben geweest (wel California, Utah, Arizona, Nevada en Florida).

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

• Offline Offline
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
« Reactie #2 Gepost op: 11 June 2024, 17:01:26 »
Geweldige foto/info serie Hans  (y)
Ik blijf dit natuurlijk met veel belangstelling volgen  :police:
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

RBlok

• Offline Offline
  • Canada-H0-2rail-Peco-Ecos-Digikeijs-Xtreme-MP6
« Reactie #3 Gepost op: 11 June 2024, 18:00:58 »
Leuk zo'n reis Hans!
Maar is een uitgebreid verslag wel geschikt voor dit forum? Trein/spoor observaties graag! Maar een heel reisverslag met een serie foto's kan mijns inziens beter op Facebook, Polarsteps e.d.

Rian

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #4 Gepost op: 11 June 2024, 18:50:36 »
Dit is een persoonlijk blog, dat mag gewoon. Wil je het niet lezen, klik je het niet aan.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Teun

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 11 June 2024, 19:45:44 »
Ik zit er klaar voor Hans, laat maar komen die foto's.

Groeten van Teun.

Ferdinand Bogman

• Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Klaar voor vertrek
« Reactie #6 Gepost op: 11 June 2024, 22:17:28 »
Met alle respect voor Hans: het commentaar van Rian vind ik terecht. Het is een persoonlijk blog op een (model)spoorforum. Met het argument “wil je het niet lezen, klik je het niet aan” kan iedereen hier alles plaatsen. Op familiefoto’s zit ik niet te wachten en ik wil niet hoeven klikken om erachter te komen dat ik liever niet had geklikt. Verder laat ik het aan de moderatoren om te bepalen of het mag.

Ik hoop dus, Hans, dat je ons verder vooral op foto’s en verhalen over spoorse zaken trakteert!
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #7 Gepost op: 11 June 2024, 22:26:57 »
Hans, mooi verslag! Ga vooral zo door! (y)

Wim Vink

• Offline Offline
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
« Reactie #8 Gepost op: 11 June 2024, 22:28:08 »
Jazeker, vooral doorgaan  (y)
Mijn baan op YouTube:

Met vriendelijke groet,
Wim

aad52

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 12 June 2024, 09:25:10 »
Jazeker, doorgaan!!!
Volgen staat aan.

M.vr.groet,

Aad

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 12 June 2024, 09:52:06 »
Leuk zo'n reis Hans!
Maar is een uitgebreid verslag wel geschikt voor dit forum? Trein/spoor observaties graag! Maar een heel reisverslag met een serie foto's kan mijns inziens beter op Facebook, Polarsteps e.d.

Rian

Met alle respect voor Hans: het commentaar van Rian vind ik terecht. Het is een persoonlijk blog op een (model)spoorforum. Met het argument “wil je het niet lezen, klik je het niet aan” kan iedereen hier alles plaatsen. Op familiefoto’s zit ik niet te wachten en ik wil niet hoeven klikken om erachter te komen dat ik liever niet had geklikt. Verder laat ik het aan de moderatoren om te bepalen of het mag.

Ik hoop dus, Hans, dat je ons verder vooral op foto’s en verhalen over spoorse zaken trakteert!

Hans schrijft dit in zijn blog, waar hj overgens
ook zelf kan modereren. Hans kennende komt
er straks een sloot aan informatie over spoorzooi.
Mvh Steef

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #11 Gepost op: 12 June 2024, 10:54:22 »
Dus totaal geen probleem  ;D Hans, laat maar komen! (y)

Wim Vink

• Offline Offline
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
« Reactie #12 Gepost op: 12 June 2024, 11:00:35 »
Laat die sloot maar komen  ;D
Mijn baan op YouTube:

Met vriendelijke groet,
Wim

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #13 Gepost op: 13 June 2024, 15:23:34 »
Na een paar dagen acclimatiseren is het dan (voor mij) tijd geworden voor het wat meer serieuzere werk. Het duurt altijd even voor dat we opdreef zijn, maar hier gaan we dan. Een van de voertuigen moest al vroeg naar de garage in Longmont voor een onderhoudsbeurt. Na de Jeep afgegeven te hebben met de Tesla naar de “stad”

0036 Een van de grootste tank en bijlaad stations van Colorado. 160 brandstofpompen en een kleine 40 laadpalen (SuperChargers)

Longmont werd in 1871 gesticht door een groep mensen uit Chicago, Illinois,. Oorspronkelijk heette het de Chicago-Colorado Colony, geleid door president Robert Collver, de mannen verkochten lidmaatschappen van hun “club” in de stad en kochten met de opbrengst het land dat nodig was om een Town Hall (stadhuis) op te richten. Als de eerste geplande gemeenschap in Boulder County, werden de straten van de stad aangelegd in een rasterplan binnen een vierkanten mijl. De stad begon te bloeien als een agrarische gemeenschap nadat de Colorado Central Railroad in 1877 vanuit Boulder naar het noorden arriveerde. In de jaren 1940 begon Longmont buiten deze oorspronkelijke grenzen te groeien. Na de verkiezingen van 1925 kreeg de Ku-Klux-Klan de controle over de gemeenteraad van Longmont.. Ambitieus als zij waren, en met de hulp van bovenaf, begonnen zij aan de bouw van de Chimney Rock Dam in de St. Vrain rivier. In 1927 verloren zij de verkiezingen en daarmee nam hun invloed snel af. Het werk aan de Chimney Rock Dam werd verlaten en als onhaalbaar verklaard. De fundamenten van de dam zijn nog steeds zichtbaar in de St. Vrain-rivier.

0037 In Longmont eerst even langs bij de Cheese Importers aan de 103 Main Street. De in een oude fabriek gevestigde winkel staat bekent om zijn veelheid aan producten. Twee jaar eerder waren wij hier al eens eerder geweest en zodoende wisten we dat zij, net zoals de meeste import producten hier, niet erg goed koop was.

0038 Goede reden om samen met Kras een bezoekje om de hoek te brengen. De daar aanwezige goederenlood van de CCR was nog een overblijfselen uit dit roemrijke spoor verleden.

0039 De voormalige goederenloods doet nog steeds dienst, maar nu als onderhoud dependance voor de hier gestationeerde goederentreinlocomotieven van de BNFS  Enkele van de BNSF locs, de 2857 en 2749. Ik vraag mij wel af of de bewoners van de flats wel zo blij zijn met de blauwe walmen die uit de opgestarte locomotieven komt.?

0040 Geinig om te zien dat ook hier niet alles rücksichtsloos word afgebroken! Oude gebouwen hebben ook hier een andere bestemming gekregen.

0041 Na de inkopen gedaan te hebben besloten zijn we naar Fort Collins gereden. Ik wilde zo graag de trein door de stad zien rijden zoals op dit plaatje!

Fort Collins werd in 1864 gesticht als een militaire buitenpost van het Amerikaans Federale leger. Het was de opvolger van een eerder kampement, bekend als Camp Collins, aan de rivier de Cache de la Poudre, in de buurt van wat tegenwoordig bekend staat als Laporte. Camp Collins werd gebouwd tijdens de Indiaanse oorlogen in het midden van de jaren 1860 om de postroute over land te beschermen. De post werd oorspronkelijk bemand door twee compagnieën van de 11de Ohio Volunteer Cavalty en heeft nooit palissaden of hoge aarden wallen gekend. Reizigers die in de provincie gebruik maakten van de Overland Trail konden daar kamperen, maar een overstroming in juni 1864verwoestte het kamp en maakte het onbruikbaar. Na deze voor de noordelijke kolonisten zo rampzalige verlopen gebeurtenis, schreef de commandant van het ondergelopen “fort” een brief aan kolonel William O Collins, de commandant van Fort Laramie in het zuidoosten van Wyoming waarin hij suggereerde dat een locatie enkele kilometers verder stroomafwaarts een goede plek voor een nieuw fort zou zijn. Deze suggestie is dan ook door het gezag overgenomen en is het fort wat verder stroomafwaarts gebouwd

0042 De straat waar het moest gebeuren met pij en moeite gevonden.

0043 De auto tegenover het gerechtsgebouw geparkeerd en naar Mainstreet

0044 Dat hebben wij natuurlijk weer, Allebei de parallelwegen (Up and Down) waren afgesloten en in onderhoud.

0045 Welke kant je ook opkeek, geen trein te zien ( en warm dat het was haast 40 graden!!!!)

0046 Het blijft oorverdovend stil!!

De Colorado Central Railroad was aan het einde van de 19e eeuw  actief in Colorado en het zuidoosten van Wyoming. De CCR is opgericht om tijdens de Colorado Gold Rush het goud uit de bergen van het Colorado-territorium naar de verhandelplaatsen te verschepen. Tegelijk probeerde CCR om de cruciale schakel te vormen die de Colorado-Denver spoorline verbond met de Transcontinentale en het nationale spoorwegnet. De geschiedenis van de spoorweg in de jaren 1870 werd gedreven door een felle strijd tussen de lokale belangen, geleid door W.A.H Loveland, en externe investeerders van de Union Pacific Railroad onder leiding  van Jay Gould. De vroege strijd van de UP om lijnen te bouwen was een belangrijk onderdeel van de vroege concurrentie tussen de steden Denver en Golden. Het ging hier om de suprematie als de belangrijkste metropool van Colorado.

0047 De voormalige goederenloods van de C&S= Colorado en Southern= welke nu is omgebouwd en in gebruik is als het busstation van de “Transfort”

0048 Ook hier nog echte loketten met echt personeel. Dit zijn echte mensen die je op een menselijke, zij het met een Amerikaanse sausje, manier aanspreken en behandelen. Kom daar hier maar eens om!

0049 Plaatjes uit een roemrijk verleden

0050 Zelfs het laadperron/Veranda is in takt gelaten

0051 Net zo als de achterzijde van het gebouw met houten laadperron met dito “ramp”

0052 Beide gebouwen in een plaatje gevangen.

0053 De “Tranfort” MAX bus van lijn 83

0054 Nee zij zullen er eens niet zijn. No 1 Old Town met heel veel Blinb-Bling en net niet te zien een enorme Stars en Stripes aan de achterzijde.

Fort Collins heeft meer dan 20 brouwerijen binnen zijn stadsgrenzen waarvan de Amheuser Busch, New Belgium Brewery Compagny, Intersect Brewing en Odell Brewing Compagny de bekentste zijn. Deze brouwerijen vragen nog al wat aanvoer van grondstoffen welke voor het overgrote deel met het spoor worden aangevoerd.

0055 Begin van een van de grote lokale rangeer en opstelterreinen

0056 Laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

0057

0058

0059

0060

Fort Collins heeft ooit een gemeentelijke trollydienst met drie takken vanaf de kruising van Mountain en College Avenues gekend. De trolley werd in 1907 gestart door de Denver and Interurban Railroad, die de bedoeling had om de Front Range van Colorado met elkaar te verbinden. In 1951 is het project opgeheven nadat het niet langer winstgevend meer was. In 1983-84 werden een deel van de Mountain Avenue-lijn en een van de oorspronkelijke trolleywagens, Car 21, gerestaureerd. Na de restauratie werden zij onder dezelfde naam, maar nu als toeristische en culturele/educatieve attractie, als Fort Collins Municipal Railway in dienst gesteeld. De dienst rijd alleen in het voorjaar en de zomermaanden tijdens het weekend en op feestdagen. Een tweede “Car”met nummer 25, werd op 4 juli 2020 weer in gebruik genomen. Voor de rit geldt een kleine vergoeding.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jelmer

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 13 June 2024, 15:34:44 »
Yes!  (y)

Wim Vink zijn diorama in het groot.. En anderszins ook leuk om te lezen en zien.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel