Waarom dan de waarde 24 ? Kan net zo goed een andere waarde hebben, lijkt me.
Als je 24 programmeert dan staat bit 2 toch uit? Je zegt het n.b. zelf al dat alleen bit 3 en bit 4 aan zijn. Dus de rest is uit, dat is ook de bedoeling, wat is nu het probleem?
Als gezegd: de decoder komt uit de verpakking en zo in de lok. Dan is de default waarde 28. Ik trek daar 4 van af vanwege de analoog herkenning. Meer is het niet beste kerel.
Hallo andere beste kerel. Het zal wel aan mij liggen, maar de handleiding die ik op internet vindt, van de importeur, laat zien dat CV29 met waarde 12 als fabrieksinstelling geleverd wordt. Dan weet ik niet waar je die 28 vandaan haalt.Dus dan zeg ik op grond van die 12 en jouw methode: trek daar 4 vanaf om de mogelijkheid van analoog rijden uit te zetten en kom uit op de waarde 8, wat alleen betekent dat RailCom aan staat.
Ok.Ik voorzie trouwens een klein ander probleem. Hoe doe je een lok programmeren als die niet stil wilt staan? Dan moet toch de decoder uit de trein.Mvg,Bas
Pom zou moeten kunnen
Maar hoe kan analoog herkenning ingrijpen op een digitale baan? Ik heb dat alleen meegemaakt op mijn oude marklin baan waar ik die DC-brake modules van marklin gebruikte. Als ik 3x de spanning uit- en inschakelde gingen de ESU decoders weer. Maar met die remmodules was dat een logische verklaring.
En anders misschien zo'n multi-protocol gerelateerd probleem, maar dit probleem.. vergezocht. Ik weet wel uit ervaring dat die esu decoders gelijktijdig naar MM2 en DCC kunnen luisteren. Dat is vet irritant dat ze dat doen. Als 1 protocol zegt 'vol gas' en de ander niet... gekke dingen allemaal