Ik denk dat ik ook mn hotplate eens ga gebruiken om te solderen. Die heb ik nog maar 1x gebruikt en een IC gesloopt. Ik denk dat dit stripje geen probleem moet zijn . (en ik kan heb de ruimte om er 2 te verpesten)
Mijn eerste vraag is: waarom?
Goed verhaal Menno. Zelf solderen we ( na ja zoon Rutger) ook smd’s maar dan met een gun, 805 gaat ook goed, ook 603 is te doen. Voor ons car systeem is het een must maar kan me voorstellen dat het een drempel is
Als je een goed pincet heb en half knap boutje heb je zo'n 1206 er zo op zitten.
Dit soldeert echt ***. En je krijgt niet makkelijk soldeer onder de pad.
Ik trek er een paar uit een strip op een wit a4 zodat ik ze zie liggen. Ik vertin een paar pads, dan soldeer ik de weerstand/led en dan doe ik de andere pads solderen.
Bij SMD heb je ook nog genotsdingetjes zoals zo'n hotplate of hotair gun. Of als je wat rijker ben zo'n oventje . Je kan ook meteen makkelijkst stencils laten maken door je printen boer. En dan kan je lekker met pasta kliederen [...]En je krijgt niet makkelijk soldeer onder de pad. Ik heb alleen aan de kopse kant wat tin gekregen. Er lopen geen hoge stromen door heen verder en ze werken. Maar met een hotplate en een beetje pasta heb je dat ding in secondes er op gesoldeerd. Ik heb nog een oude strip over, kan het misschien een keertje filmen. Best leuk om te zien.
Sommige pasta's solderen al volgens mij rond de 180~200 graden ofzo.
Hotplates zijn ook rete handig [...] alle dingen waarbij je de body wilt solderen aan de onderzijde zoals deze stroombron
waarom het niet wil