"We" gaan ze pas missen als alles weg is. Helaas zit de nieuwe generatie over het algemeen niet op "oude troep" te wachten - alles moet nieuw (en liefst mooier dan wat anderen hebben). Bij die mentaliteit past dingen bewaren niet. En daar ben je wel van afhankelijk: als genoeg mensen willen bijdragen in de kosten blijven spullen bewaard en anders niet, c'est ça.
Ook nog een uitdaging is het om de correcte deelbare ramen en de BKD deuren erbij te zoeken om ze in de oorspronkelijke toestand te brengen. Je kunt er natuurlijk ook 1 in gemoderniseerde uitvoering tussen zetten, dat misstaat niet.
Maar.... welke club zou interesse hebben bij ICR? Ik denk niemand.....
Ik bedoelde meer "overdekt" opstellen. Wat er gebeurt met museummaterieel dat noodgedwongen buiten staat, daar zijn veel schrijnende voorbeelden van te vinden...
Geloof het of niet, ze stonden er vandaag hoor!
Nou nou nou, beetje meer vertrouwen in de jeugd hoor
En waar blijven hier de financiële voorstellen met onderbouwing. Je kunt zoveel willen.
... De huidige musea hebben al veel ruimte tekort en ICR is voor de meeste musea veel te modern. ...
Ook nog een uitdaging is het om de correcte deelbare ramen en de BKD deuren erbij te zoeken om ze in de oorspronkelijke toestand te brengen.
De krachten bundelen is de sleutel, maar dat is in dit land helaas ondenkbaar.
Zo heeft de VSM inmiddels meerdere locs vanuit de SSN overgenomen, beschikt de ZLSM over VSM locs.
Dat is niet helemaal waar, er zijn zeker wel initiatieven om materieel te ruilen, samen te werken etc. Zo heeft de VSM inmiddels meerdere locs vanuit de SSN overgenomen, beschikt de ZLSM over VSM locs. Rijdt de NSM stam vaak mee met TnT etc. Ik ben het met je eens, het kan beter, maar er wordt (ook binnen HRN) wel degelijk samengewerkt. Volgens mij werkt HRN bv samen met Prorail om te kijken naar overdekte stallingsruimte in Nederland. Dat zijn natuurlijk lastige projecten, die veel tijd kosten.Wat wel zo is, materieel moet vaak wel een functie hebben. De Bolkoppen bij de VSM zijn prachtig, maar de kleine Oosterijkers voldoen momenteel prima voor het grote publiek. Nog een trein de baan op krijgen is dan een hele opgave voor een kleine organisatie.Laat staan een stam ICR, wat weinig praktisch is voor de meeste Railmusea? Groeten,Rogier
Deze kleinschaligheid van samenwerken bedoel ik niet. Ik bedoel het groots. Waarom moeten over de verschillende organisaties heen minstens 7 2200’n bewaard worden? Waarom minstens 3 Plan U’s? Etc. De bolkoppen zijn voor de VSM misschien niet interessant, maar voor de SSN en NSM voor hoofdlijnritten wel. Maar ook met Mat’36 en ‘46: waarom beide treinstellen in hetzelfde kleurenschema. Nu hebben we bijna twee identieke treinstellen (voor de niet puristen), maar het grasgroen met reclamebanen is in den lande nergens vertegenwoordigd…. Men moet stoppen met ‘ieder voor zich’ , maar juist intens samenwerken. Wissel materieel met elkaar uit. Een NSM 1200 kan toch prima een hoofdlijnrit rijden met een VSM bolkopstam? Zo kan een 1600 vsn de ene club ook prima een rit rijden met ICR van een andere club. Bewaar landelijk gezien van elk materieeltype minder, dan kun je met elkaar samen meer bewaren, onderhouden en ermee rijden!Jeroen
Maar ook met Mat’36 en ‘46: waarom beide treinstellen in hetzelfde kleurenschema. Nu hebben we bijna twee identieke treinstellen (voor de niet puristen), maar het grasgroen met reclamebanen is in den lande nergens vertegenwoordigd….