Wordt dat dan gedaan als er kop gemaakt is in Zvt en de trein terug rijdt naar Asd met de P achterop die dan daar losgekoppeld wordt en naar het postperron wordt gerangeerd?
Nee, 272/273 zijn BD rijtuigen. Het bagagerijtuig op de foto is een Dms 905.Groet, Victor
En de laatste twee rijtuigen zijn geen Silberlinge, maar een Büm 232 en een ABüm 225.
Dat zou ik wel op die manier hebben gedaan, als Asd de bestemming is, maar ik heb het niet gezien. Ik heb alleen Plan E/L P's achter een mP zien staan en in instructiestammen zien rijden achter 1600'en...Misschien is de trein Mt-Zvt wel gekozen omdat het PTT Sternet niet zuidelijker ging dan Sittard en blijkbaar toch behoefte was een P vanaf Mt af te zenden. Zat er eigenlijk wel post in die P die naar/van Mt kwam? Ik weet niet waar de P's in onderhoud waren, maar als dat de lijnwerkplaats Mt was, zlou het ook nog kunnen dat er op deze manier een lege rit werd uitgespaard... Maar twee keer op een dag een retour? Nee dat zal wel niet... De eerste en laatste Beneluxtrein Asd-Bxl v.v. was trouwens tot 01-01-1983 de laatste rit van postvervoer in een reizigerstrein.