Dus TrainBase gaat eerst een komma gebruiken (1) en maakt er daarna een punt van (2) Dan maak ik hier ook een punt van: hier snap ik niets van
Als Excel problemen heeft met een decimale punt, is dat een instellingen kwestie van ExcelIk werk al meer dan 30 jaar met Excel en gebruik niet anders dan een puntSoftware werkt met een decimale punt . . . punt . . .
Ik heb geprobeerd het te installeren.Mijn laptop draait op Windows11.De installatie lijkt te lukken en gaat zoals in de pdf beschreven.Maar het programma start niet op.Na het voltooien van de installatie zou het programma direct op moeten starten.Er gebeurt helemaal niets als ik op de snelkoppeling van de desktop klik.Met respect voor de tijd en moeite die in de ontwikkeling gestoken is; maar wat gaat er of doe ik fout ?
Ik had het zelfde probleem. Volgens mij heeft het te maken met de locatie van de JRE (Java runtime environment). Die staat bij mij op een andere (niet standaard) locatie. Waarschijnlijk in de applicatie is de locatie daarvan hard gecodeerd, in ieder geval kon ik geen property vinden om dat aan te passen. Aangezien ik dit programma alleen uit nieuwsgierigheid had gedownload, dit niet verder uitgezocht.Groet Meino
In een programeer omgeving heeft een komma een andere betekenis, TrainBase kan geen berekening uitvoeren als het decimale scheidings teken een komma is en loopt zelfs vast.Daar integen is het in Excel juist anders om, deze kan niet rekenen als het scheidings teken een punt is.Dus met andere woorden in TrainBase gebruik ik een punt en daar let TrainBase dan nu ook op, in het export bestand gebruik ik een komma zodat je met excel ook berekeningen kan uitvoeren.
In windows is dat een systeem zetting. Hangt van je omgeving af. Mijn desktop systeem staat in US mode, dus is de decimale scheiding een punt in programma's als excel en openoffice. Mijn laptop staat ingesteld op Nederlands (wordt ook door anderen gebruikt), daar is dus het decimale scheidings teken een komma. Overigens maakt het voor de bestanden verder niet uit, zowel excel en openoffice schakelen automatisch over. Alleen ik moet er iedere keer weer aan denken.Groet Meino
Ik ga het eens besnuffelen...1 nadeel => Mijn excelsheet kan ik via onedrive overal raadplegen. Makkelijk als ik eens ergens ben om te kijken wat ik heb voordat ik iets koopTrouwens, net installatie afgerond, maar wil met geen mogelijkheid openenEdit: Als ik hem als administrator uitvoer werkt het wel......raar....
Het niet openen van TrainBase heb ik ook last van.Hij opent wel als ik er rechts op klik en kies voor "Run as Administrator".mvg,Matthijs
Wat is de maximale grootte van het plaatje van het onderwerp wat je wilt toevoegen? Een foto van een 1200 resulteerde in alleen een afbeelding van het nummer aan de zijkant in de database en dus niet het gehele plaatje. "Thumbnail"-grootte vind ik te klein.Groet, Raymond van den Hoven