Mijn vragen aan jullie:1) Zijn mijn wensen haalbaar op de beschikbare ruimte, zonder er een bende van te maken? Zo nee, wat moet ik weglaten/aanpassen?2) Is het wel haalbaar EN beschikbaar in Z-spoor?3) In geval van N-spoor, welk systeem heb ik dan nodig om te kunnen doen wat ik wil zoals beschreven? Heb ik aan zo'n twin-center startset van fleischmann bijvoorbeeld genoeg?4) In geval van Z-spoor, zelfde vraag als bij 3. En dan ook welk merk rollend materieel?
-Gezien die ruimte wordt het zeker geen H0, maar waarschijnlijk N-spoor. Denk dat ik Z echt TE klein vind (hoewel zeer mooi !).
Is de ruimte 2x1, of heb je een ruimte waar je een plaat van 2x1 kwijt kan?
En wat dacht je van TT (1:120, dus tussen HO en N) ?
Hoi,Leuk, nog een N-spoorder (tenminste dat neem ik dan maar aan totdat je zeker weet of het N of Z wordt).Daar komt bij dat er een hoop van het door jou gewenste kleinere materieel beschikbaar is bij Fleischmann (zowel stoom als diesel). Bij Minitrix hebben ze ook nog wel wat leuke dingen, zoals de railbus. In spoor Z is dat beperkter (alleen Marklin).Qua digitaal systeem, Twincenter is goed maar waarschijnlijk wat over- gedimensioneerd. Misschien is startset 939881 van fleischmann wel interessanter. Materieel past in ieder geval direct bij het door jou gekozen thema en de centrale is relatief uitgebreidt (dus lijkt mij toekomstbestendig).Robert
Ja, maar ik denk dat ik gezien de kleine ruimte en mijn forse wensen als maximum maat beter N kan aanhouden. En denk dat er in N iig meer te krijgen is qua het spul dat ik wil..
heb je daar een tekening of foto van?
Overigens de Profi-boss is nog niet uitgeleverd, die komt dit kwartaal als het goed is. In dat opzicht zullen er weinig ervaringen mee zijn. In dortmund heb ik het ding wel zien liggen ( functionerend), maar het was zo druk dat ik maar ben doorgegaan.Robert