Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MiWuLa door Bor de Wolf
21 August 2025, 23:44:01
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door prutser
21 August 2025, 23:40:50
maatvoering AKI door MOVisser
21 August 2025, 23:25:34
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Stalen rijtuigen van NS door FRIE
21 August 2025, 23:03:50
br 041 334-4 Fleischmann H0 door saskia
21 August 2025, 22:53:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
21 August 2025, 22:38:34
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Tjalling
21 August 2025, 22:21:24
Da's Daz 2 door Huup
21 August 2025, 21:15:31
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
21 August 2025, 21:13:23
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
21 August 2025, 20:24:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
21 August 2025, 19:49:57
Eyro Interlaken door Luc2000
21 August 2025, 19:09:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
21 August 2025, 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald Halma
21 August 2025, 18:41:26
Trafo regelaar hulp door FraWi
21 August 2025, 18:38:14
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
21 August 2025, 17:12:28
RhB H0m, Albulisch door Sylvester
21 August 2025, 17:00:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door tijgernootje
21 August 2025, 16:27:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
21 August 2025, 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
21 August 2025, 15:22:53
De Projecten van RetroJack door tijgernootje
21 August 2025, 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
21 August 2025, 15:21:57
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door tijgernootje
21 August 2025, 15:16:09
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
21 August 2025, 14:48:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
21 August 2025, 14:46:59
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Benelux795
21 August 2025, 14:17:43
  

Auteur Topic: ACME 2024 met NS ICNG!  (gelezen 23577 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #15 Gepost op: 01 February 2024, 11:57:13 »
Of op het opstelterrein, net als in het echie...

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4264
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #16 Gepost op: 01 February 2024, 12:07:30 »
Nah, dat lijkt me niet. Vind ik alleen leuk als ik een dummy kan kopen.

Zou het aan de constructie liggen, dat ze geen AC doen?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

PlanU

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #17 Gepost op: 01 February 2024, 12:09:27 »
... mij valt dat nog mee voor een 5 wagen stel als ik dat zo zie...
Valt idd mee want door de Jakobs draaistellen zijn de rijtuiglengtes (tussenrijtuigen) van de ICNG beperkt tot 18,5m i.p.v. reguliere rijtuigen van 24.5, 26.4, 27m

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #18 Gepost op: 01 February 2024, 12:38:32 »
Veel leuk MAV spul maar helaas zeeeer weinig aan goederenwagens .

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8507
  • Spoor N
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #19 Gepost op: 01 February 2024, 12:52:04 »
Oh neeeeeee, er staat geen AC variant bij.....
Raar, zouden ze in de war zijn met de Trenitalia-versie die alleen voor DC geschikt is?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Martijn HITV

  • Offline Offline
  • Berichten: 116
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #20 Gepost op: 01 February 2024, 12:54:14 »
oh ow... daar gaat mijn geld... die icng moet ik natuurlijk wel hebben. en dan stiekem hopen dat geen bedrijf met een flirt of sng langs komt anders is al mijn geld weg  :'(
-Martijn

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 892
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #21 Gepost op: 01 February 2024, 13:10:17 »
Raar, zouden ze in de war zijn met de Trenitalia-versie die alleen voor DC geschikt is?


Ik zie eigenlijk niks in die folder voor wisselstroom, ook de locs niet. Misschien zijn ze gewoon gestopt met wisselstroom-uitvoeringen?

Bor

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #22 Gepost op: 01 February 2024, 13:34:34 »

Schitterend! Helaas buiten mijn tijdperk, maar wie weet in de toekomst.

Mvgr Dave

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7487
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #23 Gepost op: 01 February 2024, 14:16:43 »
Ik ben blij voor de TP6 rijders, maar persoonlijk vind ik nog steeds dat een wereld zonder wespen een mooiere wereld zou zijn.  ;)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9409
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #24 Gepost op: 01 February 2024, 14:33:06 »
Je kunt ook beter stinkende diesels hebben... ;D

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7487
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #25 Gepost op: 01 February 2024, 14:43:37 »
Zeker!  :D
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Joost.

  • Offline Offline
  • Berichten: 665
    • Foto Website
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #26 Gepost op: 01 February 2024, 14:52:24 »
Voordeel van treinstellen is dat er meestal wel ergens plek is voor een sleepcontact. Moet mogelijk zijn om hem eenvoudig om te bouwen.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #27 Gepost op: 01 February 2024, 15:11:20 »
Hopelijk wordt die MB24212 Nightjet nu ook daadwerkelijk uitgebracht. Staat al vanaf maart 2022 in bestelling bij Memoba.

Wauw, feest hier met die ICNG.  :D :D :D
Nog een zooitje Nightjets. Kan daarmee de Nightjet Amsterdam-Wenen worden nagebootst? Maar nu dus zonder verplichte aanschaf van loc.

Volgens mij wel, doe ik ook. Ik heb de LSM sets MW2118 en MW2119 (en niet de MW2117 met loc). Een WLABmz uit de MW2119 reeds verkocht, dus nu 8-delig. Mis nog een Bmz en een Bcmz, vandaar dus die MB24212. Met die set erbij is ie weer 10-delig. Misschien dan niet helemaal correct wat de exacte wagentypes betreft. En de koersborden op de ramen van de deuren kloppen niet overal.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Arjen B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #28 Gepost op: 01 February 2024, 15:18:01 »
Mooie Neuheiten! Ik hoop dat het ontbreken van wisselstroommodellen een omissie in de catalogus is. ACME brengt in de regel zowel DC- als AC-modellen uit. Ik kan mij niet voorstellen dat ze daar nu ineens mee gestopt zijn. Of de wisselstromers komen later, dat kan natuurlijk ook. De twee BR 186'en voor MTE werden ook niet gelijktijdig als DC en AC uitgeleverd. Daar zat een tijdje tussen (maar ze konden wel worden besteld).

Er staan wel meer fouten in de folder. Neem bijvoorbeeld de driedelige Nightjet-set met catalogusnummer 55316. In de tekst onder het plaatje wordt gesproken over een tweetal rijtuigen van het type Bvcmbz 248.5, maar die bestaan helemaal niet. Het moet zijn Bvcmz 248.5 òf Bvcmbz 249.1. Hoe dan ook, twee van de drie nu weergegeven rijtuigen kunnen NIET worden gebruikt voor de Nightjet Amsterdam - Zürich, want op de onderste twee rijtuigen ontbreekt het SBB CFF FFS logo. Dat staat dan weer wel op het bovenste rijtuig, hetgeen correct is. De onderste twee rijtuigen kunnen op zich ook wel correct zijn, maar niet voor de verbinding Amsterdam - Zürich. Dan moet je de Rivarossi's hebben. Maar voor hetzelfde geld is het gewoon een foutje in de tekening van ACME.


Groeten,
Arjen

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4264
Re: ACME 2024 met NS ICNG!
« Reactie #29 Gepost op: 01 February 2024, 15:29:24 »
De handel zal het wel weten, of ACME AC eruit heeft gegooid.

Ik wacht wel af
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor