Je Engels is een stuk beter als je Duits....... Maar je hebt helemaal gelijk; een ieder mag reageren, maar het hoeft niet......
Alle mogelijke meningen zijn al te berde gebracht en de afgelopen twee pagina's is er inhoudelijk niks nieuws toegvoegd. Het heeft niks met 'de mond snoeren' te maken om er dan een dikke streep onder te zetten.
Jos dat is niet helemaal juist. Juist door het in bedrijfhouden van in dit geval stoomloc 3737 is juist beter, dan statisch te houden. Door de dan constant onderhoud is de conditie over het algemeen in een betere conditie dan een die stil staat en af en toe naar wordt omgekeken. Het in bedrijfhouden van de 3737 was dit keer ook beter geweest. In iedergeval had zij niet rijklaar hoeven te worden gebracht. Door de constante aandacht komen gebreken sneller naar voren waardoor reperaties sneller kunnen worden uitgevoerd. Nu is het maar afwachten welke gebreken er naar boven komen. Het is dan eigenlijk ook een schande dat de 3737 nooit in bedrijf is gehouden al was het dan maar voor korte ritten. Groetjes Ben.
Het is: "Je Engels is een stuk beter dan je Duits."Anders klinkt het zo Duits!
Je zegt zelf:Waarmee je m.i. suggereert dat de loc gesloopt gaat worden of op een andere wijze gaat verdwijnen. EelcoPS: Maar ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat wat er ook gebeurt, de NS 3737 niet zal verdwijnen.
Voor stoomloc's is dat net effe anders.Wat denk je hoe het staal gaad lijden als je dat ding eens af en toe aanmaakt om eens er mee te gaan rijden.Voor het chassis en de lagers is het inderdaad beter om er effe mee te rijden.Maar Bij een stoomloc komt er ook water en waterdamp tussen verschillende onderdelen.En je zegt het zelf, als de loc continu in bedrijf is dan maakt het niet uit.maar om een keer of 6 - 7 per jaar mee te rijden, nee dat is beslist niet goed.En voor korte ritten al helemaal niet.Dun kun je waarschijnlijk elke 3 jaar de ketel helemaal binnenste buiten keren om hem helemaal te ontdoen van corosie.Dat gaat je juist klauwen vol geld kosten.
En er is genoeg Nederlands stoom op de baan te zien. Kijk maar bij de MBS, SHM, SGB of RTM. Wees blij met wat je hebt en koester dat meer in plaats van dat eeuwige azijngezeik.
Ik snap wel waarom er zo gejankt moet worden. Alles wat ze daar aan de Maliebaan doen is fout, verkeerd, stom enz. enz. Zoals alle musea op spoorweggebied moet ook het NSM het hebben van de dagjesmensen en de familie's. Het NSM is een mooi museum geworden waar IK trots op kan zijn.Wat betreft de 3737. Zolang er geen exploitatieplan is, staat ie mij er best. Zie wat dat betreft mijn vorige posting, ca. 5 pagina's terug. Begrijp me niet verkeerd, de 3737 op de baan lijkt me een erg mooi gezicht! Maar dan wel op een verantwoorde manier. En er is genoeg Nederlands stoom op de baan te zien. Kijk maar bij de MBS, SHM, SGB of RTM. Wees blij met wat je hebt en koester dat meer in plaats van dat eeuwige azijngezeik.
Eelco, het blijft een kwestie van lezen. De suggestie komt helemaal van jouw zijde....
Nou,gnoeg Nederlands stoom? Ja,van dat kleine spul wat met een vrachtauto verplaatst moet worden. Beetje jammer,had best leuk geweest eindelijk weer eens een echte grote NL stoomloc op de hoofdbaan. Maarja,wie gaat dat betalen!!
Het is dan eigenlijk ook een schande dat de 3737 nooit in bedrijf is gehouden al was het dan maar voor korte ritten. Groetjes Ben.
voor de mensen die het herhaling ven zetten vinden, zet er voor jezelf een denkbeeldige streep onder en laat de andere , die zichzelf willen herhalen hun gang gaan, ieder zijn meug.Om slotjes vragen doe je alleen met sporten, namelijk vragen aan de scheidsrechter of hij een gele kaart aan zijn tegenstander wil geven.......doont wurry, teek it eesy en releks, then het touwtje wont breek