Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Sfeer op je modelbaan
door
R1954
Vandaag
om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
Vandaag
om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:17:22
Fleischmania Nostalgia
door
Sporlijn Úje
Vandaag
om 15:37:02
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Corné81
Vandaag
om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 15:26:07
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:21:53
Raadplaatje
door
ArjanB
Vandaag
om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0.
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:14:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
tothebeach
Vandaag
om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 13:54:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bellejt
Vandaag
om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Bahn-AG
Vandaag
om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
NS264
Vandaag
om 13:28:45
Arlbergbahn.. ?
door
Benelux795
Vandaag
om 13:24:23
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar
door
Henk G
Vandaag
om 13:10:27
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
tijgernootje
Vandaag
om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0)
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:55:16
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 12:00:19
Piko 2025
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 11:50:21
Aachenau West
door
Eric v C
Vandaag
om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge!
door
MaraNCS
Vandaag
om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
thevandijks
Vandaag
om 10:38:13
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland (gelezen 1836 keer)
roco
Offline
Berichten: 1974
NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Gepost op:
19 January 2024, 13:18:07 »
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,10681928,10681928#msg-10681928
bekijk de 5e foto en je ziet NS dubbeldeksrijtuigen tussen 2 DB elok's baureihe 120 .
Gelogd
Arjan6511
Offline
Berichten: 4717
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #1 Gepost op:
19 January 2024, 13:39:34 »
Zet even het jaartal in onderwerp draadje, ik dacht dat het nu zou zijn
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
BrightonBelle
Offline
Berichten: 1357
Southern....de oude dan
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #2 Gepost op:
19 January 2024, 15:44:24 »
Erg leuk om nog ff verder naar beneden te scrollen trouwens! Thx for sharing!
Grtz Gerard
Gelogd
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8595
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #3 Gepost op:
19 January 2024, 19:49:32 »
Aan die link heeft Ronald Halma ook wel wat (railbussen).
Gelogd
Jeroen
Freek Jonkers
Offline
Berichten: 211
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #4 Gepost op:
19 January 2024, 23:57:33 »
Ter info: Er zijn in 1989 een aantal DDM 1 rijtuigen een aantal maanden op proef geweest voor S-bahn verkeer. De reden daartoe was het voornemen voor de aanschaf van een serie DD rijtuigen voor de S-Bahn.
Grt. Freek
Gelogd
Arjan6511
Offline
Berichten: 4717
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland in 1989
«
Reactie #5 Gepost op:
20 January 2024, 09:16:08 »
En dat het geen succes was. De rijtuigen hadden voldoende capaciteit om personen te herbergen, een snelle haltering was door de 2 deuren per rijtuig niet mogelijk, er was te veel tijd nodig voor uit- en instappen.
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
grossraumwagen
Offline
Berichten: 1217
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #6 Gepost op:
20 January 2024, 09:40:35 »
Het principe was wel degelijk succesvol, vandaar dat DB en later DB-AG massaal dubbeldekkers heeft laten bouwen.
Voor zover ik weet was het probleem bij de inzet van NS-rijtuigen in München het feit, dat er in München aparte in- en uitstapperrons zijn aan weerszijden van de trein.
De deuren moeten hiervoor onafhankelijk geopend en gesloten kunnen worden, een mogelijkheid die de NS-rijtuigen naar mijn weten niet hadden.
Gelogd
Arjan6511
Offline
Berichten: 4717
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #7 Gepost op:
20 January 2024, 09:47:29 »
OK, als het klopt wat je aangeeft is het raar dat ze er daar pas achter kwamen.
Ik moet ergens een item hebben waarin men het over de deuren had, en dat voor sommige trajecten is gekozen voor enkeldeks materieel, met extra deuren. Weet alleen niet meer of het in een boek stond of op dvd
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
Marc tramt
Online
Berichten: 10759
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #8 Gepost op:
20 January 2024, 09:55:21 »
Uit de periode dat ik per trein forenste reed tussen Barendrecht en Rotterdam zowel plan V als DDAR. Instappen van de hele meute op het perron in een dubbeldeksstam duurde altijd veel langer dan bij een setje mat ‘64. De deuren zijn beter verdeeld en je komt niet gelijk bij trappen uit bij het enkeldeksspul.
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Arjan6511
Offline
Berichten: 4717
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland in 1989!
«
Reactie #9 Gepost op:
20 January 2024, 09:55:42 »
Google kan ook helpen, zoiets zou ik moeten hebben voor mijn boeken/dvd's
Im Frühjahr 1989 erprobte die Deutsche Bundesbahn im Bereich der S-Bahn den Einsatz von Doppelstockwagen, da schon vor 32 Jahren hier ein Kapazitätsproblem bestand. Dazu wurden von den Niederländischen Staatsbahnen 4 Dostos angemietet und ein Zug mit 2 Lok der damals neuen Baureihe 120 gebildet. Auf der östlichen Seite war es die 120 151, auf der westlichen die 120 153. Damit wurde auf der S4 zwischen Geltendorf und Ebersberg gependelt. Ein solcher Zug kommt hier gerade aus dem Stammstreckentunnel.
Diese Konfiguration konnte sich allerdings nicht durchsetzen. Der Fahrgastwechsel durch die insgesamt nur 8 Türen dauerte zu lange. Es blieb beim Versuch im Bereich der Stammstrecke. Erst ab 1993 und der deutschen Wiedervereinigung trat der Doppelstockeinzelwagen seinen Siegeszug im Regionalverkehr auch im Westen an. Und Bayern war dabei sogar Vorreiter. Aber nie wieder im Bereich der S-Bahn...
Filmpje met foute muziek, wel leuke beelden:
https://www.youtube.com/watch?v=d6ABKTM8ruM
In de commentaren daaronder mensen aan het woord die de ritten hebben meegemaakt en de deurproblematiek bespreken. Mooi ook om te lezen dat de inzet van deze rijtuigen voor veel mensen sensationeel was!
En een hele draad op het DSO-forum:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4319173url
Dat de DB daarna de wereld aan dubbeldeksrijtuigen heeft laten bouwen voor RE-verkehr is me bekend.
«
Laatst bewerkt op: 20 January 2024, 10:05:40 door Arjan6511. Reden: aanvulling
»
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland