Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
Vandaag
om 19:21:04
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 19:16:23
Raadplaatje
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:14:07
loconet adres
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:11:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Simplex
Vandaag
om 19:03:54
Piko 2025
door
Spoor010
Vandaag
om 19:02:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
741230
Vandaag
om 18:39:44
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
Vandaag
om 18:38:33
Acme nieuwe ICNG
door
Miniature Holland
Vandaag
om 18:34:37
Watertoren Bergen op Zoom
door
Kees-Jan
Vandaag
om 18:21:43
Aachenau West
door
Silvolde
Vandaag
om 18:09:49
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 18:05:19
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frits C
Vandaag
om 17:51:52
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 17:46:28
Frans loodsje et cetera
door
DJV
Vandaag
om 17:07:34
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen
door
Ben
Vandaag
om 17:04:52
Au bord de la Cèze
door
Paulus
Vandaag
om 16:55:12
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
Petertje
Vandaag
om 16:13:52
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 15:56:02
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:49:46
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr)
door
Michaël dB
Vandaag
om 15:48:07
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
DutchModelRailroads
Vandaag
om 15:08:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
Wim1969
Vandaag
om 14:28:50
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in.
door
FritsT
Vandaag
om 14:17:48
Halling aandrijvingen
door
Silvolde
Vandaag
om 14:10:12
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:25:27
Grootspoor in Frankrijk
door
Wouter W
Vandaag
om 13:13:39
Verlagshaus24 ervaring / Nederlands account?
door
saskia
Vandaag
om 12:09:07
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:21:32
Albert's fantasie in schaal 0e
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:20:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland (gelezen 1914 keer)
roco
Offline
Berichten: 1978
NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Gepost op:
19 January 2024, 13:18:07 »
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,10681928,10681928#msg-10681928
bekijk de 5e foto en je ziet NS dubbeldeksrijtuigen tussen 2 DB elok's baureihe 120 .
Gelogd
Arjan6511
Offline
Berichten: 4732
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #1 Gepost op:
19 January 2024, 13:39:34 »
Zet even het jaartal in onderwerp draadje, ik dacht dat het nu zou zijn
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
BrightonBelle
Offline
Berichten: 1367
Southern....de oude dan
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #2 Gepost op:
19 January 2024, 15:44:24 »
Erg leuk om nog ff verder naar beneden te scrollen trouwens! Thx for sharing!
Grtz Gerard
Gelogd
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8602
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #3 Gepost op:
19 January 2024, 19:49:32 »
Aan die link heeft Ronald Halma ook wel wat (railbussen).
Gelogd
Jeroen
Freek Jonkers
Offline
Berichten: 211
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #4 Gepost op:
19 January 2024, 23:57:33 »
Ter info: Er zijn in 1989 een aantal DDM 1 rijtuigen een aantal maanden op proef geweest voor S-bahn verkeer. De reden daartoe was het voornemen voor de aanschaf van een serie DD rijtuigen voor de S-Bahn.
Grt. Freek
Gelogd
Arjan6511
Offline
Berichten: 4732
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland in 1989
«
Reactie #5 Gepost op:
20 January 2024, 09:16:08 »
En dat het geen succes was. De rijtuigen hadden voldoende capaciteit om personen te herbergen, een snelle haltering was door de 2 deuren per rijtuig niet mogelijk, er was te veel tijd nodig voor uit- en instappen.
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
grossraumwagen
Offline
Berichten: 1375
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #6 Gepost op:
20 January 2024, 09:40:35 »
Het principe was wel degelijk succesvol, vandaar dat DB en later DB-AG massaal dubbeldekkers heeft laten bouwen.
Voor zover ik weet was het probleem bij de inzet van NS-rijtuigen in München het feit, dat er in München aparte in- en uitstapperrons zijn aan weerszijden van de trein.
De deuren moeten hiervoor onafhankelijk geopend en gesloten kunnen worden, een mogelijkheid die de NS-rijtuigen naar mijn weten niet hadden.
Gelogd
Arjan6511
Offline
Berichten: 4732
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #7 Gepost op:
20 January 2024, 09:47:29 »
OK, als het klopt wat je aangeeft is het raar dat ze er daar pas achter kwamen.
Ik moet ergens een item hebben waarin men het over de deuren had, en dat voor sommige trajecten is gekozen voor enkeldeks materieel, met extra deuren. Weet alleen niet meer of het in een boek stond of op dvd
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
Marc tramt
Offline
Berichten: 10743
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland
«
Reactie #8 Gepost op:
20 January 2024, 09:55:21 »
Uit de periode dat ik per trein forenste reed tussen Barendrecht en Rotterdam zowel plan V als DDAR. Instappen van de hele meute op het perron in een dubbeldeksstam duurde altijd veel langer dan bij een setje mat ‘64. De deuren zijn beter verdeeld en je komt niet gelijk bij trappen uit bij het enkeldeksspul.
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Arjan6511
Offline
Berichten: 4732
Re: NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland in 1989!
«
Reactie #9 Gepost op:
20 January 2024, 09:55:42 »
Google kan ook helpen, zoiets zou ik moeten hebben voor mijn boeken/dvd's
Im Frühjahr 1989 erprobte die Deutsche Bundesbahn im Bereich der S-Bahn den Einsatz von Doppelstockwagen, da schon vor 32 Jahren hier ein Kapazitätsproblem bestand. Dazu wurden von den Niederländischen Staatsbahnen 4 Dostos angemietet und ein Zug mit 2 Lok der damals neuen Baureihe 120 gebildet. Auf der östlichen Seite war es die 120 151, auf der westlichen die 120 153. Damit wurde auf der S4 zwischen Geltendorf und Ebersberg gependelt. Ein solcher Zug kommt hier gerade aus dem Stammstreckentunnel.
Diese Konfiguration konnte sich allerdings nicht durchsetzen. Der Fahrgastwechsel durch die insgesamt nur 8 Türen dauerte zu lange. Es blieb beim Versuch im Bereich der Stammstrecke. Erst ab 1993 und der deutschen Wiedervereinigung trat der Doppelstockeinzelwagen seinen Siegeszug im Regionalverkehr auch im Westen an. Und Bayern war dabei sogar Vorreiter. Aber nie wieder im Bereich der S-Bahn...
Filmpje met foute muziek, wel leuke beelden:
https://www.youtube.com/watch?v=d6ABKTM8ruM
In de commentaren daaronder mensen aan het woord die de ritten hebben meegemaakt en de deurproblematiek bespreken. Mooi ook om te lezen dat de inzet van deze rijtuigen voor veel mensen sensationeel was!
En een hele draad op het DSO-forum:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4319173url
Dat de DB daarna de wereld aan dubbeldeksrijtuigen heeft laten bouwen voor RE-verkehr is me bekend.
«
Laatst bewerkt op: 20 January 2024, 10:05:40 door Arjan6511. Reden: aanvulling
»
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
NS dubbeldeksrijtuigen in Duitsland