Overigens heb ik geen enkele ervaring met het plaatsen van een weerstand waardoor dit probleem niet op zou treden, sterker nog, ik had er nog niet van gehoord
Nu heb ik vernomen dat je ergens een weerstand tussen moet zetten om te voorkomen dat een locdecoder (digitaal dus) z'n gegevens kwijtraakt.
Met die dure electronica bedoel ik de aansturing voor schaduwstations van Systeme Laur, Holtermann, SBS, etc.Drie sporen geautomatiseerd voor € 300,00, terwijl dit ook zou kunnen met een paar reed-relais en 'denkende' wissels.
Dit is geen fabel, maar is alleen nodig bij de eerste generatie decoders van Marklin dus de decoders welke alleen geschikt zijn voor het oude motorola format. Waarbij de decoder na enkele minuten terug gezet wordt in zijn default rijrichting vooruit.Verder is het beter om helemaal geen stroomloze gedeeltes te maken of te gebruiken, maar door gebruik te maken van je digitale systeem en dus de decoder netjes te laten afremmen tot snelheid nul. Hoe dat moet is afhankelijk van je digitale systeem en de decoders welke jij in gebruik hebt, maar die info mist geheel bij deze probleem stelling, dus is de vraag niet volledig te beantwoorden.MvgWim.