Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overzicht "Het is Weekend" foto's! door puntenglijder
Vandaag om 20:39:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 20:35:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:32:53
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 20:30:59
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door hmmglaser
Vandaag om 20:30:09
Sfeer op je modelbaan door ruudns
Vandaag om 20:20:30
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door kees5
Vandaag om 20:15:56
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 19:49:23
Camp 3 door GD
Vandaag om 19:13:38
Aanpassen baanplan bestaande baan door JoopSpoort
Vandaag om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bob11
Vandaag om 18:15:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:05:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:22:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:10:31
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:50:10
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
Vandaag om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
  

Auteur Topic: Kruiswissels Fleischmann Picollo  (gelezen 537 keer)

Bertbecker

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
  • Groet, bedankt en succes met onze mooie hobby!
Kruiswissels Fleischmann Picollo
« Gepost op: 16 October 2023, 14:18:20 »
Beste allemaal,

In mijn stationspoor maak ik gebruik van 8 Fleischmann Engelse wissels 9167R, 9166L, 9184L en 9185R. Nu valt me op dat met name de laatste 2 problemen geven, alleen bij afbuigend verkeer; treinen blijven op de wissel staan, lijken geen stroom te krijgen. Waar zou dat aan kunnen liggen? En hoe is dat eventueel op te lossen? Ik hoor het graag.

Fleischmann Picollo, Dinamo en Koploper

Mvg. Bert
« Laatst bewerkt op: 16 October 2023, 15:48:06 door Bertbecker »
Beginner, Fleischman Picollo, Dinamo en Koploper

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17947
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Kruiswissels Fleischmann Picollo
« Reactie #1 Gepost op: 16 October 2023, 15:02:11 »
Even ter voorkomen van verwarring; je bedoelt geen kruiswissels maar Engelse wissels ;) Een kruiswissel is een verbinding tussen dubbelspoor met 4 wissels en een kruising.

Volgens mij kun je daar vrij weinig aan veranderen... het geheel moet zijn voeding krijgen uit de aanlegdruk van de tongen. Ik zou als ik jou was zorgen dat de wissels gevoed worden van alle 4 kanten. Dit zou al veel problemen moeten voorkomen.

Bertbecker

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
  • Groet, bedankt en succes met onze mooie hobby!
Re: Kruiswissels Fleischmann Picollo
« Reactie #2 Gepost op: 17 October 2023, 13:11:55 »
Bedankt Ronald, wordt lastig want aan weerszijde zijn blokken waartoe de Engelse wissel niet behoren. Heeft het niets te maken met de zgn. hartstukken?
Beginner, Fleischman Picollo, Dinamo en Koploper

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17947
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Kruiswissels Fleischmann Picollo
« Reactie #3 Gepost op: 17 October 2023, 14:50:40 »
Denk ik wel.... de hartstukken moeten volgens mij puur van de tongen hun power krijgen. Ik ken ze niet heel goed maar voor de FL N en H0 Piccolo/Profi wissels is geen voorziening gemaakt voor polariseren van die hartstukken. Ik zou nog aan de kant van de Engelse wissel en voor het blok de wissel (lees spoorstaven) extra voeden, dus zeg maar alle 8 spoorstaaf uiteinden van die Engelse wissel(s). Dan heb je iig aan beide kanten van alle sporen voeding op het wissel en maakt de storingsgevoeligheid al een stuk minder.

Iets anders kan ik zo niet verzinnen. Hoop dat anderen nog tips hebben voor jou  ;)