Ik had zelf eentje gesoldeerd met die grove punt en hoodzakelijk zuiglitze, maar ik ben er vrij zeker van dat de buck converter het niet gehaald heb.
Die grote mosfet deed het volgens mij ook niet.
Iemand had mij benaderd via me website om ook zo'n shield te regelen. Ik heb even dieper gekeken en ik heb de soldeer jumpers gebruikt. Er zit over die grote mosfet een soldeer jumper.
Ik vind bij gebruik van een DC jack een polariteit protectie een beetje.. ja puntloos ofzo?
De 2e jumper bypasst de buckconverter. Dan kan je direct je 18V op de Vin pin van de arduino zetten. Zolang je geen extra dingen aansluit op het 5V circuit, heb je redelijke kans dat die het overleeft en anders zet ik voor de beste kerel er een grotere op. Ik heb er nog wel een paar in TO220 behuizing
Daarbij komt als je een Uno met shield aan je computer hangt... dan wordt die toch door de USB port gevoed. Die buckconverter heb je volgens mij alleen maar nodig als je geen USB gebruikt maar zo'n ESP voor directe WiFi.
Maar goed. Dit shield hier werkt nu ook, alleen niet 100% zoals men bedacht had, eerder 90%
Ik moet trouwens mijn hotplate voeding terugsturen naar China en dan sturen ze een nieuwe op. Dat gaat ruim een maand duren denk ik zo. In de tussentijd heb ik een laptop voeding van werk geleend en die werkt ook.
Ik moet nog wel even oefenen en meer YT filmpje kijken. Wat ik, denk ik, hoofdzakelijk fout deed was de print tijdens het opwarmen al op de plate leggen. Bij de 2e run had ik geen soldeer bruggen, maar minstens die CH340 chip was volgens mij hartstikke dood.
8><----knipje------In ieder geval heb ik weer 1 ding geleerd. Nooit meer incomplete dingen bestellen, geen andermans ontwerpen meer bestellen en al helemaal niet als er van die absurd kleine dingen op zitten
Bas, dit is ronduit een foute conclusie en die gaat onherroepelijk leiden tot een gefrituurde Arduino. Je zou beter moeten weten. Er is genoeg te vinden over gebruik van Arduinos met een hogere spanning op de Power Jack.De meeste Arduino borden heb een eenvoudige spanningsregelaar aan boord die bij gebruik boven de 12V veel warmte gaat produceren.
Daarnaast zijn er ook adapters met omgekeerde polariteit. Het circuit niet gebruiken is in mijn optiek verkeerde zuinigheid.
knipjeIk had toch ook de mosfets meegestuurd? We hebben heb over die dikke dingen toch?
Eaarna is nog even de vraag of jullie de ontbrekende pulldown weerstanden voor de Enable erop willen hebben.
De zending van deze week omvatte alleen de DC-DC chip