Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
Vandaag om 11:55:51
Piko 2025 door Die Bahn
Vandaag om 11:41:04
kade bij Valkenburgse meer "stort in" door spoorzeven
Vandaag om 11:38:27
Maasmuiden Haven door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:34
Voor een beginner welk spoor is handing bij bepaalde oude treinen door 1200blauw
Vandaag om 11:12:57
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 10:44:12
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 10:31:23
keerlusproblemen door Ronald Halma
Vandaag om 10:23:20
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
Vandaag om 10:10:49
Raadplaatje door Keska
Vandaag om 10:10:09
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 10:05:10
20 jaar BNLS door Karben
Vandaag om 10:03:34
lais dcc decoder aan sluiten door Ronald Halma
Vandaag om 09:39:36
Philotrain NS6001-6006 door Gert Arkema
Vandaag om 09:07:32
US diorama in H0 door MOVisser
Vandaag om 08:48:53
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 08:32:19
Bauarbeiten im gange door Jelmer
Vandaag om 08:16:05
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 08:10:56
Minibaan Visserskaai H0 door Jelmer
Vandaag om 08:03:45
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 07:38:40
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frits C
Vandaag om 06:37:33
Ik kom er niet uit... zelfbouw schakelprint door Martijn1974
Vandaag om 05:21:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 02:43:22
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Joz
Vandaag om 01:44:01
Rijnstraat door Rob Ellerman
Vandaag om 00:45:49
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
25 June 2025, 23:19:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
25 June 2025, 20:44:13
Een nieuw begin door Frits C
25 June 2025, 19:14:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Bor de Wolf
25 June 2025, 18:52:08
Vraag iz ballast door Voske
25 June 2025, 16:23:59

Auteur Topic: Houten 7 Oktober. Wie gaat erheen en wat hebben we gekocht ?  (gelezen 15947 keer)

Forever Rocofan

• Offline Offline
Re: Houten 7 Oktober. Wie gaat erheen en wat hebben we gekocht ?
« Reactie #60 Gepost op: 08 October 2023, 08:41:54 »
Wat Ad hier schrijft ;
Dagje Houten is voor mij ontspanning en dient meer ter motivatie dan kopen.

Dat is wat ik bedoelde toen ik zei dat éénmaal binnen het niets meer mag kosten. Zelfs op lage prijzen willen mensen nog afdingen en lopen verontwaardigd weg als dat niet lukt. Mensen gaan een dagje naar Houten als ontspanning of om ideeën op te doen voor hun baan. Maar realiseren zich niet dat " kijken kijken niet kopen " verkopers doet besluiten om weg te blijven van de beurs. Onder andere Valleitrein, Tilly Models en van den Burg Beeldproducties zijn al niet meer in Houten te vinden. De nieuwelingen die nu naar Houten gaan houden het ook na een aantal keer voor gezien. Behalve zelf spullen op een tafel zetten en proberen te verkopen ken en spreek ik ook andere verkopers op de beurs. En ik hoor van meerdere dat de verkoop tegenvalt. Zeker nu de vakanties afgelopen zijn en het weer kouder wordt en vaker gaat regenen begint het modelbouwseizoen weer, dus de verwachting van meerdere verkopers was dat dit een goede beurs zou worden. Maar dus niet.

Vriendelijke groet Ruud B.

Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 08 October 2023, 08:55:28 »
Uiteindelijk kan je steeds naar elkaar wijzen, het blijft een spel van vraag en aanbod.

Ik koop niet iets omdat de verkopers het zo zwaar hebben. Ik koop iets omdat ik iets wil hebben. Tegen een bedrag wat ik ervoor over heb. Als een verkoper meer wil dan ik wil betalen dan houdt het op. Even goede vrienden.

En de keren dat ik er zelf heb gestaan heb ik netjes tot 15 uur gewacht. Je kan je eigen teleurstelling niet afwentelen op een betalende bezoeker. Al komt die 14:30 binnen, hij heeft recht op dezelfde beurs. En als dat teveel moeite is, dan ga je niet staan
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Ben

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 08 October 2023, 08:58:21 »
Als je je als handelaar, winkelier of exposant aanmeldt is het niet meer dan normaal dat je dat doet voor de gehele tijdsduur, het is respectloos naar het publiek om eerder in te pakken. Dat is wat ik vind. En als de verkoop van je spulletjes niet erg wil vlotten is het wellicht oude meuk, incourant of te duur, dat is van alle jaren. Het is het publiek wat bepaalt om iets wel of niet te kopen, niet de handelaar.

Gr, Ben.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 08 October 2023, 09:12:09 »
Twee reacties waarin het gaat over eerder inpakken, terwijl ik het erover heb dat verkopers wegblijven omdat er minder wordt verkocht als vroeger.

@Ben,

Gewoon er vanuit gaan dat het oude meuk is, incourant of te duur kun je over mijn aanbod niet beweren. In ieder geval heb ik jou gisteren niet bij mijn tafel gezien, dus je hebt geen idee wat ik te koop had  ;D

En " Het publiek bepaalt om iets wel of niet of niet te kopen " bedankt voor de uitleg  ( DUHHH )

« Laatst bewerkt op: 08 October 2023, 09:22:45 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Ben

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 08 October 2023, 09:27:04 »
Jij begon over "kijken, kijken niet kopen" als waardeoordeel over het publiek, dat waren niet mijn woorden Ruud. Bovendien weet jij helemaal niet of ik langs jouw tafeltje ben geweest. Ik trouwens ook niet....  ;D

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #65 Gepost op: 08 October 2023, 09:32:22 »
Ik snap wel wat Ruud bedoelt. De lompigheid uit de maatschappij zie je ook op de beurs terug, heb dat gisteren zelf ook ervaren. Iemand pakt wat op en vraagt de prijs, gooit het dan lomp neer zonder een woord terug te zeggen en loopt weg, komt dan twee minuten later de helft van de vraagprijs bieden en is beledigd als hij z'n zin niet krijgt. Gelukkig had ik ook wat positieve ervaringen, maar mijn handel was dan ook de tweedehands meuk waar hier eerder op werd afgegeven  ;D
RETROBAHN A.G.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 08 October 2023, 09:35:03 »
Ben,

We kennen elkaar van het koekhappen, dus als jij bij mijn tafel had gestaan had jij mij wel herkend en ik jou ook...

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #67 Gepost op: 08 October 2023, 09:38:52 »
Merkwaardig dat je de schuld bij het publiek legt als je niet goed verkoopt. Ik merk sinds mei dit jaar, en collega's met mij, dat de verkoop erg is ingezakt. Dat is altijd een golfbeweging. Mooi weer en het is altijd gelijk rustiger. Maar als ik een nieuw product uitbreng, verkoopt dat gewoon. Verder weet jij wel waarom de genoemde winkeliers niet meer naar Houten gaan? Hier in Engeland zijn er ook meer die niet meer naar een beurs gaan. Niet omdat ze minder verkopen, want dat is niet zo, maar omdat het ontzettend veel werk is, veel voorbereiding kost en je personeel moet inzetten. Voor een bedrijf dat ook een winkel heeft is het nog lastiger, want je moet extra personeel inzetten of je mist ze in de winkel. Vooral op zaterdag, wanneer het op z'n drukst is, kun je eigenlijk geen werkkrachten missen. Via het Internet kan iedereen ook bestellen en dat is voor mij veel en veel makkelijker dan naar een beurs gaan. Dan worden de verkopen gespreid en hoeft niet alle energie in één week (een beurs voor de verkoper is niet één dag).

En als ik lees hoe druk het was bij Artitec, kun je met de juiste prijzen en het juiste aanbod goede zaken doen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Ben

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 08 October 2023, 10:06:03 »

We kennen elkaar van het koekhappen, dus als jij bij mijn tafel had gestaan had jij mij wel herkend en ik jou ook...

Sorry maar ik ben nog nooit aan een koekhaptafel aangeschoven, je bent aan de war Ruud.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 08 October 2023, 10:10:18 »
En als ik lees hoe druk het was bij Artitec, kun je met de juiste prijzen en het juiste aanbod goede zaken doen.

Oh, dan is de oplossing eenvoudig. Dan hoef ik alleen maar te zorgen dat ik de volgende keer vijf tafels met Artitec B keuze modellen en productierestanten bij me heb. ;D

En wat betreft of ik van de handelaars heb gehoord waarom ze er niet meer zijn.

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=104226.15
Maarten van Valleitrein heeft hier gemeld waarom hij er niet meer staat en een aantal andere handelaren ook niet.

Ze blijven in ieder geval niet weg omdat ze geweldig goed verdienen op de beurs en meer tijd nodig hebben om al dat extra geld op te maken.....

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 08 October 2023, 10:16:38 »
@Ben,

Dat is dan inderdaad een misverstand. Bij het koekhappen was er ook een Ben een tijd geleden en ik dacht al die tijd dat jij dat was. Ik heb toen nog wat gezegd over jouw bouwdraadje, waarvan ik dacht dat de andere Ben de bouwer was. En daar is dat misverstand toen ook niet opgemerkt.

Ben

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 08 October 2023, 10:17:36 »
Het assortiment van Valleitrein is niet bepaald uniek en bovendien overal verkrijgbaar. Als Valleitrein meer wil verkopen zal hij zich moeten onderscheiden en dat kan alleen maar in prijs. Ik snap dus wel dat hij er niet meer is als hij ook prima van een webwinkel en Marktplaats kan leven zonder reis, uur en beurskosten.

DavidNS400 Grote sik

• IV V NS
  • Offline Offline
  • NL Train! 🇳🇱
« Reactie #72 Gepost op: 08 October 2023, 10:39:06 »
Ff lopen neuzen. En een NS 2530 opgehaald en fiets rijtuig  plus wat I4 Rijtuigen… van mp vandaan.

Gr David

« Laatst bewerkt op: 08 October 2023, 11:24:32 door DavidNS400 Grote sik »

Sander Fondse

• Offline Offline
  • MSc Micro-Electronics
« Reactie #73 Gepost op: 08 October 2023, 10:41:02 »
Ik noem het wel eens het '3-cijfersyndroom'. Zodra iets meer kost van € 100,- zie je het al heel gauw met de twijfel en afdingen.

Zelf kort geweest. Meegenomen : een bagagewagen van de ÖBB, een SBB S1 rijtuig van Jouef en een Roco Gläserne Zug uit 2021 voor 1/3 van de nieuwprijs. Iemand heeft de decoderombouw een beetje verklooid i.v.m een tekort aan ruimte, waardoor ik geen verlichting heb. Valt te corrigeren.

Er is een verharding in de maatschappij en ik weet moeilijk hoe dingen te veranderen.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

bask185

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 08 October 2023, 11:01:25 »
Mijn bakkie kostte 69€ en die black five 75€. Het kwam niet eens in me op om af te dingen. Een maatje van me zie ik wel eens onderhandelen, meestal gaat het dan om een partij rails of wagons.

Ik koop zelf ook bijna nooit meer over de 100€. Ik zou om die reden bijna USA gaan rijden. Menig dash 9, gp-3x en sd40 voor onder de  75€. Ik zag ook nog een 2 assig saddle tan lokje voor 20€, nog steeds spijt dat ik die niet heb meegenomen  ;D

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)