Programmers gebruiken een algemeen broadcast om te rijden en te programmeren. Elke decoder luistert hiernaar, daarom rijdt een trein altijd op een programmer ongacht wat zijn adres daadwerkelijk is.Het komt voor dat mensen een adres programmeren, denken dat het gelukt is omdat de trein rijdt op de programmer (wat dus door de broadcast komt) terwijl het programmeren helemaal niet gelukt is.
Overigens vraag ik me af waarmee JMRI dan praat.
Ik weet dat je me niet mag, maar alleen roepen dat is kletskoek en vervolgens niks verbetert, vind ik persoonlijk niet echt bevorderlijk ofzo.
Kan je dan tenminste wat constructiever zijn en inhoudelijk aangeven wat er volgens jou niet aan klopt, Karst?
Voor zover ik weet werken meeste programmers/programmersporen met broadcast adres/adres 0. Het is dit wat ze in staat stelt om een adres uit te lezen.
2.1 Hinweise zur Benutzung des Programmiergleises Der Programmierausgang darf keine elektrische Verbindung zum Rest der Anlage haben. Die Datenpakete des Programmiergleises benutzen keine Adressen und sollten daher nicht auf der Anlage verwendet werden, wo ggf. mehrere Fahrzeuge ungewollt umprogrammiert werden. Damit ein Lesen der Konfiguration auf dem Programmiergleis möglich ist, sollten in einem Fahrzeug alle Verbraucher, die nicht von einem Decoder versorgt werden, auf andere Art abschaltbar sein.
Ik heb eerder meegemaakt op BNLS met een of andere amerikaanse trein die 2 decoders had, dat beiden decoders prima werkten op het programmeerspoor maar op het hoofdspoor wilde er maar eentje luisteren naar zijn adres. Dat kwam toen doordat een van die twee decoders niet goed zijn adres had meegekregen tijdens het programmeren. Dan kan het toch niet anders dat dat programmeerspoor adres 0 gebruikt voor het rijden?
Hoewel dit totaal nergens op gebasseerd is, gok ik vandaag op een Sprog maar dat wachten we af.
Dit zijn géén broadcast pakketten. Ze dienen uitsluitend en alleen voor het programmeren. Er kan niet mee gereden worden.
Wederom een incorrecte conclusie c.q. aanname. Adres 0 onder DCC wordt gebruikt voor Analoge "zero-stretching" een oude techniek die het mogelijk maakt 1 analoge lok te rijden op je digitale centrale.
B: Broadcast Command for Multi Function Digital Decoders50The format for this packet is:{preamble} 0 00000000 0 {instruction-bytes} 0 EEEEEEEE 1Instructions addressed to "broadcast address" 00000000 must be executed by all Multi Function Digital Decoders.55The single instruction has the same definition as defined by the Multi Function Digital Decoder packet and can beone, two, or three bytes in length depending on the instruction. Digital Decoders should ignore any instruction theydo not support. The manufacturer must document which broadcast commands a decoder supports
Nu doet zich het rare voor dat met JMRI de loc het uitstekend doet maar met de Lenz zo dood als een pier is.