Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Gerrit H
Vandaag
om 16:01:36
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:39:14
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 15:22:37
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
Vandaag
om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Jeronimos
Vandaag
om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Jelmer
Vandaag
om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Jelmer
Vandaag
om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 13:47:11
NS 8100 in 0
door
rolfm
Vandaag
om 13:32:11
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 13:30:18
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:13:04
modulebaan in spoor 1
door
Mark D.
Vandaag
om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:55:28
Line-up foto's van modellen
door
Ben
Vandaag
om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
bask185
Vandaag
om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
ex44
Vandaag
om 12:17:51
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:31:18
Vollmer ringloods deuren
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:15:39
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 10:57:08
Station Roodeschool
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:41:54
Rangeren met een pec
door
j.ossebaar
Vandaag
om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 09:42:55
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail
door
Medtskie
Vandaag
om 09:33:01
Piko 2025
door
Benelux795
Vandaag
om 08:52:40
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Ben
Vandaag
om 07:57:27
W.V. Kalender 2026
door
barry1972
Vandaag
om 01:23:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Treinongeval Geseke Duitsland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Treinongeval Geseke Duitsland (gelezen 1654 keer)
Sam
Offline
Berichten: 187
LocMaus-Fleischmann-Roco-Stoom-Diesel
Treinongeval Geseke Duitsland
«
Gepost op:
12 September 2023, 15:09:08 »
Op hol geslagen trein in Duitsland ontspoort:
https://www.youtube.com/v/b6HEenHUd5U
Vertaald vanuit de begeleidende tekst op Youtube:
10-09-2023 - Geseke / Duitsland - Zondag rond 15.30 uur kwam het in het kleine stadje Geseke (nauwelijks 22.000 inwoners) tot een middenramp. Een goederentrein met twaalf wagons was op een enkelsporig zijspoor van een nabijgelegen cementfabriek gekomen en wilde blijkbaar via het station van Geseke in westelijke richting overstappen op de hoofdsporen van een drukke lijn. Maar het zou anders gaan.
Kort nadat hij de cementfabriek ongeveer 2 kilometer verderop had verlaten, merkte de ingenieur een schade op aan het remsysteem. Hij kon de volgeladen trein niet meer tegenhouden. De goederentrein bleef versnellen op het spoor, dat op sommige plaatsen erg steil was. Bij een spoorwegovergang is willekeurig een video gemaakt van het versnellen van de trein, die voor onderzoeksdoeleinden beschikbaar is voor de politie. Daarop is te zien dat er vanuit de motorruimte van de diesellocomotief vlammen slaan en dat er een soort explosie moet hebben plaatsgevonden. Bovendien rijdt de trein met een veel te hoge snelheid.
Ook is gemakkelijk te zien dat de machinist blijkbaar niet op de locomotief zit, maar de trein op afstand bestuurt vanuit een van de goederenwagons, of dat hij zich daar al in veiligheid heeft gebracht vóór een waarschijnlijk ongeval. In een bocht naar links, midden in het centrum van Geseke, gebeurt het onvermijdelijke ongeval.
De 30-jarige machinist ligt bedolven onder een van de silowagens en overleeft het ongeval niet. De bergings- en opruimwerkzaamheden zullen waarschijnlijk enkele dagen duren. De firma Hülsmann heeft de opdracht gekregen om het kilometerslange oliespoor dat de locomotief achterlaat, te verwijderen.
Gelogd
In every real man, a child is hidden that wants to play - Friedrich Nietzsche
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5489
Modelspoor is emotie...
Re: Treinongeval Geseke Duitsland
«
Reactie #1 Gepost op:
12 September 2023, 22:12:33 »
Wat me opviel in dit filmpje ( en afgelopen zomer ook op een deel van de ‘Quer Eiffel Strecke’) dat er nog steeds stalen dwarsliggers gebruikt worden. Ik heb van de zomer productiejaren van ver vóór WO2 gezien van fabrikanten waaronder KRUPP.
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Thom
Offline
Berichten: 4074
Re: Treinongeval Geseke Duitsland
«
Reactie #2 Gepost op:
15 September 2023, 11:14:38 »
Dat is in Duitsland niet ongewoon
In Nederland kennen we die al jaren niet meer, simpelweg omdat ze niet samengaan met onze baanbeveiligingssystemen die werken met geïsoleerde spoorstaven.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Treinongeval Geseke Duitsland