Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 22:20:11
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
Vandaag om 22:08:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:06:36
Veevervoer ss/ ns door grossraumwagen
Vandaag om 22:05:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:38:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 21:30:51
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
Vandaag om 21:28:38
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 21:25:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 21:19:04
Magneet koppelingen voor Bemo door martijn v m
Vandaag om 21:07:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 21:04:42
PB models: koplopers (voorbespreking) door barry1972
Vandaag om 21:03:02
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Sylvester
Vandaag om 21:01:58
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Ronald69
Vandaag om 20:34:06
23 augustus modelspoorbeurs Houten door jan47
Vandaag om 20:32:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door robschuurhof
Vandaag om 20:24:08
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 20:08:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:01:18
Stalen rijtuigen van NS door Rob Moerkerken
Vandaag om 19:40:15
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 19:34:08
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:32:07
pantograaf vastzetten door zofman
Vandaag om 19:21:17
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 18:49:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door lrrw
Vandaag om 18:48:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 18:21:52
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 17:56:24
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door aad52
Vandaag om 17:19:52
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:03:29
Configureren GCA50/GCA50a door Gijs
Vandaag om 15:35:03
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:34:23

Auteur Topic: welke decoder met de multimaus met software V1-00  (gelezen 3635 keer)

Ruud NS

• Offline Offline
    • Baan
welke decoder met de multimaus met software V1-00
« Gepost op: 21 April 2008, 18:54:37 »
Hallo allemaal

Ik zou graag wilen weten welke decoder men gebruikt (zonder problemen) in combinatie met de multimaus software versie V1-00.
Het gaat mij er niet om welke decoder het best of het slechts is, alleen welke decoder gebruik je en heb je geen problemen mee of mee gehad.

Mvg
Ruud

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re: welke decoder met de multimaus met software V1-00
« Reactie #1 Gepost op: 21 April 2008, 19:53:19 »
PRobleemloos gereden met div Lenz / silver /gold
Esu basic t/m loksound . idem ublenbrock. + div usa decoders

Problemen schuilen het meeste in de combinatie lokmotor en decoder niet in de aansturing
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

p.heinst

• Offline Offline
    • DutchRoco
« Reactie #2 Gepost op: 21 April 2008, 20:14:17 »
Hallo Ruud,

Het is moeilijk aan te geven welke decoders problemen zouden kunnen geven met de multumaus met versie 1.00

Ook Roco geeft aan dat er met sommige decoders van ander dan van roco problemen kunnen zijn en dat dan een update wenselijk is.
Er worden geen merken of type genoend, zelf heb ik met decoders van roco en lenz geen problemen ondervonden.
Het heeft ook nog te maken met welke functie of instellingen die men wenst.
De meeste gebruikers zullen dan ook geen problemen hebben

Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Ruud NS

• Offline Offline
    • Baan
« Reactie #3 Gepost op: 21 April 2008, 21:26:29 »
Han

Zoals Piet inmiddels al heeft geschreven
Ook Roco geeft aan dat er met sommige decoders van ander dan van roco problemen kunnen zijn en dat dan een update wenselijk is.
Maar om de Multimaus met de Nederlandse taal een update te geven moet deze opgestuurd worden door je dealer, of je dit zelf kunt en wat de kosten hiervan zijn weet ik niet. (heb hierover wel een mail naar Roco gestuurd)
Daarom ben ik gewoon benieuwd welke decoders hiermee zonder probleem werken.

Piet
Het is moeilijk aan te geven welke decoders problemen zouden kunnen geven met de multumaus met versie 1.00
Daarom stel ik hier deze vraag, als hier merk xx  type yy bijv. 25 keer genoemd word is dat natuurlijk geen garantie maar wel een goede houvast.

Mvg
Ruud

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #4 Gepost op: 21 April 2008, 21:35:55 »
Ruud, ook hier is het volgende geldig, decoders met de minste problemen en de beste resultaten zijn, de beste als eerste.

Zimo MX63/64 Tran DCX51 of DCX74, Lokpilot alleen Versie 3

De digitale centrale of welke taal het menu spreekt is helemaal niet van belang.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Jan Willem Wildeman

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 21 April 2008, 22:13:31 »
Hoi Wim,

Blijkbaar is de centrale soms net wél van belang... of eigenlijk de combinatie decoder + centrale.
Ruud stelt deze vraag nl. na ervaringen met een digirails decoder i.c.m. de multimaus V1-00.
Het probleem zat duidelijk in de decoder maar Ruud wil waarschijnlijk niet nog eens tegen een probleem aanlopen.

Reden te meer om Zimo's te kopen want die kan je  probleemloos updaten......

@Ruud: mijn Zimo's doen het prima op een locmuis 2, verder heb ik geen ervaringen.

groeten,

Jan Willem

Ruud NS

• Offline Offline
    • Baan
« Reactie #6 Gepost op: 21 April 2008, 22:20:35 »
Wim

De digitale centrale of welke taal het menu spreekt is helemaal niet van belang.
Je hebt helemaal gelijk, alleen Roco schrijft zelf dat er met somige decoders (van niet Rocomerk) problemen kunnen zijn met de oude software versie V1.00.
Wat betreft de taal ik vind het best wel makelijk om de Nederlandse taal op mijn Multimaus te hebben en het belang wat ik hierbij heb is dat het voor mij beter te begrijpen is.
Maar goed deze decoders Zimo MX63/64 Tran DCX51 of DCX74, Lokpilot alleen Versie 3 werken bij jou op de Multimaus (V1.00) goed en dat was even het belangrijkste.

Mvg
Ruud

Louis Holleman

• Offline Offline
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
« Reactie #7 Gepost op: 21 April 2008, 22:50:42 »
Ruud stelt deze vraag nl. na ervaringen met een digirails decoder i.c.m. de multimaus V1-00.
Het probleem zat duidelijk in de decoder maar Ruud wil waarschijnlijk niet nog eens tegen een probleem aanlopen.

Die laatste conclusie vind ik wat voorbarig: Digirails zegt dat hun 1010 prima werkt met MM versie 1.02, maar constateert nu dat ie met MM versie 1.00 problemen kan hebben. We hebben het dan over de DR update 20.
Roco op z'n beurt waarschuwt dat MM 1.00 met sommige decoders problemen kan hebben, reden waarom ze MM 1.02 hebben uitgebracht. Waar het probleem nu precies zit is (nog) niet bekend, en Ruud vraagt nu dus expliciet aan MM versie 1.00 eigenaren met welke decoders zij werken of hebben gewerkt waarbij geen problemen zijn opgetreden. Aan opgaven die onder een MM versie 1.02, of Lokmuis-2, of Intellibox hebben gelopen heeft hij dus nulkommaniks.
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

Ruud NS

• Offline Offline
    • Baan
« Reactie #8 Gepost op: 21 April 2008, 23:26:30 »
Zo nu even het volgende:
Ik heb inderdaad een decoder van Digirails en de MM V1.00 deze combinatie geeft bij "mij" problemen, Roco geeft aan dat deze software V1.00 met sommige decoders problemen kan hebben (hier kwam ik later achter)update naar V1.02 (Nederlanse) versie is waarschijnlijk de oplossing.
Alleen dan moet de MM naar Roco opgestuurd worden (ik heb inmiddels een mail naar Roco gestuurd met de vraag of ik dit ook zelf mag doen(zij geven aan dat het via de dealer moet).
Digirails constateert dat de combinatie inderdaad problemen geeft en is naar ik mag aannemen aan het testen om dit opgelost te krijgen.
En de rest staat in het andere draadje.

Nu weer terug naar de vraag:

Hallo allemaal

Ik zou graag wilen weten welke decoder men gebruikt (zonder problemen) in combinatie met de multimaus software versie V1-00.
Het gaat mij er niet om welke decoder het best of het slechts is, alleen welke decoder gebruik je en heb je geen problemen mee of mee gehad.

Mvg
Ruud

MVG
Ruud
« Laatst bewerkt op: 21 April 2008, 23:29:24 door Ruud NS »

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #9 Gepost op: 22 April 2008, 00:01:55 »
Ruud, voor de update heb je een interface nodig. Dus even een interface eraan en je moet je maus zelf kunnen updaten. Een beetje dealer heeft zo'n interface op voorraad.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Ruud NS

• Offline Offline
    • Baan
« Reactie #10 Gepost op: 22 April 2008, 05:34:39 »
Wim

Hier een link waar het een en ander uitgelegd is http://www.roco.co.at/index.php?id=118

Mvg
Ruud

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #11 Gepost op: 22 April 2008, 08:53:22 »
Ruud, wat wordt daar anders uitgelegd dan dat ik je hierboven reeds verteld heb??

Mvg
Wim.

p.heinst

• Offline Offline
    • DutchRoco
« Reactie #12 Gepost op: 22 April 2008, 08:58:50 »
Hallo Wim,

Het probleem bij Ruud is dat hij beslist de Nederlandse taal versie op de multimaus wil behouden.
Bij een update die je zelf kunt doen zit niet de Nederlandse taal, deze is uitgevoerd met de Duitse, Engelse, Franse of Italiaanse talen.

Ik heb hier ook al een bij Roco om gevraagd, maar om een of andere reden die een beetje vaag is, er zouden rechten op zitten, wordt deze niet via internet vrijgegeven.

Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #13 Gepost op: 22 April 2008, 09:58:34 »
Dan is het misschien verstandiger om de vraag over een probleem in eerste instantie duidelijk en compleet te verwoorden, dan ontstaat er ook geen onnodige discussie, en kan gelijk het antwoord gegeven worden, in dat geval dus, gewoon opsturen.
Want dit was  een algemene vraag over welke decoders, en als er een bekend probleem is ergens mee, en er is al reeds een oplossing voor, dan is het een overbodige vraag, dan moet je dus de oplossing uitvoeren, en verder niets. Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn door mij.

Mvg
Wim.

Ruud NS

• Offline Offline
    • Baan
« Reactie #14 Gepost op: 22 April 2008, 18:38:19 »
Wim

Je hebt helemaal gelijk, ik zal nog 1 keer de vraag stellen waar het in dit draadje omgaat

En het andere wat ik kort heb proberen uit te leggen omdat dit ter sprake kwam, staat in het draadje "lok maakt werk af" bij Modeltreinproblemen.

Hoogachtend,
Ruud