1. Vanuit een Arduino het mogelijk is Rocrail via een interface Rijweg-opdrachten te geven?2. Vanuit een Arduino het mogelijk is de wissel- en seinstanden en blok-bezetmeldingen te lezen tbv weergave in het fysieke paneel?
Ik wil dan het liefste Rocrail vanuit het Arduino-programma de rijwegopdracht geven en Rocrail de voorwaardenlogica laten toetsen.
Maar het is net hoeveel waarde je hecht aan trein herkenning. Het zou ook wel nice zijn dat rocrail (die immers bijhoudt waar wie is) ook die informatie via USB kan versturen.
LDT wisseldecoders.Die laatste zijn relikwieën uit vroeger tijden , maar weinig gebruikt en werken nog prima.
Ik heb uit mijn voorbereidingen voor digitaal rijden begrepen, dat RR of een ander programma weliswaar bijhoudt waar wie is, maar dat bij een verandering (bijv. handmatige loc-wissel) de programma's geen notie hebben van wat er gebeurt. Tenzij je de nieuwe loc eerst weer in het programma invoert.Klopt dat of heb ik het niet correct ?
Hier in dit forum is mogelijk terug te vinden, dat de combinatie LDT (oud) en RailCom niet werkt. Ook ander merk oude decoders raken van slag, omdat ze de door de centrale ingestelde "Railcom Cutout" niet kunnen interpreteren. (BNLS). Ik heb begrepen, dat soms het verwisselen van DCC draadjes helpt, maar het uitschakelen van Railcom op de centrale natuurlijk alle potentiële problemen oplost.