Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 00:37:57
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 00:03:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door spoorzeven
18 July 2025, 23:27:20
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
18 July 2025, 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11

Auteur Topic: Mooie topics weer op slot door geplas van derden  (gelezen 5824 keer)

bask185

• Offline Offline
Re: mooie topics weer op slotdoor gezplas van derden
« Reactie #15 Gepost op: 07 June 2023, 10:10:32 »
Citaat
daar oordeel je nu over.
Ik oordeel helemaal niet, ik leg jullie wat uit. Niemand zit te wachten op dit soort forum gezeik, echt niemand maar we hebben het nu wel en waarom? Dat plaatje met servies had ik ook gemeld. En weet je hoe? Ik zei: "Persoonlijk boeit het me niet, maar dit is tegen de forumregels". En waarom meld ik dat? Om precies dit soort ellende te voorkomen.

We hadden dit gezeik waarschijnlijk niet gehad als een van de drie forum gebruikers met deutsche reichsbahn avatars (of waren het er vier?) niet zo 'onhandig' was geweest om nazi symbolen te plaatsen wat niet met modelbouw te maken had.

Ik denk ook dit betoog van jou ook niet heeft meegeholpen. Dit is namelijk gezeik 101. Ik kan 3 tips geven.
- onthoud jullie van het plaatsen van nazi symbolen wat niet gerelateerd is aan modelbouw. Dat wekt verkeerde signalen op en jullie weten dat het tegen de regels is.
- Als iemand weer loopt te janken om weet ik voor wat voor reden, gebruik de rapporteer knop en wacht het af. Daar is die knop voor.
- Vecht niet tegen moderators, you will lose

Citaat
Het servies wat in een ander draadje stond had ik niet geplaatst maar werd daar wel over aangesproken dat het bij mij uit het draadje was verwijderd
Eerlijk gezegd, dan moeten jullie misschien niet nagenoeg identieke avatars gaan gebruiken. Dergelijke vergissingen worden makkelijk gemaakt. Er zijn nu wel 3 WW2 draadjes op slot van 3 man met dezelfde avatars..

Citaat
Ik dacht eerder aan van die halve liters weizen, persoonlijk.
Mijn maag kan bier niet meer hebben tegenwoordig  :'( Dat weerhoudt me vaak niet en dan eindig ik alsnog met buikpijn  ::) ) maar mijn voorkeur gaat uit naar een glaasje Whisky.

Go team mods  (y)

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #16 Gepost op: 07 June 2023, 10:55:13 »
wat is er toch aan de hand , alles is verwijderd ,ik begrijp er niks meer van.

zullen we ook liliput in een ban doen bv set 130002 niet meer laten zien.

Er is, afgezien van wat serviesgoed, niets verwijderd. Zoals ik vaak heb gezegd en Martijn193 ook in een van die draadjes heeft gezegd: jaren 30 loks met voor de periode correcte opschriften mag gewoon. Daar wordt niks van in de ban gedaan.

Dus... je gedachte dat er van alles in de ban wordt gedaan klopt niet en het klopt ook niet dat alles is verwijderd. Geen onnodige paniek a.u.b. (En de draadjeseigenaren zelf willen dat alles verwijderd wordt, het forum wil het juist laten staan...)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

jerrytrein

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 07 June 2023, 13:03:16 »
Julie hadden ook de topics onder verscherpt toezicht kunnen plaatsen
Dan direct wissen wat niet mag
Of iets wel of niet kan is dan aan de plaatser(s)

Stefan88

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 07 June 2023, 13:18:45 »
Dat is ver gezocht Jerry.
Wil jij onder toezicht staan als je een thema heb waar sommige moeite mee hebben??

Ik ben nog steeds van mening als je iets niet wil zien kijk je niet.

En wat Reinout al zei  jaren 30 correcte opschriften mogen gewoon.
Dus wil je dat niet zien dan kijk je niet.

Nu zijn er 4 mensen (weg)
Dat is zonde had niet gehoeven.
xxxxx
« Laatst bewerkt op: 07 June 2023, 13:58:28 door Reinout van Rees. Reden: Naam weg »

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #19 Gepost op: 07 June 2023, 13:35:44 »
Die vier personen zochten in die draadjes ook best wel eens het randje op. En dat is leuk, als je elkaar kent. Ik maak met vrienden ook grappen die hier weggemodereerd zouden worden. Maar je moet er ook rekening mee houden dat een onderling grapje, door buitenstaanders niet opgepikt wordt en als vervelend wordt beschouwd.

Dan kun je wel boos worden en naar alles en iedereen gaan wijzen, maar ik dit geval gaat de uitdrukking dat voor elke vinger die je naar een ander wijst, er vier terug wijzen naar jou..

jerrytrein

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 07 June 2023, 13:38:45 »
@ stefan 88
Je kan makkelijker 4 topics controlren dan het hele forum met ???????? gebruikers

@eelco
Maar degene die zo zwaar aan dat topic tillen hoeven niet te lezen
Ik lees ze wel
Ook ik heb topics waar ik niet lees ,omdat het mijn interesse niet heeft

Je zou ook kunnen denken aan een tekst als (kan schokkende beelden bevatten)
Dan kan niemand zeuren,omdat je gewaarschuwd bent
Zie ik ook op internet wel

als je dan toch kijkt moet je niet mekkeren over beelden ,afbeeldingen en teksten
« Laatst bewerkt op: 07 June 2023, 13:44:37 door jerrytrein »

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #21 Gepost op: 07 June 2023, 13:53:20 »

Citaat
Nu zijn er 4 mensen (weg)

Echt, nou ja zeg. Jammer dan..

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #22 Gepost op: 07 June 2023, 13:55:44 »
Dat gezeur

Inderdaad, dat gezeur..

Gelukkig zitten we hier niet in DE en kun je het randje opzoeken. Probeer anders eens wat hakenkreuz geneuzel op FB te plaatsen en vraag je dan eens af hoe lang het blijft staan.
Als je een thema zoekt en dan op fora ook het randje opzoekt dan weet je dat je gezeur gaat krijgen.

Thai-Bundesbahn

• Online Online
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
« Reactie #23 Gepost op: 07 June 2023, 14:15:40 »
Verbaas me dat ik nog ga reageren, maar toch ... ik ben geen lid van de Hitler-jugend of i.d., maar wil wel even kwijt dat sommige individuen er schijnbaar een strakke plasser van krijgen om elke strohalm aan te grijpen om alles wat hun niet zint op het forum via P.B. of email in de grond in te boren. Maakt niet uit waar het over gaat. Ik heb het nu vaak genoeg gezien hier en ja ... dat soort sh*t heb ik ook al over me heen gehad, meerdere malen zelfs. Een beetje respect voor wat een ieder laat zien of trots op is is toch niet teveel gevraagd? Zolang het binnen de richtlijnen van BNLS is is het toch prima?  Helaas is de werkelijkheid anders. Kom op mensen, laten we genieten van onze hobby inplaats van al dat gezeik.
« Laatst bewerkt op: 07 June 2023, 14:25:30 door Thai-Bundesbahn »

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #24 Gepost op: 07 June 2023, 14:21:50 »
Ik denk ook dat we moeten stoppen met denken dat gebruikers zoveel invloed hebben dat ze de mods kunnen dwingen in te grijpen.

Mods krijgen een melding, overleggen of er wat moet gebeuren en grijpen dan pas eventueel in.

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Mooie topics weer op slot door geplas van derden
« Reactie #25 Gepost op: 07 June 2023, 14:54:45 »
Als er een bewuste meldcampagne van één persoon was geweest had ik het wel gemerkt :) Nee dus.
En als één persoon buiten het forum om lastige mailtjes stuurt dan stel je een automatisch-naar-prullebak regel in in je emailprogramma, toch? Ach ja.

Reinout
Titel v/h draadje gefixt na suggesties
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #26 Gepost op: 07 June 2023, 15:07:06 »
Ook weer zoiets als politiek correct zijn. Gezeik is toch een gewone algemeen Nederlands uitdrukking! Is volgens mij niets mis mee
(ja ik kon mij niet langer inhouden)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Thai-Bundesbahn

• Online Online
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
« Reactie #27 Gepost op: 07 June 2023, 15:09:17 »
Ben het niet met je eens Reinout. Heeft ook niet zo veel zin om hier in het draadje de discussie verder voort te zetten. Had graag met je in Houten aan tafel gezeten om in discussie te gaan. Ik vrees dat BNLS met een actueel saldo van -150 Euro de reiskosten niet gaat vergoeden.  ;) Beter dat ik geniet van de lol die ik nu in mijn draadje mag genieten.  (y) Over and out !

GORILLUS

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 07 June 2023, 15:12:40 »
Ik ga toch voor een allerlaatste keer reageren op wat opmerkingen.
Het is namelijk ow zo makkelijk te zeggen dat je zelf iets uitlokt met zo'n thema.
Discussie is dan prima, beledigen en bedreigen dus niet.
Ook zijn er volgens mij weinige die kunnen zeggen dat ik onvriendelijk of incorrect in reacties ben geweest.
Bij andere mensen heb ik in hun draadje ook nooit raar gereageerd, maar toch menen een aantal gebruikers mij te moeten corrigeren of zelfs te bedreigen.

Ook in mijn draadje dat ik sinds 2020 had ben ik daar ook alleen maar met modelspoor en modelbouw bezig geweest.
Dus Eelco (ik weet dat wij geen vrienden zijn) en eventueel andere,  vertel mij dan eens waar jij/jullie je in dit draadje dan aan stoort en waar ik grenzen over ga?
Wordt alles op 1 hoop gegooid of.... ik heb geen idee.
Misschien geeft dat duidelijkheid voor andere mensen en voor eventuele discussies over dit item in de toekomst.

Gisteren heb ik bewust een aantal foto's met hakenkruis en modelbouw geplaatst om eens te kijken wat er dan zoal irriteert.
Gelukkig reageert er dan iemand over mijn betoog en ook die heb ik in een pb uitgelegd hoe de vork zo'n beetje in de steel zit.
Ook uitgelegd dat de rapporteerknop bij bedreiging of rare tekst dan niet werkt, ze sturen mail zoals ik al veel vaker heb gezegd.
Dus onder de radar van elke moderator, die kan niet ingrijpen want die ziet het niet , en ook dan komt ineens de privacy om de hoek en heb ik weer gezeur.
Allemaal dingen die ik maanden en zelfs langer geleden al een keer geschreven heb.
Maar het veranderd niet,  nu niet en in de toekomst niet.

Ik was dus al gestopt op dit forum, maar omdat regelmatig gevraagd is of ik weer wat wou posten deed ik dat een week of 2 geleden.
Ging goed tot gisteren waardoor er door een misverstand van een moderator wat fout ging.
Iedereen maakt fouten dus dat is geen probleem, het misverstand werd weg gehaald, maar de reacties die daar volgde en pb-tjes en mail die gestuurd zijn door mensen die eigenlijk niet eens doorhadden wat er gebeurde kreeg het hele verhaal een hele rare wending.
Niemand die mij wat vraagt, wel meteen vastspijkert, want het thema he... :police:
Das wel erg kort door de bocht he ;) en naar mijn mening ook geen enkele rede om mij te bedreigen of beledigen.... want zeg nou zelf.... deed ik dat bij jullie?
Ik bleef in de draadjes correct, en andere via mail helaas niet.
Meteen de corrigerende vinger met een bijna opgelegde mening of bedreiging.
Wel eens uit mijn slof geschoten tegen een moderator, want ik was boos en je bent op zo'n moment machteloos.
Zeg je niet misschien de aardigste dingen omdat je weer eens afgezeken bent.
Meestal na een nachtje slapen iedereen weer afgekoeld en weer normaal tegen elkaar.
Zo kan het dus ook. ;)

Maar het wordt een zeer eentonig verhaal wat maar beter is als dit stopt.
Vandaar dat ik ook vroeg draadje weg, beter voor jullie, beter voor mij.
Ik zou als ik jullie was er niet teveel aandacht meer aan besteden.
Het is het niet waard en jullie worden het toch nooit eens.... lijkt de echte wereld wel ;)

Richard

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #29 Gepost op: 07 June 2023, 15:24:19 »
Ook uitgelegd dat de rapporteerknop bij bedreiging of rare tekst dan niet werkt, ze sturen mail zoals ik al veel vaker heb gezegd.
Dus onder de radar van elke moderator, die kan niet ingrijpen want die ziet het niet
In je profielinfo staat geen mailadres, ik neem aan dat je een PB bedoelt waar ook een meld-knop aanwezig is. Mocht je wel je e-mail bedoelen dan kan BNLS daar weinig aan doen, dat is buiten het forum om.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.