Doel:€250.00
Donaties:€150.00

Per saldo:€-100.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 02-10-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:00:24
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 22:59:12
Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029 door Thom
Vandaag om 22:57:16
Hulp gezocht: Het smalspoor dat ooit bij Papierfabriek van Gelder lag door Ronald Halma
Vandaag om 22:44:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dennis1984
Vandaag om 22:19:57
NS6000 voor Kranenberg door meino
Vandaag om 21:56:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erjen89
Vandaag om 21:56:20
Besto Kraftfutter; een industriediorama in 1 door hervé
Vandaag om 21:50:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 21:29:04
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door gdh
Vandaag om 21:03:37
zoek functie door Ferdinand Bogman
Vandaag om 20:11:22
5 oktober Modelspoorbeurs Houten, HCC kennisdag door orientexpress
Vandaag om 19:58:43
Koppelinghouder gezocht. door saskia
Vandaag om 19:22:04
starter N-baan door NS264
Vandaag om 18:55:19
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:52:06
WV Kalender 2025 met donatie BeneluxForum. door MOVisser
Vandaag om 18:18:03
Garage Sarink en de vergeten koelwagen (spoor 0) door Jeronimos
Vandaag om 18:03:49
Piko umbauwagens 3YGe door bernhard67
Vandaag om 17:55:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Dion
Vandaag om 17:31:46
EifelBurgenBahn door basjuh1981
Vandaag om 17:05:50
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:58:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:46:21
Au bord de la Cèze door Dennis1984
Vandaag om 16:40:59
modulebaan jaren 60 door Wim Vink
Vandaag om 16:26:53
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 16:25:25
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:48:31
Ombouw Piko NS 2200 AC digitaal naar DCC door Ben
Vandaag om 14:45:07
Bayerische stoomlok 3601 door Peter45
Vandaag om 14:11:41
Uhlenbrock power40 aansluiten op power3 door janvanbemmel
Vandaag om 14:00:30
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 12:50:53
  

Auteur Topic: Verhuisd, eindelijk plek voor een baan (NL H0 TP III)  (gelezen 4483 keer)

Benelux795

  • Online Online
  • Berichten: 4412
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Verhuisd, eindelijk plek voor een baan (NL H0 TP III)
« Reactie #15 Gepost op: 08 June 2023, 19:13:30 »
Heb je nog eisen aan minimale boogstralen? Als je dat niet zo nauw neemt, kan je best veel op 3,6 bij 3..  :)
Here's one i made earlier:

De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

GertMeering

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
Re: Verhuisd, eindelijk plek voor een baan (NL H0 TP III)
« Reactie #16 Gepost op: 02 July 2023, 19:47:21 »
Leuke baanplan, es kijken of ik dit ontwerp ook
Kan aanpassen op 360 bij 260.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11772
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Verhuisd, eindelijk plek voor een baan (NL H0 TP III)
« Reactie #17 Gepost op: 05 July 2023, 11:50:11 »
Wellicht als je die zwabber eruit haalt in het spoor wat ri spiraal (links onderin)gaat,dat je dan iets kunt inkorten ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

GertMeering

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
Re: Verhuisd, eindelijk plek voor een baan (NL H0 TP III)
« Reactie #18 Gepost op: 05 July 2023, 12:22:15 »
Ja inderdaad...ik zal eens kijken wat ik hiermee kan.

RikJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 142
Re: Verhuisd, eindelijk plek voor een baan (NL H0 TP III)
« Reactie #19 Gepost op: 15 July 2023, 14:39:15 »
Hoi,

Zo, terug van vakantie en een tijd zitten stoeien met de ideëen van Vincent. Eerst even het doorgangstation geprobeerd:

De klimspiraal rechts zit een beetje in de weg, die moet echt in die hoek zitten. Ik ben nog niet helemaal happy met het goederendeel zo.

Daarna even geprobeerd wat er gebeurd als je de paradebaan naar de voorkant legt:

Dan kun je in een keer een boel meer kwijt. Hier als optie even de draaischijf linksboven. Maar dat is wel een beetje proppen. Ik kan rechts net een beetje uitsteken (er zit daar een gekke hoek in de kamer waar ik voor een kopstation net wat mooie extra ruimte kan nemen, maar een klimspiraal past niet). Met de aftakking linksonder krijg je inderdaad meer rijlengte, vooral op het enkelsporige stuk. Het dubbelsporige stuk is zo'n 80 cm langer geworden afhankelijk van waar de tunnelingang zit. Hoogtes is geen probleem met prima stijgingspercentages (2.5-3%).

Toen dacht ik wel, tja TP III, misschien moet ik die draaischijf gewoon weglaten en het een beetje ombouwen zodat je makkelijker met elocs kan omlopen. Even gespiekt bij Hoek van Holland en dit idee gemaakt:

Twee stationssporen voor treinstellen en eentje waar je best nog wel een redelijke getrokken tijd op kwijt kan (zes rijtuigen kan net).

Door de paradebaan naar de voorkant te verplaatsen kan die inderdaad iets langer en krijg je ook iets meer ruimte voor wat langere perrons. De radius van de boog in de paradebaan wordt dan ongeveer 425 mm, nog even proberen hoe scherp dat is. Ben er nog niet helemaal over uit :). Overigens hebben alle drie een bereikbaarheidsprobleem, moet nog even kijken of ik er dan kom met mijn armlengte.

Rik