Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:31
Lekker vervuilen volgens de Simplex-methode door Simplex
Vandaag om 16:27:46
Stalen rijtuigen van NS door spoorijzer
Vandaag om 16:23:11
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 16:15:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 16:14:41
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 16:10:49
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Jelmer
Vandaag om 16:10:25
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 15:51:31
Acme nieuwe ICNG door Jelmer
Vandaag om 15:37:57
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:34:51
Fleischmania Nostalgia door Sikko
Vandaag om 15:34:29
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 15:30:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 15:24:33
Frans loodsje et cetera door Erik_omBC
Vandaag om 15:19:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:48:24
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 14:27:49
Onbekende gesloten goederenwagen door TonM
Vandaag om 13:04:59
Spoor op industrieterrein Lage Weide door DutchModelRailroads
Vandaag om 12:54:59
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 12:42:24
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door JREN
Vandaag om 12:31:46
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door spoorijzer
Vandaag om 12:13:20
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:11:06
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Jan Bennink
Vandaag om 12:04:29
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 11:33:23
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 11:27:38
Kibri station CALW ingekort als NS station door Ronald Halma
Vandaag om 11:06:57
Watertoren Bergen op Zoom door puntenglijder
Vandaag om 09:41:43
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door bask185
Vandaag om 09:26:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 09:12:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 September 2025, 23:12:30

Auteur Topic: trein wil niet vooruit, lenz centrale  (gelezen 3561 keer)

rjr

• Offline Offline
Re: trein wil niet vooruit, lenz centrale
« Reactie #30 Gepost op: 15 September 2023, 22:04:30 »
Over je scherm; dat doen ze idd niet. Zij repareren, niet jij.
En dat vind ik dus vreemd, en daar ben ik dan teleurgesteld in.
Ik hou niet van onnodige actie, en dat is het wel als ik eerst de handregelaar naar hun moet opsturen, zodat zij er een nieuw schermpje in kunnen zetten wat ik ook prima zelf kan. En dan moeten ze het weer terug sturen. Dus onnodig kosten, en onnodig uitstoot.
Bovendien, hun advies was niet om de regelaar op te sturen, maar om hem weg te gooien en een nieuwe bij hun te bestellen. Dus zij repareren ook niet.

Hebben ze een goede reden voor denk ik zelf dus zo raar is dit allemaal niet. Stuur je LH100 op naar Lenz en je krijgt hem netjes gerepareerd terug. Bij mij kreeg ik zelfs enkele nieuwe kabels en stekkers aan mijn LH100's en werd niet in rekening gebracht.
Zoals al eerder aangegeven, ze gaven niet de optie om op te sturen, alleen om een andere bij hun te bestellen.
Ik heb ook mijn redenen om niet onnodig onderdelen over en weer te sturen. Probeer toch een beetje aan de uitstoot te denken, niet alleen met wanneer ik zelf de auto pak, maar ook met voor die bezorgdiensten die maar rond blijven rijden.

Omdat je dingen van ze vraagt die zij niet willen doen en nooit doen... Dat ter "verdediging" van Lenz. Dat wat jij beschrijft herken ik niet, k kan alleen maar positief zijn over hun service. Zelfs bij oudere producten.
Ik weet natuurlijk niet wat ze wel en niet willen. En ben denk ik verwend met andere bedrijven waar ze wel netjes een onderdeel opsturen als ik er om vraag.
Had het op zich wel kunnen weten. Heb eens decoders opgestuurd die kapot waren, die kregen we terug met de melding dat ze alleen een reset nodig hadden, niet de reset die in de beschrijving staat. Wel kosten voor 2 keer versturen. Bij vervolg decoders gevraagd hoe ik zelf die reset kan uitvoeren, en dan hoor je niets van ze.

Maar als je nu zo teleurgesteld bent, waarom koop je dan de 3e Lenz centrale? Dan zou ik dat zeker niet meer doen. Linksom vind je het waardeloos, rechtsom blijf je het kopen  :) Vreemd toch? Just my 2 cents ;) Ik heb er ook 3 en ben met alle 3 dik tevreden.
Die nieuwe had ik gekocht voor ik over dit schermpje met ze ging mailen. Dat van die centrale kan ik nog een beetje in komen, is een wazig probleem, en een oud product. Als je dan geen idee meer hebt wat de oorzak kan zijn, en ook geen idee hebt hoe je het zou moeten oplossen verschuil je je gewoon achter de leeftijd.

En ben op zich over de producten wel tevreden. 1 oude centrale die uiteindelijk iets raars gaat doen, kan gebeuren natuurlijk.
( die decoders waren niet bij mij, en komt volgens lenz door de intellibox centrale die daar gebruikt wordt )
En met alles van hetzelfde kan ik wel makkelijk handregelaars uitwisselen. en is compatible met de roco muizen die ik heb.
En een LZV100 met handregelaar en computer interface voor 20 euro kon ik niet laten liggen.
Handregelaar is helaas gesneuveld tijdens transport, maar dan nog vind ik 20 euro niet te duur.

Dus linksom vind ik de service ervaring waardeloos, maar rechtsom blijf ik de producten prima vinden, gelukkig heb ik de service afdeling bijna niet nodig.
dus is niet zo vreemd als het misschien lijkt.

Groet,
Roelco

rjr

• Offline Offline
Re: trein wil niet vooruit, lenz centrale
« Reactie #31 Gepost op: 15 September 2023, 22:06:49 »
Sloop (subtiel) dat scherm er uit en maak foto's.  (y) we may get Lucky.

Bas

Dat schermpje ga ik er inderdaad nog wel voorzichtig uithalen en zoeken. Voorlopig is het nog mooi weer, dus nu eerst tijd om met de nieuwe centrale weer buiten te rijden. En dat is vandaag weer gelukt :).

Roelco