Ik vrees dat Huub met alle kennis en adviezen niet veel verder komt. Huub geeft zelf aan dat hij niet zo op de hoogte is van het pc-gebeuren. Wellicht kan iemand hem via een pb helpen. Op basis van de te gebruiken software en budget kan er wellicht iets optimaals uitkomen. Zelf heb ik niet (meer) voldoende kennis van computers. Te vroeg uit handen gegeven aan mijn kinderen, dat vond ik wel lekker makkelijk. Maar nu wel een beetje lastig.Hartelijke groet,Joop
https://computershoptilburg.com/winkel/computers/dell-t3620-tower-intel-i7-16gb-ssd-1000gb-windows-11-pro-office/Dit is een refurbisched pc met een i7 6e generatie met 16gb geheugen en 1tb ssd.Ik lees op internet dat er voor onshape een nvidia of amd videokaart nodig hebt. Die kan er vast wel ingezet worden dan heb je een goede en niet de dure pc. Met minimaal 1 jaar garantie.
3 een laptop erbij kopen, idem
Meer geheugen (4GB bij prikken) doet vaak al wonderen.Maar waarom een hele nieuwe PC kopen?Op basis van het type wat je opgeeft, lijkt dit een gewone desktop kast.Daar kun je zgaz dus gewoon een ander moederbord en bijbehorende processor in zetten.Mits de aansluitingen passen, is dat een kwestie van kabels over zetten, incl. je harde schijf.Scheelt waarschijnlijk een hoop geld en je bespaart je ook nog eens de troep (sw waar je niets mee doet) die je vaak meegeleverd krijgt als je een complete machine koopt.Zo moeilijk is het in elkaar zetten van zo'n ding niet, de laatste 'kant en klaar PC' heb ik 30 jaar geleden gekocht