Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Cc72000
Vandaag om 08:23:51
Plaatdikte van een rangeerbaan door MOVisser
Vandaag om 08:18:10
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Besselspoor
Vandaag om 08:17:34
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 07:57:48
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Duikeend
Vandaag om 01:23:30
Liliput Datenbank in de maak door Hasenwald
Vandaag om 00:52:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 00:04:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
28 August 2025, 23:55:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
28 August 2025, 23:17:11
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Pauldg
28 August 2025, 23:17:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
28 August 2025, 22:35:37
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
28 August 2025, 22:28:24
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 August 2025, 22:17:09
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
28 August 2025, 22:06:37
Da's Daz 2 door spoorijzer
28 August 2025, 21:49:48
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
28 August 2025, 21:11:07
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 August 2025, 20:39:47
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
28 August 2025, 19:59:09
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
28 August 2025, 19:32:34
Roco ns 309 ac>dc door Ben
28 August 2025, 18:41:21
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
28 August 2025, 18:21:43
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
28 August 2025, 18:07:33
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Silvolde
28 August 2025, 18:04:17
Aachenau West door Silvolde
28 August 2025, 17:52:29
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
28 August 2025, 17:37:59
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
28 August 2025, 17:37:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
28 August 2025, 17:22:26
Haandrecht materieel door orientexpress
28 August 2025, 17:20:26
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
28 August 2025, 16:07:49
Opstelbaan door spoorijzer
28 August 2025, 15:24:53

Auteur Topic: Het gaat niet goed met Märklin  (gelezen 66472 keer)

Michiel van der Eijk

• Offline Offline
  • Trains, plains and automobiles
Re: Het gaat niet goed met Märklin
« Reactie #180 Gepost op: 28 April 2008, 21:30:50 »
Nah, 't is maandag. Dan is er nooit wat leuks op.

Even voor de duidelijkheid: ik ben helemaal niet anti-Märklin; ik heb zelf ook een locje van Trix en er staan er ook nog zat op m´n verlanglijstje. Ik heb ook niets gezegd over het systeem of de kwaliteit van de treintjes of de motoren etc.

Waar ik me aan stoor is de koninklijke verwaandheid van het berijf en de arrogante houding op de markt. Blijkbaar kunnen zij wel zonder de rest en hebben ze geen consumenten nodig...en om terug te koppelen aan het topic: daar plukken ze nu de (rotte) vruchten van.

Groeten,
Michiel van der Eijk

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #181 Gepost op: 28 April 2008, 21:48:50 »
Business wise bekeken lijdt Marklin aan aan het typische gedrag van de de marktleider.  Wij zijn de marktleider dus de rest volgt ons.  Helaas tonen diverse economische theorien en praktijken aan dat dat vrijwel altijd fout gaat. Als je eenmaal de marktleider bent  kun je alleen nog maar marktaandeel verliezen. Luister je niet naar je klanten en produceer je niet of slecht je goederen (foute modellen, achterhaalde motoren, geheimzinnig doen over kwaliteitsproblemen, jokken over je productlocaties) dan zul je alleen maar verder terugzakken. IPcoming business zoals Roco , Piko en de vele vele kleinserie fabrikanten kanbbelen steeds meer van je markt aandeel af. Tel daar nog bij dat de meeste modelspoorders steeds meer neigen naar realiteitszin. correcte modelllengte, uitwisselbaarheid decoders, juiste modelweergave dan is de spiraal naar beneden bijna niet meer af te remmen. Aankopen als LGB en evt andere vergroten wel het marktaandeel maar vergroten ook de problematiek.  Gelukkig voor de Marklin liefhebbers duurt zo'n proces een aantal jaren en blijven er nog vele modellen in de komende jaren volgen. Echter als er geen keerpunt komt in de modellenpolitiek zul je toch een keer moeten zeggen .... Ach ja das war einmal..
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

henk

• Offline Offline
« Reactie #182 Gepost op: 28 April 2008, 22:40:25 »
Ik weet niet wat met arrogantie bedoelt wordt. Zou iemand dat nog even beter willen uitleggen? Of in ieder geval even een voorbeeld noemen.
Is de service niet goed? Is de manier waarop klanten worden behandeld niet goed?

Hopelijk weet iemand antwoorden op mijn vragen.
Mvgr Jan Wiebrand

Ik zou zeggen, lees de advertentie waar Robert eerder naar verwees nog even. Vooral het inleidend stukje.
http://stellenmarkt.sueddeutsche.de/nas/prints/JW9283/216108/216108.html
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

tinus

• Offline Offline
« Reactie #183 Gepost op: 28 April 2008, 22:48:54 »
hoezo arrogant??
ze zeggen toch zelf dat het blikspeelgoed is ;-)

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #184 Gepost op: 28 April 2008, 23:00:53 »
Voor wie het bericht van Chris op de vorige pagina niet begrepen heeft: dit onderwerp gaat over de problemen van Märklin, niet wat iedereen van Märklin denkt.

Dus of je ze arrogant vindt, een incarnatie van Beëlzebub of dat ze op de fast track voor heiligverklaring zouden moeten komen, doet er allemaal niet toe: daar gaat dit draadje niet over.

Houd daar een beetje rekening mee, anders zul je zien dat er straks een slot op staat.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Streamliner

• Offline Offline
« Reactie #185 Gepost op: 02 May 2008, 18:26:08 »
Maar om even de feiten op een rij te zetten. Marklin maakt verlies ondanks een overname van een jaar geleden. Het bestuur is als het goed is opgestapt en verder is dus duidelijk dat Marklin een nieuwe impuls nodig heeft. De vraag is hoe.
Ik ben het eens met Daan dat we gewoon moeten afwachten hoe het Marklin vergaat in de komende jaren. Roco heeft ook een nieuwe impuls gekregen en Marklin zou dat ook moeten hebben. Wanneer of hoe is de enige vraag die we niet weten. Het is dus afwachten en kijken wat het wordt.
Maar laten we het over één ding eens zijn. Marklin vind ik een belangrijk modelspoorfabrikant met schitterende modellen die een waardige aanvulling zijn in ieders modeltreincollectie. Misschien een hoge prijs, maar er zijn nu ook modellen met lagere prijzen op de markt gekomen. Ik ben best bereid het te betalen. Maar hoe je het ook wendt of keert: Marklin zal als ik een verwachting mag uitspreken uit de as herreizen!!
Mvgr Jan Wiebrand

thomh90

• Gast
« Reactie #186 Gepost op: 28 May 2008, 12:43:01 »
Vroeger ging het vooral om de kwaliteit maar dat is tegenwoordig anders.
Ze vinden kwaliteit niet meer belangrijk maar geld, Zo goedkoop mogelijk en dit gaat tenkoste van de kwaliteit en uiteindelijk ook het bedrijf. Volgens mij zijn de nieuwe modellen van Lima nog beter :o :(

kijk naar die modelen van een paar jaar geleden die waren mooi van staal zoals de NS1600/1700 serie. Maar vandaag de dag maken ze alles van plastic omdat dit veel goedkoper is (vraag me af met de hoge olie prijs). :'( :(

Wat zou jij willen als je een fabriekje had dat je heel mooi spul maakte en dat je echt heel veel tevreden klanten heb of dat je alles zo goedkoop mogelijk maak met daardoor slechte kwaliteit spullen en dat niemand meer iets van je koop en dat je daardoor niet meer kan bestaan.

Ik denk dat ik maar op de zwaarverbeterde Roco ga overstappen. :(

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #187 Gepost op: 28 May 2008, 13:08:42 »
Sorry maar ik moet het bot zeggen; Jij en ik en al die andere liefhebbers van in dit geval modelspoor, daar hebben de durfinvesteerders gewoon sch..t aan. Het gaat deze durfkapitalisten er alleen maar om, om in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk geld uit het merk te halen. Lukt dat niet meer dan halen zij zo snel als mogenlijk hun geinvesteerde geld terug en op naar het volgende project. Dat zij daarbij en golf van (sociale) ellende achterlaten, jammer dan maar daar hebben zij geen boodschap aan.
Zo gaat dat tegen woordig met die flitsende jongens en meisjes.
Voorbeelden van bedrijven die op zo'n kapot zijn gegaan? lsla er de kranten van de laatste jaren er maar eens op na en je kom tot de ontdekking dat half Nederland in de uitverkoop (heeft) gestaan.

SK

« Laatst bewerkt op: 28 May 2008, 14:13:07 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #188 Gepost op: 28 May 2008, 14:40:19 »
Weer twee lekker totaal ongefundeerde verhalen. Laat me raden, het is de fout van de EU?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Ben

• Offline Offline
« Reactie #189 Gepost op: 28 May 2008, 14:50:59 »
Dat zij daarbij en golf van (sociale) ellende achterlaten, jammer dan maar daar hebben zij geen boodschap aan.

SK

Sombere kijk op de wereld van vandaag. Maar vroeger was alles beter met de geleide planeconomie van den Uyl. Toen gingen geen bedrijven over de kop (toch?.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #190 Gepost op: 28 May 2008, 14:52:55 »
Nee, niet direct. Al laat de politiek soms wat al te gemakkelijk durf-investeerders grote en kleine bedrijven opkopen, uitkleden etc met in veel gevallen banenverlies tot gevolg. Maar dat in zijn algemeenheid.

Concurrentie is overigens best een goed ding, maar daar zul je als fabrikant rekening mee moeten houden. Marklin heeft volgens velen te lang een eigen koers gevaren en merkt daar nu de gevolgen van.

Zonder te vermelden wat ik van het bedrijf vind, is er wel het feit dat ik in de afgelopen jaren steeds meer mensen zie en hoor overstappen van wissel- naar gelijkstroom.
Andersom? Nee, heb ik nog nooit gehoord....

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

MR

• Offline Offline
« Reactie #191 Gepost op: 28 May 2008, 14:57:53 »
Maar vroeger was alles beter met de geleide planeconomie van den Uyl. Toen gingen geen bedrijven over de kop (toch?.

Nu heeft Den Uyl weer Märklin de vernieling in geholpen!

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #192 Gepost op: 28 May 2008, 15:10:24 »
Sombere kijk op de wereld van vandaag. Maar vroeger was alles beter met de geleide planeconomie van den Uyl. Toen gingen geen bedrijven over de kop (toch?.

Alleen de naam al bezorgt mij slapeloze nachten en maagzuur!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

henk

• Offline Offline
« Reactie #193 Gepost op: 28 May 2008, 15:13:34 »
Maar met Märklin ging het een stuk beter.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #194 Gepost op: 28 May 2008, 15:24:37 »
Alleen de naam al bezorgt mij slapeloze nachten en maagzuur!

Voor iemand die af en toe in de night-shift zit lijkt mij dat niet onhandig.....

Enne, het zou je opbreken als je geen maagzuur had!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.