[...]Wat betreft je slipkoppeling. Opzich een goed idee, ik zou ook in de elektronica inbouwen dat je de stroom kan meten. Als je tijdens draaien de stroom plots ziet oplopen dan kan je vanuit je besturing ingrijpen en direct stoppen.[...]Uiteraard zou ik wel eerste de audio jack proberen . Over het algemeen raad ik sws de makkelijkste keuzes aan. Hoe simpeler een contraption hoe waarschijnlijker het is dat hij gaat werken Mvg,Bas
[...]Misschien is het een idee jouw oplossing te delen met het Onshape forum. Er zitten een aantal ervaren feature script ontwerpers bij, die je graag helpen. En jij helpt anderen er weer meer.Gr, Hans
Weet je zeker dat de strip tussen de motor en de as van het grote tandwiel stijf genoeg is? Lijkt alsof dat makkelijk tordeert waardoor je wormwiel misschien weggeduwd wordt.Grtz! Huib
Áls dat al eens zou gebeuren, dan kun je ook de draaischijf zelf weer terug in de juiste positie drukken.
Goed verhaal Bas (zoals zo vaak )Ik kies nu even voor de veilige weg met een hall sensor.De stappenmotor stuur ik aan met een TMC2209. Die schijnt van zichzelf al Sensorless homing/stallGuard features te bevatten. Ik vermoed dat dat ook op basis van stroomdetectie gebeurt.
Het wormwiel had ik van wat braampjes ontdaan, maar desondanks "hapt" die als het ware toch soms nog een beetje in het tandwiel, ook doordat ik het tandwiel en de worm strakker tegen elkaar heb gezet dan wat eigenlijk hoort. Dit na de waarschuwing van Meino om zo min mogelijk speling in de overbrenging te krijgen.