Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 13:26:17
Veevervoer ss/ ns door TonM
Vandaag om 13:14:02
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
Vandaag om 12:52:55
Acme nieuwe ICNG door Treinbestuurder
Vandaag om 12:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:29:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:15:43
Aachenau West door Chris Westerduin
Vandaag om 12:12:21
Minder wissels door H0eGenaamd
Vandaag om 11:59:07
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:52:08
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:51:05
Alweer is de Weller soldeerbout defect door eichddraig
Vandaag om 11:46:57
Een Rotterdams gebouw door Dave.......
Vandaag om 11:45:47
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 11:24:57
The Summer of 69 door Eric v C
Vandaag om 11:23:46
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 11:19:20
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door meino
Vandaag om 10:07:49
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 09:53:28
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:37:12
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 09:14:35
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 08:38:48
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:34:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 08:29:04
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 08:17:52
Modelspoorbaan van Einte door Jelmer
Vandaag om 08:11:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:06:55
LIMA IRM Cardanassen door Duikeend
Vandaag om 00:48:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
03 September 2025, 23:26:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 September 2025, 22:40:27
Hebden Bridge, digitale modulebaan in schaal 00. door Donny95
03 September 2025, 22:05:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
03 September 2025, 21:42:57

Auteur Topic: Overwegbotsing Tienray 28/12/2022  (gelezen 2257 keer)

dennie

• Offline Offline
Overwegbotsing Tienray 28/12/2022
« Gepost op: 28 December 2022, 16:36:32 »
Het is alweer raak botsing overweg.
nos
https://nos.nl/artikel/2457964-dode-bij-botsing-passagierstrein-met-veegwagen-in-tienray

In Tienray in Limburg is een dode gevallen bij een botsing tussen een trein en een veegwagen. Het is nog niet duidelijk of het slachtoffer in de trein of in de veegwagen zat.
Door de botsing ontspoorde een van de treinwagons, met 34 inzittenden. Zij worden met een bus naar het gemeentehuis in Horst gebracht. Slachtofferhulp is aanwezig om hen op te vangen.

De botsing vond rond 14.45 uur plaats bij de spoorwegovergang aan de Spoorstraat in Tienray. Hulpdiensten kwamen in groten getale naar de plek van het ongeval.

Vervoerder Arriva meldt dat er door de aanrijding voorlopig geen treinen rijden tussen Venlo en Venray.
« Laatst bewerkt op: 29 December 2022, 15:03:46 door Reinout van Rees. Reden: Titel verduidelijkt »

Daan!

• Offline Offline
Re: Alweer overwegbotsing
« Reactie #1 Gepost op: 28 December 2022, 16:37:57 »
Er staat dat de bestuurder van de veegwagen het niet overleefd heeft. Dus dat is bekend.

Sterkte aan de nabestaanden.

VAM65

• Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
« Reactie #2 Gepost op: 28 December 2022, 16:44:35 »
Het was in eerste instantie nog niet duidelijk wie er overleden was. Inmiddels wel dus. Triest nieuws, maar het is idd de laatste tijd wel “goed” raak.

Eric B

• Offline Offline
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
« Reactie #3 Gepost op: 28 December 2022, 16:47:44 »
Zover ik begrijp ongeveer op dezelfde plek waar eerder deze week een machinist van Arriva tijdens zijn dienst is overleden :(
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

JKER

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 29 December 2022, 11:18:27 »

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #5 Gepost op: 29 December 2022, 12:12:43 »
Kunnen we afspreken plaats en datum in onderwerp draadje te vermelden? Anders lees ik telkens "alweer overwegbotsing" en denk ik: alweer?

Zouden ze op het wegenforum ook telkens een draadje openen als er een vrachtwagen kantelt trouwens?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Remco vM

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 29 December 2022, 12:24:29 »
Gelukkig zijn er veel minder ongevallen op het spoor dan op de weg, daarom valt het ook veel meer op als het op het spoor fout gaat.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 29 December 2022, 12:37:33 »
Kunnen we afspreken plaats en datum in onderwerp draadje te vermelden? Anders lees ik telkens "alweer overwegbotsing" en denk ik: alweer?

Zouden ze op het wegenforum ook telkens een draadje openen als er een vrachtwagen kantelt trouwens?

Op het OVinNederland-forum hebben ze een topic "Kort Nederlands Nieuws". Er zijn meer topics die hier geopend worden, waarvan je kan denken wat moeten we er mee. Dat is ook wel te zien aan het aantal reacties. Zie bijvoorbeeld dit topic, dit topic en dit topic.
Ook dit ongeluk is er, hoe erg het ook is, die (helaas) vaker voorkomt.

Maar in zijn algemeenheid is dit forum niet bedoeld voor grootspoornieuws en worden alleen de grotere onderwerpen hier uitgebreider besproken. Maar voor het echte grootspoornieuws zijn betere fora zoals Somda.
Daarmee wil ik niets af doen aan Beneluxspoor, maar het heeft gewoon een ander doel.

Thom

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 29 December 2022, 13:08:16 »
Nouja, het hoekje 'Grootspoor' is er hier ook niet voor niets natuurlijk ;)

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #9 Gepost op: 29 December 2022, 13:12:33 »
Ik bedoel ook zeer zeker niet dat het niet besproken mag worden, gaat me meer om het overzicht. Als er in het hoekje "grootspoor" 5 draadjes zijn met "overwegbotsing" dan is het overzicht een beetje snel zoek.

Kan ook zijn dat over 3 maanden het onderzoeksrapport verschijnt, iemand dat wil delen (prima), maar als dat in draadje "alweer overwegbotsing" gebeurt wordt dat een beetje verwarrend voor de hersens wellicht.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Joop_L

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 29 December 2022, 13:16:46 »
Op het OVinNederland-forum hebben ze een topic "Kort Nederlands Nieuws". Er zijn meer topics die hier geopend worden, waarvan je kan denken wat moeten we er mee.
In deze zin misschien "We" even aanpassen in "Ik"  ;) En daarbij, niet iedereen zit, zoals jij dat wel doet (prima verder) op dat forum.

Citaat
Maar in zijn algemeenheid is dit forum niet bedoeld voor grootspoornieuws en worden alleen de grotere onderwerpen hier uitgebreider besproken.
Er is een hoekje Grootspoor. Deze dan maar opheffen omdat er zaken in geplaatst en besproken worden die jou niet aan staan? Een vaker voorbij komende term, ' je hoeft het niet te lezen' is in deze dan misschien wel voor jou van toepassing.

Citaat
Maar voor het echte grootspoornieuws zijn betere fora zoals Somda.
Daarmee wil ik niets af doen aan Beneluxspoor, maar het heeft gewoon een ander doel.
Somda staat voor Spots en OMlopen DAtabase. Dat is in de loop der jaren uitgegroeid tot meer dan dat. En dit forum ook gegroeid. Dit is een groot spoor item, en dat kan best hier geplaatst en besproken worden.  (y)
Groeten Joop, machinist Lls

Eric B

• Offline Offline
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
« Reactie #11 Gepost op: 29 December 2022, 13:19:24 »
Kan ook zijn dat over 3 maanden het onderzoeksrapport verschijnt, iemand dat wil delen (prima), maar als dat in draadje "alweer overwegbotsing" gebeurt wordt dat een beetje verwarrend voor de hersens wellicht.
In die context heb je wel een punt Arjan, de toevoeging (Tienray 28-12-2022) aan de topictitel zou handig zijn ...
Misschien kan Dennie dat zelf nog aanpassen, anders even aan de moderatoren vragen.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 29 December 2022, 13:42:45 »
Nouja, het hoekje 'Grootspoor' is er hier ook niet voor niets natuurlijk ;)

Hij hoeft van mij ook niet weg, maar de intentie van het Grootspoor-board staat hier duidelijk beschreven.

Ik bedoel ook zeer zeker niet dat het niet besproken mag worden, gaat me meer om het overzicht. Als er in het hoekje "grootspoor" 5 draadjes zijn met "overwegbotsing" dan is het overzicht een beetje snel zoek.

Eens. Als iemand dan een topic opent om een dergelijk ongeval te bespreken, laat diegene dan in ieder geval een duidelijke topictitel kiezen.
Maar ik ging iets verder dan dat en stel voor om een centraal topic aan te maken met Kort Nederlands Nieuws.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #13 Gepost op: 29 December 2022, 13:53:34 »
Op zich niet onaardig, echter is de ene overwegbotsing de andere niet. Recent hadden we een klapje in Apeldoorn waarvoor een draadje werd geopend (met een merkwaardige discussie over de exacte locatie) en wat een andere oorzaak en afloop had dan deze botsing.

Ik ben van mening dat een draadje per geval prima is, echter bekruipt me wel het gevoel dat het soms een sport lijkt te zijn vooral de eerste te zijn die nieuwsberichten deelt. Nu volg ik zelf ook het nieuws, dus wat dat betreft zie ik de meerwaarde dan weer niet.
Je zou verwachten dat iemand die dergelijke draadjes opent dat met een reden doet, zou fijn zijn als dat er ook bij werd vermeld ipv alleen de tekst van het artikel.
En als ik toch bezig ben "sterkte aan de nabestaanden" of het inspiratieloze "RIP": laat het weg.

Groeten, Arjan
(die idd al de mods had gevraagd om de titel van het draadje aan te passen)

LIP  ;)

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 29 December 2022, 13:56:24 »
In deze zin misschien "We" even aanpassen in "Ik"  ;) En daarbij, niet iedereen zit, zoals jij dat wel doet (prima verder) op dat forum.
Misschien moeten de mensen die dan de behoefte hebben om dergelijke berichten te bespreken zich wel aanmelden op andere fora. Er wordt niet voor niets naar gehint in het stick-topic. Ik vind skiën ook heel leuk, maar dat ga ik hier ook niet neerzetten omdat ik geen lid ben van een skiforum. Dit is een wat extremer voorbeeld dan grootspoor, maar maakt hopelijk wel de zaak duidelijk.

Er is een hoekje Grootspoor. Deze dan maar opheffen omdat er zaken in geplaatst en besproken worden die jou niet aan staan? Een vaker voorbij komende term, ' je hoeft het niet te lezen' is in deze dan misschien wel voor jou van toepassing.
Je moet me geen woorden in de mond gaan leggen Joop. Ik heb nergens voorgesteld om het Grootspoor op te heffen. Ik lees wat ik wil lezen en daar red ik me prima mee. Ik constateer alleen dat er in de afgelopen periode een aantal topic worden geopend, waar een nieuwsbericht wordt gedeeld zonder een duidelijke discussie te starten.
Arjen heeft terechte opmerking en het enige wat ik doe, is een voorstel tot één algemeen topic.

Somda staat voor Spots en OMlopen DAtabase. Dat is in de loop der jaren uitgegroeid tot meer dan dat. En dit forum ook gegroeid. Dit is een groot spoor item, en dat kan best hier geplaatst en besproken worden.  (y)
Nogmaals, ik deed slechts een voorstel voor één topic. En misschien kun je beter zeggen: "Ik vind dat het hier best geplaatst en besproken kan worden".  ;)