Ruud, kan je heel makkelijk berekenen. 19V / 10k = 1,9mA. 100 wagons => 190mA
Erik, bij de bakwagen heb je 2 weerstanden van 10k in serie. Dat levert 20k op en ik vermoed dat dat net te weinig stroom trekt om de detector betrouwbaar te laten aanspreken. Ik zou beide weerstanden verlengen met een blank draadje zodat ze allebei de afstand tussen de assen kunnen overbruggen. En ze dan naast elkaar om de assen buigen.Ik zie dat je de lussen om de assen dichtsoldeert. Dat is niet nodig. Gewoon 1 keer om de as buigen zodat ze er niet af kunnen vallen. Meer is niet nodig.
Ik weet niet welke bezetmelder TS gebruikt, maar mijn ervaring is dat de DR4088 genoeg heeft aan een weerstand van 10 kohm voor een melding en dat je bij de X16 van Roco 2,2 kohm moet gebruiken, anders reageert deze laatste niet. Nu gaat er vast iemand schrijven dat je de gevoeligheid van de X16 kan vergroten. Dat weet ik wel, maar daar ben ik te lui voor.
Ik kan er ontzettend naast zitten maar: 100 weerstanden van 10.000 Ohm parallel geschakeld is volgens mij 10.000/100 = 100 Ohm. Bij een spanning van 19 volt zou dat een stroom 0,19 A opleveren.Aangezien Klaas er meer van weet dan ik:@Klaas, klopt dit?
Personenwagens kan ik dus al overslaan daar die allemaal ledverlichting hebben die constant brand .