Doel:€250.00
Donaties:€178.00

Per saldo:€-72.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 25-01-2023

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Patrick1975
Vandaag om 07:30:41
On traXS 2023 17 t/m 19 maart Spoorwegmuseum. door Patrick1975
Vandaag om 07:29:20
IR-treinen Berlijn-Schiphol (blauw/grijs/wit) door ES44C4
Vandaag om 06:17:42
Helaas geen EUROSPOOR2023 door Hirschsprung
Vandaag om 06:16:33
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door FreekH
Vandaag om 00:28:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:22:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Robkop
Vandaag om 00:16:29
Een messing dak walsen, maatje groter door roadster36
Vandaag om 00:06:44
Spoor op industrieterrein Lage Weide door ErikvanR
27 januari 2023, 23:55:30
Brawa 2023, nieuws fabrikant (H0) door Markoes
27 januari 2023, 23:36:36
D&H functiedecoder FH05B door joespoor
27 januari 2023, 23:30:21
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Benelux795
27 januari 2023, 23:20:26
Berna-bahn, een klein speelbaantje in N door Bert V
27 januari 2023, 23:06:29
(BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen door St00mboy
27 januari 2023, 23:00:16
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
27 januari 2023, 22:52:30
Rangeersein door sneek
27 januari 2023, 22:40:42
2023 BEMO Nieuws door R.C.Grootveld
27 januari 2023, 22:33:29
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Ferdinand Bogman
27 januari 2023, 22:26:09
Mijn rijdend materieel door Carl
27 januari 2023, 22:24:32
Voorbereiding bouw en bouwsels N baan Swalbenburg, 2,80 mtr x ,60 cm. door bask185
27 januari 2023, 22:17:49
Onderdelenlijst Kato 37-1309 door RonaldEU-AM
27 januari 2023, 22:12:47
Een "werkende"sluis door jan_vm
27 januari 2023, 21:59:13
TILLIG H0, nieuws van de fabrikant. door ES44C4
27 januari 2023, 21:24:29
Flikkerende bezetmelding in Koploper met xTreme keerlus door Frank 123
27 januari 2023, 21:22:30
US dieselmaterieel H0 door HJ
27 januari 2023, 21:14:56
De fabriek - Spoor 0 door RonaldEU-AM
27 januari 2023, 21:13:14
Ermehuizen anno 1974 door Huup
27 januari 2023, 21:09:40
Hornby International 2023 door DBCargo
27 januari 2023, 21:07:24
NS700/ Nedtrain door Edsko Hekman
27 januari 2023, 20:34:17
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Peter Kleton
27 januari 2023, 20:07:18
  

Auteur Topic: 6-12-2022: Bestelwagenchauffeur met schrik vrij na treinbotsing in Apeldoorn  (gelezen 1599 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4142
Re: 6-12-2022: Bestelwagenchauffeur met schrik vrij na treinbotsing in Apeldoorn
« Reactie #15 Gepost op: 07 december 2022, 16:48:40 »
Scherp opgemerkt. Verkeerde rijbaan gepakt?

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3171
    • Mijn van-alles website
Re: 6-12-2022: Bestelwagenchauffeur met schrik vrij na treinbotsing in Apeldoorn
« Reactie #16 Gepost op: 07 december 2022, 17:06:09 »
Ik gok dat de nogal schuin aflopende neus van menig bestelbus ervoor zorgt dat de boom er overheen gewipt wordt. Je ziet ook een duidelijke barst in de voorruit zitten: ik vermoed dat daar het inslagpunt is geweest en de boom daarna over de rest van het voertuig gegleden is.

Afbreken schijnt in Nederland nogal moeilijk te zijn: ik heb ooit een filmpje gezien van een bestelbus waar de slagboom (aluminium exemplaar) zich zelfs dóór een achterruit geboord had.

Andere mogelijkheid: boom te laat opgemerkt, hard geremd, maar op de overweg tot stilstand gekomen. In paniek mogelijk opnieuw moeten starten omdat er te laat gekoppeld is, maar dat lukte niet meer op tijd, met de aanrijding tot gevolg. Ik weet niet welke richting de trein op ging, maar ik neem aan dat die op de NOS-foto het linkerspoor in de gebruikelijke richting gebruikte. Ook gezien de stand van de bestelbus kan ik me niet voorstellen dat er geslalomd is.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6111
  • NS tijdperk III b/c
    • Obdam in h0
Re: 6-12-2022: Bestelwagenchauffeur met schrik vrij na treinbotsing in Apeldoorn
« Reactie #17 Gepost op: 07 december 2022, 17:08:39 »
Ik ga mee met je eerste redenatie Menno, die bomen kunnen wel wat hebben én gaan heel makkelijk omhoog.

Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4142
Re: 6-12-2022: Bestelwagenchauffeur met schrik vrij na treinbotsing in Apeldoorn
« Reactie #18 Gepost op: 07 december 2022, 17:44:22 »
Trein 143 richting Berlijn. Machinist is doorgereden, want had niets door. Dus dan blijft je eerste scenario over.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1442
    • Mijn fotosite
Re: 6-12-2022: Bestelwagenchauffeur met schrik vrij na treinbotsing in Apeldoorn
« Reactie #19 Gepost op: 07 december 2022, 18:07:33 »
Nog een scenario, wat helaas al enkele keren eerder gebeurd is: niet werkende overweginstallatie. O.a. begin jaren 80 in Driebergen-Zeist met mat.'46 en later nog eens bij Veenendaal-De Klomp, waar een 1700, ook met een internationale trein, zich zo'n beetje op een oplegger parkeerde. Beide gevallen overigens met minder goede afloop dan dit geval.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2022, 20:00:48 door Dpc Fo »
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2011
Re: 6-12-2022: Bestelwagenchauffeur met schrik vrij na treinbotsing in Apeldoorn
« Reactie #20 Gepost op: 08 december 2022, 19:35:03 »
Het is toch niet zo gek dat de boom omhoog staat? Immers de trein is doorgereden dus de overweg heeft zich na afloop weer geopend.