vind het vreemd dat je de snelheidscurve met de ESU-programmer niet kan omzetten.Onder de tab 'motor settings' kan je kiezen tussen de twee opties en als je de curve hebt gekozen kan je gewoon elke waarde zelf instellen met schuiven.Ook is er wederzijdse interactie. Waarden gewijzigd in de 3-puntencurve vertalen zich onmiddellijk in de vloeiende curve en vice-versa.
Bestaat dat? Een of ander tooltje waarmee een driepuntscurve (cv2, cv5 en cv6) wordt omgezet naar zo'n 28-puntscurve in cv67 tot en met cv94? Dat ik dus cv2, cv5 en cv6 invul en dan waarden voor cv67 tot en met cv94 krijg, die ik vervolgens zelf kan inprogrammeren. De ESU software kan dat niet.
Aha, dus als ik daar kies voor instelling Loksound4, dan wordt een driepuntscurve omgezet naar cv67 tot en met cv94? Vanavond eens proberen.
Hi All,Wat eventueel nog kan is ergens een programma voor regressie-analyse opsporen. Daar zet je dan de waarden van de punten 1, 2 en 3 (CV2, CV6 en CV5) in. Daaruit wordt dan de curve berekend en dan kun je de waarden de punten 1 - 28 (CV67 -CV94) teruglezen. Het mooist werkt het dan als je de vorm van de curve ook kunt opgeven, dus lineair, concaaf of convex.Die dingen worden in data-analyse veel gebruikt, dus er moet wel iets over te vinden zijn.
Allemaal leuk en aardig, maar je moet nog steeds handmatig invoeren.