Reizen met Nightjet is sowieso een loterij. Van de vier keer dat we een slaapplaats hadden geboekt was 1 keer het beloofde slaaprijtuig inderdaad aanwezig, 2 keer moesten we in een vervangend couchetterijtuig uit 1962 (Bcm243 of zoiets) en de vierde keer (afgelopen oktober) kwam het hele Zwitserse deel van de trein niet opdagen in Zürich
Je kunt de Nightjet van Nederland naar Wien/Innsbruck ook samenstellen uit diverse 'losse' sets die eerder al verschenen zijn, dus modellen zonder wagennummers en koersaanduidingen achter de deurramen.De Nightjet van Amsterdam naar Wien/Innsbruck bestaat uit twee stammen van vijf rijtuigen. Direct achter de loc bevinden zich de vijf rijtuigen naar Wien Hbf.De eerste twee rijtuigen zijn van het type Bmz 21-91.1. Deze zijn los uitgebracht in de sets LSM 97024-2/3, LSM 97025-2, LSM 97026-2 of MB 24210-1 (ACME, speciaaluitgave Memoba). En als #loveyourplanet uit set Pirata PI 9719-3.[…]Als je een paar keer zelf naar deze Nightjet gaat kijken, bijvoorbeeld 's avonds op Utrecht Centraal, dan zul je zien dat er ook regelmatig variaties op de standaard samenstelling zijn. Dan zit er ineens een rood/grijs rijtuig in, of hele andere types.
Is daar een model van dat momenteel een beetje gemakkelijk is te verkrijgen?
De titel is "ÖBB Nightjet in Nederland"Ik zie alleen maar foto's van "SBB" rijtuigen in dit onderwerp.Die rijden niet in de ÖBB Nightjet die ik 's avonds en 's morgens bij mij thuis langs zie komen op het traject Emmerich - Arnhem.In de ÖBB Nightjet zitten geen SBB rijtuigen.