Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: 1 trein per 1.5 uur  (gelezen 1824 keer)

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
1 trein per 1.5 uur
« Gepost op: 02 April 2008, 13:43:39 »
Ik lees net op een aantal nieuwsites dat de capaciteit van de Betuweroute op dit moment 1 trein per 1.5 uur is.  Een trein rijdt ongeveer 100 km/u, de lijn is 160 km lang, dus dit betekent dat er op dit hele baanvak maar 1 trein tegelijk kan rijden.

Kan iemand dit verklaren? 

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22559
Re: 1 trein per 1.5 uur
« Reactie #1 Gepost op: 02 April 2008, 13:46:12 »
De beveiliging is nog niet betrouwbaar genoeg. Dus wordt het hele traject momenteel als één blok beschouwd. Dat betekent inderdaad dat er in iedere richting maximaal één trein per anderhalf uur de Betuweroute op kan worden gestuurd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re: 1 trein per 1.5 uur
« Reactie #2 Gepost op: 02 April 2008, 13:51:33 »
Zelfs als dat opgelost is gaan er maar 50 treinen per dag rijden. Vind ik eerlijk gezegd geen indrukwekkend aantal.

mvg,
Gert

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: 1 trein per 1.5 uur
« Reactie #3 Gepost op: 02 April 2008, 16:07:53 »
In het begin, omdat Duitsland de zooi vertraagd. vanaf Emmerich loopt alles vast, omdat er te weinig cappaciteit is. ::)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2876
Re: 1 trein per 1.5 uur
« Reactie #4 Gepost op: 02 April 2008, 16:29:52 »
Daar denk ik heel anders over: zolang je in Emmerich niet van loc hoeft te wissel kan er zat over het baanvak Emmerich-Oberhausen heen, alleen na Wesel is het iets meer proppen. Tussen Emmerich en Wesel rijden gemiddelt 2 reizigerstreinen per uut per richting( de RE5, ICE, in de spits en dag rand de RB35 en enkele CNL's). Vanaf Wesel komen er 2x per uur een RB33 bij, maar dan blijft er ruimte zat om minstens 4 goederen treinen per uur per richting overheen te sturen naar mijn idee. Dus voorlopig zit er nog wel rek in en als de paden slim zijn ingedeeld zou er nog wel meer overheen moeten kunnen.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: 1 trein per 1.5 uur
« Reactie #5 Gepost op: 02 April 2008, 21:07:16 »
Bedankt, ik dacht dat je voor 4.7 miljard wel een goed werkende beveiliging erbij zou krijgen maar nee dus  :)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: 1 trein per 1.5 uur
« Reactie #6 Gepost op: 02 April 2008, 22:34:50 »
Jawel, alleen is die dus nog niet af  ;)
« Laatst bewerkt op: 14 April 2008, 00:16:23 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »