- z21 start. Leek mij de beste optie, maar na het zien van benodigde extra unlockcodes en/of router om er iets mee te kunnen via RocRail begin ik toch twijfelen over het gemak van deze optie. Ook het bezetmelding en wissel verhaal lijkt hier lastig.
- Ik zie veel Rosoft fabricaten op dit forum langskomen. Deze producten zijn niet meer in de verkoop, komen weinig langs tweedehands en zijn iets matiger gedocumenteerd. Daarom leek het mij geen goede optie.
- Digikeijs DR5000. Veel opties en veel lovende woorden, te duur en misschien ook te uitgebreid voor mij?
Soms zie je door de bomen het bos niet meer, vooral als je net begint met digitaal rijden. Deze vraag is hier al vaker gesteld, maar toch heb ik voor mij nog geen eenduidig antwoord gevonden. Eisen waaraan mijn centrale moet voldoen:- Multimaus én PC met RocRail kunnen koppelen, alleen DCC protocol nodig.- Bezetmelding en wissels kunnen bedienen.- Geschikt voor een kleine baan.- Zo goedkoop mogelijk, tweedehands is prima!De rails en decoders moeten ook nog verkregen worden. Ik ben in principe dus nergens van afhankelijk in dit stadium. Compatibiliteit met budgetvriendelijke decoders (combinatie suggesties?) is wel een vereiste. Wat ik overwogen heb:- z21 start. Leek mij de beste optie, maar na het zien van benodigde extra unlockcodes en/of router om er iets mee te kunnen via RocRail begin ik toch twijfelen over het gemak van deze optie. Ook het bezetmelding en wissel verhaal lijkt hier lastig.- Ik zie veel Rosoft fabricaten op dit forum langskomen. Deze producten zijn niet meer in de verkoop, komen weinig langs tweedehands en zijn iets matiger gedocumenteerd. Daarom leek het mij geen goede optie.- Digikeijs DR5000. Veel opties en veel lovende woorden, te duur en misschien ook te uitgebreid voor mij? Ik hoor graag jullie verdict, alternatieven of breinspinsels voordat ik overga tot aanschaf van een centrale.
@VAM65: Met de twee voorgestelde centrales de z21start en de DR5000 is dat geen probleem. Daar kan je gewoon CV's mee uitlezen.
wel met nieuwe voedingen.