NS heeft middels een Europese aanbesteding treinfabrikant CAF S.A. aangewezen als zogeheten voorkeursaanbieder (preferred bidder) voor de levering van 60 nieuwe treinen.Vier gerenommeerde treinfabrikanten deden een geldige aanbieding tijdens de laatste ronde van de aanbesteding (de zogeheten Best and Final Offer). CAF S.A. scoorde van de vier partijen het beste op de combinatie van de geldende prijs- en kwaliteitscriteria, waarin onder andere zijn meegewogen de investeringskosten, betrouwbaarheid, onderhoudbaarheid van de treinen, energie-efficiency, design van de trein voor reizigers/personeel en support na aflevering.
Jammer, had graag een dubbeldekker FLIRT gezien
En waar worden die dan voor ingezet?DD in de stopdienst (sprinter) mocht toch niet meer?Mvg Johan
Nadeel van dubbeldeks rijtuigen in een sprinterdienst, is dat het instap proces trager is door het traplopen en de smalte daarvan.
Een voorbeeld van Siemens:https://railcolornews.com/2019/08/13/de-expert-this-is-the-first-desiro-hc-for-baden-wurtemburg/En flirtachtig zullen ze zijn Joop...Muhahahaa!
Deze website heeft het over een "Cavity DUO" variant als dubbeldekker maar ik zie nog geen plaatjes. Bestaat mogelijk alleen nog als tekst op papier?https://www.caf.net/en/soluciones/familia/civity/familia-civity.php