Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Peter Soonius
Vandaag om 21:32:12
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Mcn1986
Vandaag om 21:29:44
Mijnbouw Indonesië door Peter Soonius
Vandaag om 21:26:45
Conrat door ruudns
Vandaag om 21:21:03
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 20:12:09
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 20:10:28
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
  

Auteur Topic: Verkoop serie 1600 aan Polen?  (gelezen 9672 keer)

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #30 Gepost op: 01 April 2008, 22:06:48 »
Geen power? Kmeen me te herinneren dat er een 1600 loc (de 1607) ooit eens 60 rijtuigen trok...dat doe ik niet na hoor  ;D
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #31 Gepost op: 01 April 2008, 22:59:27 »
Een 1600 is een vrij sterke loc, Martin l*lt uit zijn nek...

Monobrachius

  • Offline Offline
  • Berichten: 894
  • LE II
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #32 Gepost op: 01 April 2008, 23:10:42 »
Die traxx bevald de PKP niet.
Ze hebben er 6 stuks van met de naam EU43.
Die rijden voor PKP Cargo.

Maar ligt dat aan de naam of zo? ??? Want er was toch ook een vorige serie EU43? Beviel die ook niet en hebben ze die ook weg gedaan? Ze schijnen nu te rijden in Italië.

Henk
K.Bay.Sts.B

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #33 Gepost op: 01 April 2008, 23:28:49 »
Want er was toch ook een vorige serie EU43? Beviel die ook niet en hebben ze die ook weg gedaan? Ze schijnen nu te rijden in Italië.

Ja, rijden nu in Italië, voor RTC. Zijn gelijk aan de serie E.412 van de FS. Volgens mij, maar verbeter me als het niet helemaal klopt, zijn ze door AdTranz/Bombardier gebouwd voor PKP, maar toen ze klaar waren zat PKP ineens erg krap bij kas. Ze zijn dus nooit overgedragen, en de bouwer heeft ze dus elders verkocht. Viel mij ook al op dat de TRAXX-en van PKP ook EU43 heten.

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #34 Gepost op: 02 April 2008, 01:37:45 »
De 1600 is een goeie kar, alleen het adhesiegewicht had wat hoger moeten zijn. Nu heb je met een beetje natte sporen al last van slip boven ongeveer 50% tractie. En ze hebben niet al te beste loopeigenschappen. Alhoewel, vergeleken bij de 1100.... ;D Van mij mogen ze blijven in ieder geval:-)

Grtz, Marcel

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #35 Gepost op: 02 April 2008, 10:22:25 »
Ik vind de 16/17/1800 serie één van de mooiste loc's die in ons land heeft gereden, en zou het jammer vinden als ze weg gaan.
Als andere landen ze niet willen hebben, ze weten niet wat ze missen.
En kunnen de loc's lekker hier blijven.
Ik zou ze wel eens in Leeuwarden willen zien, en wie weet, als ACTS er een paar overneemt?
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

michiel88

  • Offline Offline
  • Berichten: 195
    • Mijn fotopagina
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #36 Gepost op: 02 April 2008, 10:34:07 »
Allicht dat morgen alsnog de transactie zijn beslag vindt.

Wat is het een dag na 31 maart?............. juist

jerry

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #37 Gepost op: 02 April 2008, 22:04:19 »
neen heeft echt niets met 1-4 te maken want ze staan ook nu nog klaar voor vertrek richting polen

WillemNS

  • Gast
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #38 Gepost op: 02 April 2008, 22:05:02 »
Waar dan?

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2309
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #39 Gepost op: 02 April 2008, 22:19:29 »
Volgens een bevriende railion machinist zijn er 2 klaar om naar polen te gaan  hij kwam hier achter toen er een lok defekt was en er op de vraag of de opgestelde 1600 niet voor de trein mocht met neen die is verkocht werd beantwoord .

Ik lees dit draadje nu pas, maar het kan kloppen dat ie verkocht is. Volgens mij heeft mijn baas (NSR, oftewel BRV) een aantal 1600'en van Railion teruggekocht. Die krijgen meteen een grote revisie om dan als 1800 weer op de baan te komen. In Mt staan al een aantal van die (deels defecte) loc's , ik weet alleen niet zeker of dat de loc's betreft die teruggekocht zijn. Stond volgens mij in een RM van een aantal maanden geleden. Ik weet ook de nummers niet, maar misschien weet iemand anders er het fijne van.

Grt,

Ger.
Met groet,

Ger.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #40 Gepost op: 02 April 2008, 22:30:48 »
De locs die NSR overgekocht heeft van Raillion rijden allang gereviseerd hun rondjes, dat is alweer een tijdje geleden.

De locs die nog in Mt staan zijn dat dus niet en die zijn buitendienst gesteld omdat Raillion deze locs niet mee nam in hun revisie programma ivm overbodigheid...

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #41 Gepost op: 03 April 2008, 11:58:48 »
Als genodigde was ik op 19-2-1989 met de Langste Trein ter Wereld mee, het gewicht van de trein was niet het probleem voor de 1607 want er rijden zwaardere goederentreinen rond, een juiste manier van aanzetten en remmen was wel de kunst. Alles rolde voortreffelijk.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #42 Gepost op: 03 April 2008, 12:09:42 »
het verhaal over de verkoop van (nog meer) 1600'en aan NSR speelde meer dan een jaar geleden (of zoiets), maar is afgeketst op de veel te hoge kosten.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #43 Gepost op: 05 April 2008, 12:49:34 »
Hallo,

Ik heb geen zin om te reageren maartog maar even een postje.

Die traxx bevald de PKP niet.
Ze hebben er 6 stuks van met de naam EU43.
Die rijden voor PKP Cargo.
Ze experimenteren nu met de G2000.

Dus een 1600 is voor hun ook poep loc ;)

Groeten,
Martin Nuij
Een G2000 een alternatief voor een 1600 of Traxx???
Een G2000 is een dieselloc dus eigenlijk niet echt goedkoop voor het rijden van zware treinen onder de draad. Een 1600 weinig vermogen,nou ik kan je één ding zeggen,een G2000 wordt bang van een 1600.....

Ik moet eerlijk zeggen,ik vind het erg jammer dat de eerste 1600 nu reeds al een aantal jaren Buiten Dienst staan. Aan de andere kant zijn ze natuurlijk niet echt goed inzetbaar vergeleken met een 189/186.

Maar we wachten rustig af wat de toekomst brengt.

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #44 Gepost op: 05 April 2008, 13:55:43 »
Wees niet bang: PKP experimenteert niet met een G2000.

www.raymondkies.nl