Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 05:08:38
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 01:52:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
LS Models 2024 door Albert.H0
Vandaag om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
  

Auteur Topic: Over NS en vertragingen en bussen die er niet zijn en zo  (gelezen 753 keer)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Over NS en vertragingen en bussen die er niet zijn en zo
« Gepost op: 14 augustus 2022, 10:13:46 »
Al ben ik ook SSN fan, deze rit heb ik daardoor niet kunnen zien en fotograferen.

Maar... De SSN passagiers konden nog beschut reizen.
Erg lang wachten op de NS bus met deze droogte, hitte en wind kan snel uitlopen tot verbranden. Met alle gevolgen nadien. (Station Eindhoven)

Hier werd al weken voor gewaarschuwd (vermijd het traject Ehv - Ht/Tb), alleen kwam daar nu de hittegolf nog bij. En als je dan toch per se moet, reis je toch via Venlo-Nijmegen?
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2022, 15:46:23 door ex44 »
Groet, Frank

Tramfan

  • Gast
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2022, 10:43:29 »
Pffff.
Met waarschuwen is je verantwoordelijkheid als staats- en nutsbedrijf niet weg. Rover heeft gewaarschuwd dat NS en Prorail meer bussen beschikbaar moeten houden. En de hittegolf was lang tevoren voorspeld.
Het is een onbegrijpelijke luxe om straffeloos te melden "stel je reis uit", of - zoals bij storingen - "zoek het zelf maar uit". Dit onverschillige beleid/gedrag is paar jaar geleden begonnen met een weekend geen trein, en inmiddels geëtterd tot weken geen trein, op trajecten waar normaliter 2x10 treinen per uur rijden.

NS geeft de omweg via Venlo niet als alternatieve reisroute aan, dus de reiziger betaalt bv. €33,72 i.p.v. €11,20. Los daarvan is die omweg naar mijn bestemming Geldermalsen 2,5 uur langer, dan normaal via Boxtel. En ook op de route Tiel - Geldermalsen en Nijmegen - Utrecht zijn werkzaamheden (gepland).

Kortom: met "als je persee moet" ga je totaal voorbij aan je maatschappelijke taak als publiek vervoersbedrijf.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2022, 10:49:01 door Tramfan »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2022, 10:50:46 »



Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4280
    • Filmpjes op YouTube
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2022, 10:52:51 »
Pffff.

pfiff.

Werd er in het journaal waar jij het screenshot vandaan hebt geplukt niet iets gezegd over de reden van het mindere aantal bussen?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2022, 11:07:51 »
Hoe weet de OV-chippaal dat je omgereisd hebt?? Ik check in in Eindhoven. Ik check uit in Utrecht. Chippaal denkt: 16.00 want dat is de volle prijs enkele reis voor Eindhoven - Utrecht en schrijft dat af. Dat ik Eindhoven - Venlo - Nijmegen - Zutphen - Apeldoorn - Utrecht heb gereden, dat weet die paal niet... Je kunt hooguit onderweg een conducteur tegen komen (ja, ze bestaan nog al heb ik ze al maanden, nee bijna 2 jaar, niet meer zien doen waar ze o.a. voor zijn aangenomen), die opmerkt in de trein van Apeldoorn naar Utrecht, dat je in Eindhoven bent ingeschekt. En dan kan hij nog niets, want het is een route zonder busvervoer, en dus beter dan het door NS aangeleverde reisadvies. Dat ik langer in de trein wil zitten dan een uur in de hitte op een bus moeten wachten, is mijn, gedwongen, keuze.

Ik kan je meerdere voorbeelden geven van gereden routes en zonder werkzaamheden waarbij de chippaal, de rechtstreekse prijs afschrijft. Voorbeeld: Hoorn - Amsterdam C - Utrecht C kostte ooit net zoveel als Hoorn - Alkmaar - Amsterdam - Utrecht (ook 1 x overstappen) en zelfs net zoveel als Hoorn - Alkmaar - Haarlem - Leiden - Utrecht C wat 3 x overstappen is. Puur gedaan omdat ik die route eens leuker vond. Het zou mij niets verbazen als ik ook nog via Rotterdam en Gouda voor die prijs had kunnen reizen. In de trein van Rotterdam naar Utrecht heb ik dan wel wat uit te leggen met Hoorn als incheck-punt als er geen werkzaamheden of ongeplande stremming is.

Groet, Raymond v/d Hoven. "Zij hebben het systeem bedacht. Dan zoek ik naar de gaten".
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2022, 11:22:53 »
Werd er in het journaal waar jij het screenshot vandaan hebt geplukt niet iets gezegd over de reden van het mindere aantal bussen?
Als je een beetje verdiept in de materie, dan zal je zien dat NS met een 1 bedrijf (geen busmaatschappij!!) een contract heeft afgesloten over het busvervoer. Dat bedrijf huurt dan weer de bussen met chauffeurs in bij de diverse busmaatschappijen. Als je dan weet dat het bedrijf met sommige maatschappijen wel en met andere sowieso geen zaken wil doen; als je dan weet dat het ook omgekeerd geldt ("Voor hen rijden? Nooit meer!!") en als je dan weet dat er zelfs wordt gesproken over het NIET betalen van de leegritten van de stalling naar het gewenste station (tuurlijk, dan rijdt de bus op lucht) en weet dat het COA meer betaald dan wat dat bedrijf aan de busmaatschappijen wil betalen (er moeten dagelijks vele asielzoekers heen en weer naar opvanglocaties gereden worden).... Dan kan je begrijpen dat het gewoon weer een kwestie van geld is geworden. Niet meer, niet minder. Er zijn bedrijven met chauffeurs die thuis zitten en bussen die stilstaan. Maar ja, als die voor een schijntje moeten opdraven, en verlies rijden bij elke kilometer, dan bleef ik ook op de bank zitten.

Bron: diverse opmerkingen op sites van busliefhebbers die graag al die touringcars willen vastleggen. Van "bedrijven" met 1 bus, met 1 chauffeur die dus graag rijdt, want dan verdient hij wat. En met chauffeurs die niet of nauwelijks Nederlands praten, en alleen de route kennen omdat dat op een papiertje is gemeld. Let voor de aardigheid eens op de verschillen in bus-uitvoeringen en op de kentekens...

Ik mijd het vervoer. Op alle routes. Ik weet nooit in welke puinhoop ik terecht kom en ik welk 'artikel' en met welke chauffeur ik te maken krijg. Tilburg - Utrecht werd dus 2 weken geleden Tilburg - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem - Utrecht. En de rechtsteekse prijs over Zaltbommel betaald.

Groet, Raymond van den Hoven.
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4280
    • Filmpjes op YouTube
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2022, 11:31:00 »
rustig joh, ik stelde een vraag aan Tramfan.

En die vraag kwam omdat volgens mij bij het item een zinnetje werd gewijd aan het aantal bussen, ik heb dat niet helemaal meegekregen, dus was benieuwd.  Nothing less, nothing more.

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Tramfan

  • Gast
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2022, 11:36:14 »
Sorry Raymond, zo zit ik niet in elkaar. Jij lost het op jouw manier op, maar ik heb geen zin in gedoe onderweg, ongeacht of er (g)een conducteur of controleploeg langskomt. Boetes terugvragen via klanten"service" kost me te veel tijd en energie. Wat me in de drukte wel vaak overkomt is dat je niet kunt inchecken bij de bussen. Dát is dan weer een voordeeltje. En over dat busverhaal : NS bestelt en betaalt, en moet het maar beter regelen. Niet zielig doen over een gebrekkige tussenpersoon. Nergens zo'n onverschillig zooitje TVV ervaren, als in Nederland.

Maar het leuke van dit forum is dat iedere deelnemer zijn mening over een andere deelnemer kan droppen, niet gehinderd door wat dan ook. Ik geniet er dagelijks van, en heb zelfs al het knopje "ignore" ontdekt.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2022, 12:06:31 door Tramfan »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2022, 12:53:06 »
Wow wat een vrolijk leven heb jij. Zin er ook dingen waar je wel positief over bent?
En was is TVV?
NS kan wel honderd bussen bestellen maar als die elders ingezet worden of er geen chauffeurs voor beschikbaar zijn wordt het een lastige zaak.
Waarom er geen chauffeurs beschikbaar zijn is een andere discussie want dat zie je echt overal tegenwoordig.  Overal personeelsgebrek. En daar zit een duister luchtje aan.
Gr.
Eric

Tramfan

  • Gast
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2022, 13:07:38 »
Ha die Remunj, welkom. Leuk dat je er bent, en ook over mij een mening hebt. WOW, ik word populair.

TVV is trein vervangend vervoer. Elk land heeft dat, en in dienstregeling kom je dan een afkorting tegen. In Duitsland bijv. SEV, Schienen ersatz verkehr.

Uit het verslag van Raymond (hierboven, even teruglezen a u b) haal ik dat NS als opdrachtgever te weinig betaalt aan een tussenpersoon die op de TVV aanbesteding heeft ingeschreven, en meerdere busmaatschappijen daarvoor niet willen werken, ook al hebben ze bussen met chauffeurs. NS wijst nu naar een probleem bij een ander, waarvan ze zelf de oorzaak zijn. Voor mij niet interessant, want ik heb een kaartje van (= vervoersovereenkomst met) NS, die horen mij in ruil voor betaling van E naar G te brengen.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2022, 13:21:20 door Tramfan »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #10 Gepost op: 14 augustus 2022, 13:43:46 »
Dank je voor het welkom. Maar ben al eventjes actief hier hoor  ;D
En ja ik heb Raymond zijn verhaal gelezen. Of het klopt? Geen idee. Wij hebben geen idee van wat er in de contracten staat.

En wat je slotregel betreft. Wat is daar het probleem.  Je wordt toch can E naar G gebracht. Gedeeltelijk met de bus en de rest met de trein. Geheel volgens de voorwaarden toch en ruim vooraf aangekondigd. Zie het probleem dan ook niet. Ja misschien omdat er minder bussen beschikbaar zijn. Ik ga ervan uit dat als NS een contract afsluit voor zeg 100 bussen met chauffeur en er minder krijgt er wel iets van een boeteclausule afgesproken is. Of verwacht je dat ze met een pistool een buschauffeur dwingen te rijden?

Kom ik nou ook op jouw ignorelijst  (y)
Gr.
Eric

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #11 Gepost op: 14 augustus 2022, 14:52:53 »
Citaat
Bron: diverse opmerkingen op sites van busliefhebbers die graag al die touringcars willen vastleggen. Van "bedrijven" met 1 bus, met 1 chauffeur die dus graag rijdt, want dan verdient hij wat. En met chauffeurs die niet of nauwelijks Nederlands praten, en alleen de route kennen omdat dat op een papiertje is gemeld. Let voor de aardigheid eens op de verschillen in bus-uitvoeringen en op de kentekens...
Dit aandragen als zijnde een bron….  :o Het is net zoiets als, “Ja, het stond op Facebook” dan is het natuurlijk ook waar  :-\
Groeten Joop, machinist Lls

Tramfan

  • Gast
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #12 Gepost op: 14 augustus 2022, 15:15:03 »
Kom ik nou ook op jouw ignorelijst  (y)
Nee hoor, Remunj, tot nu toe ben je gezellig en geen stalker.

Terug naar het topic, de SSN route over de betuweroute en Geldermalsen, en waarom ik daar niet kon komen door ontbrekend busvervoer. De NS had me via de reisplanner de volgende reis a 12,30 euro beloofd:


Nou kan het een keer tegenzitten, en om zeker te zijn dat ik de SSN loc 011075 in Geldermalsen zou kunnen zien, had ik een vertragingsreserve ingebouwd van ongeveer een uur.
Tja, dat uur was ik al kwijt in Eindhoven doordat ik - wachtend in de lange rij - nog steeds niet in die NS bus zat. En kijkend op de reisplanner bleek de iC vanaf Boxtel tussendoor uit te vallen. Nou, dan wordt de door NS beloofde reis van 1 uur 41 minuten al gauw zo'n 3 uur, en is de reis niet meer zinvol.

En leuk die boeteclausule, maar de reiziger zoals ik ziet daar niets van terug, en het structurele probleem van NS met TVV wordt niet opgelost. Wie het NS forum 's meeleest, ziet dat het niet eenmalig was/is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #13 Gepost op: 14 augustus 2022, 15:33:38 »
Dit aandragen als zijnde een bron….  :o Het is net zoiets als, “Ja, het stond op Facebook” dan is het natuurlijk ook waar  :-\
Precies dat, het is algemeen bekend dat er vandaag de dag geen buschauffeur te krijgen is juist.

Niet voor niets rijden de meeste OV bus bedrijven een uitgeklede dienstregeling, juist omdat er ene tekort is aan chauffeurs en niemand te vinden is.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: Re: SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
« Reactie #14 Gepost op: 14 augustus 2022, 15:35:14 »
Nee hoor, Remunj, tot nu toe ben je gezellig en geen stalker.
Gelukkig  ;D  ;D
 
NS beloofd je helemaal niets. Ze geven je een reisadvies.
Je zult nergens in de vervoersvoorwaarden terug vinden dat ze je gegarandeerd volgens dit advies zullen vervoeren. Hooguit dat ze hun best zullen doen.
Ook NS is afhankelijk van externe omstandigheden wasr zij geen invloed op hebben.
En van die boeteclausule merk jij inderdaad niets. Maar als jij langer over een reis doet dan gepland heb je recht op geld terug. En buiten dat, je reis wordt et echt niet duurder van als je vertraging oploopt.

En blijkbaar heb jij dan bovenmatig veel problemen met vervangend vervoer. Ik heb er zelden problemen mee. Bij geplande werkzaamheden meestal prima in orde en hij calamiteiten ook weinig klachten eigenlijk.
Gr.
Eric