Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door defender
Vandaag om 17:58:16
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 17:50:26
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 17:48:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 16:32:57
Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 16:27:11
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
  

Auteur Topic: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing  (gelezen 20723 keer)

Ronald van der kooi

  • Offline Offline
  • Berichten: 356
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #105 Gepost op: 27 augustus 2022, 20:10:44 »
De aanwinsten die ik vandaag heb gescoord.
De brawa BR 53.8 Trix T12 van de kpev een set wagons van de bayerse koninklijke spoorwegen een set reliëf woonhuizen van faller verder nog decoders voor de loks en klein materiaal





bezig met project tusken (tussen) wad en walden
rijdt tijdperk 3 ns
Gestart met baanplan kafigsdorf tp 3 duits

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #106 Gepost op: 27 augustus 2022, 20:15:08 »
Vandaag een hele leuke beursdag gehad. Helaas was niet iedereen die meestal bij het koekhappen aanwezig is op de beurs vandaag. Maar het was wel heel erg leuk met de groep die vandaag wel op de beurs was. Weer een aantal BNLS forumleden leren kennen.

Ik moest voor een aantal vrienden bestellingen ophalen en artikelen zoeken, dat maakte het een drukke dag, maar het is wel allemaal gelukt. Van Michaël spoor Nul treinen overgenomen twee Lima kolenwagens voor mezelf en de rest voor een vriend die ook op BNLS zit. Die treinen stonden op een gegeven moment op een stuk spoor tussen de koeken.




Verder een Duits postkantoor wat ik een Nederlands tintje en andere bestemming wil geven en leuke Artitec H0 wegvoertuigen en de viskotter.

Dus weer een geslaagde dag !

Vriendelijke groet Ruud B.

« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2022, 20:18:43 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21676
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #107 Gepost op: 27 augustus 2022, 20:30:35 »
Vanmiddag een bliksembezoek gebracht, vooral om deze MM-houders bij Richard op te halen. Gelijk gemonteerd.  Handig spul Richard.  (y)





Verder de Wadlopers van PB-models bewonderd en daarna was de tijd op. Gelukkig deze keer geen lekke band.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3839
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #108 Gepost op: 27 augustus 2022, 20:36:11 »
Vandaag snel geweest en veel bestellingen opgehaald. Leuk druk.

Maarrr hoogtepunt: de modellen van PB. Voor het eerst dat ik het zag, errug mooi.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #109 Gepost op: 27 augustus 2022, 21:27:04 »
Ik was voor het eerst sinds jaren weer in Houten. Heb bij Jophispoor twee Labelle olieflacons gekocht en ook een ander forumlid hierop geattendeerd. Zonder reclame te maken zijn deze producten de beste smeermiddelen. Ook hier geldt: Zo spaarzaam mogelijk.

Verder keek ik nog naar een groene Mat'54 zonder logo maar die waren niet aanwezig. Heeft geen haast. Ook Chris (PB Models) nog even gesproken. De voeten merkten dat de jaren gaan tellen dus rond 13.00 uur hield ik het voor gezien.

Groet,

Rob

Falcon10

  • Online Online
  • Berichten: 2659
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #110 Gepost op: 27 augustus 2022, 21:50:58 »
Wij waren er mooi om 10 uur en waren eerst al bang dat er iets loos was : de parking aan het chinees restaurant was nog niet open, je kon ook nog vlak naast het beursgebouw parkeren.
En konden eigenlijk direct binnen. Waar het vrij rustig was.
Al snel in de eerste hal Arjan tegengekomen en kort babbeltje mee gedaan ( Arjan, moest het over gekomen zijn dat ik geen zin had in babbel : sorry, maar we zaten met een tijdslimiet voor de beurs, en die hebben we uiteindelijk op 2 minuten na ook maar net gehaald om terug in zuid antwerpen te zijn, met dank aan de file op de A2 omwille van de werkzaamheden daar, en dan nog eens een ongeval op de Antwerpse Ring ). Wat al opviel in de kleine hal was dat er minder standen stonden en dat er enkelen van plek verhuisd waren.
Vrij snel door de grote hal geraakt, waar eveneens werd bevestigd dat een boel vaste standhouders haasje over hebben gespeeld. En een aantal normaal standaard standhouders er tevens niet waren.
Helemaal op het laatste gelukkig nog een stand gevonden ( achterin de hoek ) waar ze Roco kortkoppelingen verkochten.
Dan rond half 12 snel al gaan eten in het restaurant en wachten op gekend BNLS volk. Bleek ik eerst de verkeerde Ruud met Plan U t-shirt aangesproken te hebben ( al zei die ook wel "hoi" terug  ;D ). Even later was de echte Ruud er dan, die al snel zijn koeken etaleerde waarna opeens van overal BNLS'ers tevoorschijn sprongen  ;D

Weer paar gezichten kunnen plakken op namen. Al heb ik daar altijd moeite mee in het begin, dus heren, mijn verontschuldigingen dat ik komende keren niet direct de naam bij het gezicht ga kunnen plakken of omgekeerd, maar spreek mij of vrouwlief gerust aan, we bijten niet ( enkel in koeken ).
Nog een tip aan de BNLS koekentafel gekregen over een leuke aankleding voor de baan in de vorm van een ijsjeswagen bij Artitec die we daarna nog snel zijn gaan halen in B-ware conditie ( lees : de bak terug op de fiets plakken ) en nog een Mini gevonden, en dat waren de aanwinsten voor vandaag :



Beetje magertjes naar men zin, en eerlij kgezegd de inkom niet waard.
Maar toch weer leuke middag gehad aan de BNLS tafel.

Syb030

  • Offline Offline
  • Berichten: 561
  • Ik ben ook: Sybs_modellen op insta!
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #111 Gepost op: 27 augustus 2022, 22:26:00 »
Dit bleef aan mijn vingers plakken in Houten. Al eerder gezien, teruggelegd, en bij het scheiden van de markt alsnog voor een leuke prijs meegekregen.



----------------------------------------------
:-) Pas op. Er kan nog een trein komen. :-)
----------------------------------------------

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3507
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #112 Gepost op: 27 augustus 2022, 22:32:20 »
Vandaag ook weer langs geweest, voor het eerst in een paar jaar.
Om twaalf uur naar de koekentafel  gegaan (Ruud bedankt) en een tijdje het gesprek aangehoord en er aan  mee gedaan  :angel:
Leuk om weer eens wat gezichten aan de avatar te plakken.
En ook nog het één en ander gescoord;
acht lengtes flexrails,
twee hondekoppen bij Artitec,
wat wissels voor het schaduwstation,
een LokPilot5,
Tankstation van Dudok (Busch), ooit moet dat te plaatsen zijn op de baan in aanbouw.

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6174
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #113 Gepost op: 28 augustus 2022, 10:31:04 »
Er zijn geen modellen aan mijn vingers blijven plakken.

Wel veel bezoek gehad en veel bekijks bij de getoonde modellen.
Ook de koeken werden zeer gewaardeerd (kleinkinderen)
Ruud (deze keer) zeer bedankt.

En Richard had ook veel aanloop.

Ieder bedankt en tot de volgende keer.

MO Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 18 mei sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Ferdinand Bogman

  • Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #114 Gepost op: 28 augustus 2022, 10:51:05 »
Voor wie er nooit komt, zo ziet de beurs er uit:



(Eigenlijk zoals elke andere verzamelaarsbeurs)

Dit was de grote hal om half twaalf; ik was net binnen. Het viel mij daar niet op dat er minder aanbod was en ook niet dat het rustig was. De andere hal, bij de toiletten, was wel leger. En ook verkleind, volgens mij. Vervelend was het zeker niet; ik ben tot einde beurs gebleven.

Op mijn boodschappenlijstje stonden nogal wat Roco-onderdelen, maar ik vond nergens een stand daarvoor - wel stands met eindeloos veel Märklin-onderdelen. Weet iemand waar ik volgende keer moet zijn?

Ik hoorde een bezoeker mopperen tegen een handelaar dat er “steeds meer troep” werd aangeboden - tegen een handelaar die nogal wat van die “troep” had liggen :o.

Zelf heb ik behoorlijk geprofiteerd van die troep: uit de bakken met wagons voor € 2.-, bij Crazytrains, heb ik veel loop & sloop verzameld voor onderdelen zoals koppelingen, wielstellen en binnenverlichting (!). Gelukkig voor de mopperende bezoeker gaan zij stoppen met tweedehands.

Tegen sluitingstijd toch nog wat leuke extraatjes gekocht, die niet op de lijst stonden. In de laatste vijf minuten een impulsaankoop: tweemaal Fleischmann BR 78, beide met schade aan het drijfwerk, maar elk nét op een andere manier. Een eerste blik bij thuiskomst lijkt te bevestigen dat het een goede gok was: met wat uitwisselen heb ik één complete lok, in OVP, voor een paar tientjes.

Al eerder op de middag had ik een SBB C5/6 van Roco gezien, in een de verkoper onbekende staat. Er hingen wat draadjes los en er slingerden allerlei losse onderdelen rond in de OVP, maar de wielen draaiden en volgens de verkoper zat er ook gewoon een motor in. De lok-tender koppeling leek het grootste probleem. Meenemen voor een tientje, maar dat zat niet meer in mijn portemonnee en ik kon niet pinnen of overmaken naar de verkoper.
Aan het einde van de middag mocht ik hem meenemen voor ruim zes euro (al het contante geld dat ik nog in mijn portemonnee had :)). Ook deze lijkt op het eerste gezicht helemaal in orde te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2022, 12:41:33 door Ferdinand Bogman »
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

VulcanRaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
  • NS 1960 - heden
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #115 Gepost op: 28 augustus 2022, 11:12:42 »
Gister voor de eerste keer op Houten geweest, meer dan 15 jaar geleden tijdens mijn 1e modelspoorfase was het al dé plek voor onze hobby dus het was tijd om er zelf eens naartoe te gaan. Ik had niet verwacht dat het zó groot was, zeker gezien het meermaals per jaar gehouden wordt. Het aanbod was overweldigend maar vond het wel jammer dat er minder NL materieel aangeboden werd dan ik verwacht had. Vooral leuk om alle kleine fabrikanten te zien met allerlei zeer specifieke oplossingen voor op de baan. Nog even bij PB gekeken om de bestelde Wadloper en collectie ICR/M/BNL in het echt te zien. Ik ging naar de beurs met een plan A en plan B qua aanschaf. Plan A helaas niet gevonden (Plan T / Plan V) maar plan B was ruim aanwezig (Piko 1100 en Artitec fietsrijtuig). Daarnaast nog voor een spotprijs een nieuw in de doos ICK rijtuig gevonden waarvan ik al een tijdje naar opzoek was als aanvulling voor mijn halve stam en wat klein spul.



Groet,

Martijn

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4289
    • Filmpjes op YouTube
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #116 Gepost op: 28 augustus 2022, 11:50:45 »
Op mijn boodschappenlijstje stonden nogal wat Roco-onderdelen, maar ik vond nergens een stand daarvoor - wel stands met eindeloos veel Märklin-onderdelen. Weet iemand waar ik volgende keer moet zijn?

https://www.etsmodelspoor.nl/categorie/118/onderdelen.html

(die ook op Houten staan  ;) )
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4289
    • Filmpjes op YouTube
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #117 Gepost op: 28 augustus 2022, 12:11:49 »
Al snel in de eerste hal Arjan tegengekomen en kort babbeltje mee gedaan ( Arjan, moest het over gekomen zijn dat ik geen zin had in babbel :

Pas de probleme, zo kwam het ook niet over en bovendien het belangrijkste besproken ;-)  Ik was ook enigszins gehaast, moest nog iemand spreken die ook op tijd zou vertrek en nog wat andere zaken afhandelen, bovendien wilde ik ook op tijd weer terug.

Dat door de pandemie "Houten" wel is veranderd is wel te zien. Grote namen als Olaerts, Huhnerbein, Marnan, Tilly Models hebben zich al meerdere malen niet laten zien en van sommige weet ik dat ze de keuze hebben gemaakt ook (voorlopig) niet meer te komen en zich te richten op de verkoop via internet. Ook een paar bekende verkopers zag ik niet meer terug en van sommigen weet ik dat ze de "krenten uit de pap" via internet hebben verkocht.
Dan is het verklaarbaar dat het percentage "rommel" wel is gestegen, hoewel ik van mening ben dat er altijd wel iets te vinden is. Zelf ook niet met lege handen naar huis gegaan... Dat terwijl ik minder tijd/motivatie heb voor de hobby door andere zaken, en recent tot de conclusie kwam dat ik toch wel erg veel materieel heb, en als dat 2 keer per jaar een paar rondjes op de baan rijdt is dat een beetje weinig. Als daaronder ook stammen containerwagens bij zijn met 3 verschillende sets beladingen kom je uit dat een set 2 x per 3 jaar aan de beurt is. Misschien toch eens met werkgever gaan babbelen wat hun visie is op de V van VUT...

Wat ooit op mijn baan komt:



- Beloofd over te nemen van bekende: Ade Henschel van de Zwitserse Post. Had al eentje in het lichtblauw van Thyssen, blijven leuke lokjes en meermaals meegereden op het toen gele exemplaar van Akzo Delfzijl;
- Vooruit besteld, zou eerst Q4 2023 worden geleverd en had bijna afbesteld: Het opeens uitgeleverde setje van Wascosa;
- Staalwagen FS in grijs, nummer 6, wel eerste wagen met dit logo en remmersbalkon;
- ketelwagen OMV (Österreichische Mineralölverwaltung), voor geen nieuw model, wel in deze kleurstelling;
- 40" container ONE (spijt van eerdere verkoop) en 24" Laabs (wat al niet meer bestaat, maar dat geldt voor de HIJSM ook).
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Ferdinand Bogman

  • Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #118 Gepost op: 28 augustus 2022, 12:59:55 »
https://www.etsmodelspoor.nl/categorie/118/onderdelen.html

(die ook op Houten staan  ;) )

Bedankt voor de tip, Arjan. Online hebben ze niet wat ik zoek. Op de beurs liep ik er nog langs, helaas bedacht ik op dat moment niet dat zij veel onderdelen hebben. Misschien op de beurs nét die onderdeeltjes (voor de V200) die ik zoek. Anders wordt het alsnog Roco zelf, of een vraag hier op BNLS.
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15437
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing
« Reactie #119 Gepost op: 28 augustus 2022, 13:18:33 »

Ik hoorde een bezoeker mopperen tegen een handelaar dat er “steeds meer troep” werd aangeboden - tegen een handelaar


Och, wat voor de een troep is is voor de ander goud :)