Het ondersteunt mijn aanname dat de FS voor de ligrijtuigen zorgde.
In uitgave 37 van Spoorwegjournaal (april 1990) staan twee foto's van een internationale trein van Brussel naar Rome op 7 september 1989. Het betreft de D295 (niet de Edelweiss zoals abusievelijk in het onderschrift staat vermeld).Ik wil deze trein graag in model samenstellen en ben op zoek naar meer informatie over de rijtuigen in de samenstelling.Ik hoop dat er forumleden zijn die me verder kunnen helpen met de rijtuiginformatie. De trein bestaat uit minimaal 10 rijtuigen, en ik ben tot hier(onder) gekomen:1-FS rijtuig in Rossa Fegata, geen 1e klasse, zonder schort, B of Bc2-FS rijtuig in Rossa Fegata, geen 1e klasse, zonder schort, B of Bc3-FS rijtuig in Rossa Fegata, geen 1e klasse, met schort, B of Bc4-FS rijtuig in Grigio Ardesio, geen 1e klasse, zonder schort, B of Bc5-FS rijtuig in Grigio Ardesio, geen 1e klasse, zonder schort, B of Bc6-FS (?) slaaprijtuig WLAB in TEN Blauw, ( MU of T2S)7-NMBS I4 (?) 1e klasse, A8-kleur C1 oranje, NMBS restauratie(?)9-SBB (?) rijtuig (?)10-NMBS I10 (?) zitrijtuig zonder schort in C1 oranjeonbekend of er nog meer rijtuigen aan de trein zitten. In documentatie van deze zelfde trein in 1986 meen ik te denken dat de Italiaanse rijtuigen 1 t/m5 vooral Bc couchetterijtuigen zouden moeten zijn; het slaaprijtuig (6) type MU zou moeten zijn en dat er tussen Brussel en Luxemburg inderdaad een restauratierijtuig ( in de trein zit. Het NMBS I4-rijtuig (7)had ik een AB-verwacht, maar de doorgetrokken streep boven het raam lijkt toch te duiden op een A-rijtuig. Rijtuig 9 geeft mij geen enkele herkenning, maar lijkt een beetje op een SBB-rijtuig. Een deel van de trein kwam ook langs Basel, waar flink gerangeerd werd, dus het zou best kunnen.