Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 21:51:59
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
Vandaag om 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:38:59
Laag-Baarlo door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:37:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 21:19:22
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 21:14:45
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:56
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 19:30:31
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
  

Auteur Topic: Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods  (gelezen 3509 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods
« Gepost op: 09 april 2022, 20:18:02 »


Tijdelijke Romneyloods voor museale doeleinden

De directie van de “Vlieringse Stoomtrein Maatschappij” kortweg de VSM genoemd, moest staande de Algemene Vergadering van dat jaar op zeer korte termijn zorg dragen dat de bestaande museumcollectie van voornoemde Maatschappij er droog bij komt te staan. Daar het terrein, de gronden en de spooraansluiting op het bestaande NS-net reeds in eigendom van de Stichting zijn is dat het probleem niet. Er is bij de VSM, net zoals bij de meeste museale instelling hier ten lande, een gebrek aan voldoende pecunia om een adequaat onderkomen in de vorm van een vast stenen gebouw neer te zetten. Om die financiële reden is tijdens voornoemde vergadering besloten om een voorlopig tijdelijke” onderkomen neer te zetten. Gekozen is voor een goedkoop alternatief in de vorm van een 2e hands “Nieuw” te bouwen Romneyloods. Deze loods zal tevens ruimte moeten bieden aan kantoren, archief, werkplaats met kantine en het sanitair voor de medewerkers. Een kleine opslagruimte voor goederen en reservematerialen zal ook welkom zijn..


001 De klassieke Romneyloods

Een Romneyloods is een doorontwikkelde variant van de nissenhut uit de Eerste Wereldoorlog. De Romneyloods heeft de vorm van een halve liggende cilinder en bestaat uit een aantal gebogen spanten, waarover gegolfd staalplaat is gelegd. Normaal zijn de uiteinden van de loods van ijzeren golfplaat op een houten geraamte gemaakt, maar er bestaan ook loodsen waarvan de kopeinde uit andere materialen bestaan, zoals uit hout of Duroxblokken. (Y-Tongblokken)
De toegang tot de loods bestaat over het algemeen uit een of twee schuif- of opendraaideuren. Om meer daglicht in de loods te krijgen, zijn delen van het dak door al dan niet open te zetten transparanten kunststofdelen vervangen.. Na de Tweede Wereldoorlog zijn veel van deze hutten militair werkloos geworden en vonden hun weg, via de dump, naar particulieren of civiele gebruikers. Door het relatief lage gewicht van de constructie hoeft hij niet of nauwelijks gefundeerd te worden. In mijn geval is een aantal dwarsliggers hiertoe wel voldoende gebleken.


002 Het voorbeeld, De voormalige Romney loods van de ZLSM voor het station van Simpelveld

Voorbeelden van deze loodsen voor museale doeleinde waren te vinden bij o.a. de ZLSM in Simpelveld en bij de VSM in Lieren. Bij de ZLSM stond de romneyloods recht voor het station en naast het eilandperron. De romneyloods in Lieren diende als werkplaats en stalling voor de daar in gebruik zijnde stoomlocomotieven. Bij deze museummaatschappijen zijn beide loodsen alweer geruime tijd verleden tijd.

Model
Romneyloodsen van deze omvang zijn in model, niet in de handel verkrijgbaar en moeten dus zelf gebouwd worden. Als basis heb ik gekozen voor een plaat piepschuim van 100 x 50 x 3 cm. Op deze plaat heb ik globaal de contouren van de romneyloods en die van de twee sporen afgetekend. In spoor 1 komen twee inspectieputten te zitten, een over de volle lengte van de loods en een wat kortere put buiten de loods. Deze inspectieputten heb ik met een scherp mes uit het 3 cm dikke piepschuim gesneden. Boven op het piepschuim, ter plaatsen van de loods, komt een plaatje styreen waarop de plaats van de sporen en de kuil zijn afgetekend. Uit de plaat styreen heb ik voor het fixeren eerst de kuil gesneden. De inspectiekuil is een product van het merk K&B. Na het plaatsen van de inspectiekuil worden de spoorstaven door de stoelen gestoken. Voor het tweede spoor worden de dwarsliggers over de lengte van de loods weggesneden en de ruimte onder de rails met evergreen strips opgevuld voor dat deze met “vingertjeslijm” aan de ondergrond worden bevestigd. Niet vergeten aan de onderzijde van de railstaven draden voor de stroomtoevoer te solderen


003 Op de basis van piepschuim zijn globaal de contouren van de te plaatsen gebouwen en sporen afgetekend. In spoor 1 komt een inspectieput over de volle lengte van de loods en net buiten de loods komt een korte inspectieput(hier reeds uitgesneden).


004  Op de grondplaat heb ik de sporen afgetekend waarna de kuil word uitgesneden De put of kuil bestaat uit pas gemaakte onderdelen van het merk B&K. De B&K kuil is voorzien van railstoelen waar losse railstaven doorheen gestoken moeten worden. Als de kuil op zijn plaats zit worden de railstaven aangebracht.


005 Als basis voor de vloer van de loods heb ik een plaat styreen van een halve mm dikte genomen zoals op de foto te zien is. Uiteraard is hier voor het plaatsen de inspectieput volgens de buitenlijnen uitgesneden.


006 Het tweede spoor is voor passing uitgelegd.


007 Van het 2e spoor is over de lengte van de loods de fabrieks-bielsenmat tussen de railstaven weggesneden en de ruimte onder de railstaven op gevuld met stippen styreen.


008 De ruimte tussen de railstaven is opgevuld, met inachtneming voor ruimte voor de wielflensen,,zodat een gladde vloer ontstaat. Dit heb ik in de loods verder toegepast met styreenplaat. Net achter de deur is tegeltjesplaat van Evergreen gebruikt.


009 Detail van de inspectieput buiten


010  Een van de kopschotten dient hier als mal om het profiel van vrije ruimte te passen.


011 Een tussenspant tijdelijk geplaatst en ondersteund door enkele werktuigen van onbestemde herkomst!


012 Een C6400 (eigenbouw van het Sleutelspoor) gaat probleemloos onder de spanten door. Let even op het tegeltjesprofiel van Evergreen.


013 De aannemer heeft zwaar geschut aangevoerd om de spanten op hun plaats te krijgen. De laatste spant in de takels van de zware kraan.


014 Als de laatste spant op zijn plaats staat worden de spanten voor een betere stabiliteit onderling verbonden met ronde pijpen (massief) van Evergreen 214. Zoals hier gedeeltelijk te zien is zijn de ramen al uit het dak gesneden..


015 Overzicht van de vorderingen tot nu toe.


016 Door de lengte van het dak en de spanning die het rond buigen met zich bracht is het dak op een van de graveernaden afgescheurd. Dit is absoluut geen probleem daar het styreen zich perfect laat verlijmen.


017  Proefpassing van een  gedeelte van het dak. Waar kopspelden al niet goed voor zijn! Zij houden het gebogen dak op spanning en op zijn plaats.


018 Het voorste gedeelte van de overkapping met de gaten in het dak voor de lichtdoorlaat. Ook hier doen de kopspelden wat van ze verwacht wordt.


019 In de openingen komen de nog te maken openslaande ramen te zitten. Hoe of dat precies gaat komt in de volgende aflevering aan bod.


020
Om te kijken of dat de dakvensters goed uitkwamen word het dak voorlopig door spelden op zijn plaats gehouden.
De grondplaat en de binnenkant van de loods op kleur gespoten. De rails komt straks verder van de loods af te liggen

Volgende keer gaan we verder
« Laatst bewerkt op: 10 april 2022, 18:25:52 door Reinout van Rees. Reden: Titel gecorrigeerd »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

aad52

  • Offline Offline
  • Berichten: 263
Re: Tijdelike Ronde wagen en locomotievenloods
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2022, 09:57:19 »
Dat ziet er mooi uit zo!
Ik heb wel een vraagje, nl. waarvan is het dak gemaakt? Hoeveel mm. is de plaat, en omdat het eruit moet zien als golfplaat
buigt dat niet zo makkelijk lijkt mij.
Oh ja, een hoeveel mm. zijn de spanten van gemaakt?

M.vr.groet,

Aad

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Tijdelike Ronde wagen en locomotievenloods
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2022, 10:36:34 »
Alles is van een halve mm styreen gemaakt. De "golven" zijn gegraveerde lijnen en de spanten zijn eigenlijk te dun voor dit werk en kunnen wel enige opdikking cq versterking gebruiken
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

aad52

  • Offline Offline
  • Berichten: 263
Re: Tijdelike Ronde wagen en locomotievenloods
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2022, 10:42:17 »
Ah zo, ingekraste lijnen, blijft voor mij de vraag hoe je dat zo mooi parallel hebt gemaakt, heb je een mal gebruikt of zo?
B.t.w. ik heb notificatie aangezet.  :)

M.vr.groet,

Aad

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2022, 17:49:30 »
Tijdelijke wagenloods voor museumdoeleinde DEEL 2


021 Daar het dak in tweeën gescheurd was, wordt de loods in twee delen gebouwd. Het achterste deel is nu definitief op de spanten gefixeerd en het voorste deel blijft afneembaar tbv het interieur. Daar er nog veel aan de buitenzijde moet gebeuren, zoals verven en vervuilen, blijft de plaats van de dakramen voorlopig open .


022 De spanning die op de ronding van het dak staat, wordt opgevangen door aan de buitenzijde van de ronding een stevige grasmat te plaatsen. Het gebruik van tijdelijke ondersteuning door  kopspelden is aan te bevelen.  Het eerder genoemde opstelspoor heeft hier zijn definitieve plaats op het diorama gekregen.


023 De achtergevel van de loods (buitenspant) is inmiddels voorzien van twee grote draaideuren met zwart/gele schrikstrepen.


024 Door middel van wat “los” verfwerk en krijt hebben de deuren een wat realisaties uiterlijk gekregen. Op de deuren zijn de vingerlingen en de hangers apart aangebracht.


025 Daar de voorste helft van de loods afneembaar blijft schreeuwt dit om een interieur met werktuigen en gereedschappen.


026 De plaats waar het kantoor met magazijn en de kantine moet komen. De zichtbare tegelvloer is van Evergreen ruitjesplaat gemaakt.

« Laatst bewerkt op: 17 april 2022, 11:58:46 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2022, 14:36:56 »
Tijdelijke loods voor museumdoeleinde DEEL 3 Opbouw Kantoorgedeelte



027 Van 0.5 mm Styreen heb ik de eerste opzet van het kantoor gemaakt. Maten zijn proefondervindelijk in het werk vastgesteld en met de hand uitgesneden.


028 Proefpassing van het kantoor in de loods. Duidelijk is te zien dat de kopspanten wat aan de dunne kant zijn en ondersteuning nodig hebben. De lucifers op de achtergrond dienen om het gebogen dak op zijn plaats te houden. Voor de loods de redelijk vervuilde tegeltjes van Evergreen.


029 Dit is de zijde  van het kantoor welke in de loods zichtbaar is. Let even op de stenen borstwering waar de ramen op staan. Steentjes komen uit het assortiment van Slaters.


030  Als je een kantoor bouwt met zichtlijnen dan is een inrichting onontbeerlijk. Noch, Preiser Mertens en nog een handvol anderen kunnen je daar een heel eind bij op weg helpen


031 Proefopstelling van een inrichting in een van de kantoortjes. Het betreft hier de kantine/kombuis en het domein van de bedrijfsleider. De gang geheel rechts is gedacht als toilet en wasplaats. Let eens op het fornuis, de koelkast en het eten en drinken wat op de tafels staat. Hier is wederom gebruik gemaakt van de welwillende medewerking van de heren Preiser en Mertens


032 Ziet er op zich niet slecht uit! De tussenwanden zijn hier opgedikt en bestaan uit 1 mm Styreen


033 Voorzien van een aangepaste buitengevel en vloerbedekking. De vloerbedekking is geknipt uit een beurscatalogus die Railmagazine eens voor Rail heeft gemaakt.


034 Zo ziet dus een kantoor eruit als alles op zijn plaats staat. Het kommaliewant, het bestek en de fourage komen bij Preiser vandaan. De WC heb ik niet ingericht daar dit een ruimte is zonder glas en er dus niets van te zien is.


035 Overzichtje. De kop en zijwanden zijn hier gemaakt uit 1 mm dik styreen.


036 Overzicht vanaf de andere kant


037 Enkele van de werktuigen, gereedschappen en machines die een plaats moeten krijgen in de nog in te richten werkplaats. Let even op de lucifers!


038 Bij het dak aanbrengen boven de aanbouw zag ik dat er een grote ruimte overbleef. Ik kan mij nog uit de tijd dat ik bij de RTM actief was, er net zo’n ruimte boven de kantoor/wasruimte aanwezig was. Deze ruimte was te bereiken door middel van een stalentrap vanuit de werkplaats. De trap is hier al aangebracht, alleen de leuningen en de ramen moeten nog worden aangebracht evenals de magazijnstellingen. Het dak van de uitbouw is tevens de vloer van het magazijn.


039 Een papieren mal die over de spanten gespannen word geeft de informatie die aangeeft hoe dat een en ander er uit gaat zien. Als het dak helemaal dicht gelegd is/word zou het aarde donker op de zolder zijn, maar door de drie ramen in de hoge wand komt er voldoende licht binnen. Rond deze tijd van bouwen kwam de discussie opgang of dat het dak van de loods nu open of dicht gehouden moet worden?. Bij een compleet dicht dak zie je uiteindelijk niets meer van het interieur van de loods. Niet zo handig als je het diorama nog eens wil showen op een of andere bijeenkomst. Maar een gat zoals hier voorgesteld gaat het ook niet worden!

wordt vervolgt
« Laatst bewerkt op: 18 april 2022, 14:39:43 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6169
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2022, 16:57:28 »
Lucifer kopjes afknippen?
Fosfor is een raar goedje...  :-X

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 18 mei sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2022, 19:31:23 »

40. Overzichtje van de loods met aangebouwd kantoortje


41. de Voorzijde is nog een groot gat en daar moet nodig wat aan gedaan worden.


42. Geprobeerd vanuit echt hout een deur te creëren. Dit is toch niet het resultaat wat ik voor ogen had..


43. Ook in geopende toestand zit het er niet uit. Uiteindelijk besloten om de deuren uit styreenplaat te maken.


44 Uit een plaatje Evergreen-plankmotief worden ter grote van het deurgat de twee deuren afgetekend.


45. Let op: voor en achterzijde van de deuren zijn niet gelijk. De binnenzijde van de deur is zowel rondom als diagonaal afgewerkt met Evergreenprofielen. Boven het deurgat komt ter lengte van de deuren in open stand een rails te zitten waar de deur aan opgehangen moet worden.   De uitgesneden deuren op hun plaats gepast


46 . In de proefopstelling de deuren aan de rails gehangen om alles een beetje pas te maken. Hierna de ophangrails boven de deuropening aan het chassis van de loods vastgemaakt. De rails voor het rolmechanisme steekt aan beide zijde van de loods een deurbreedte uit. Het uiteinde word van de rail wordt ondersteund door een verticaal in de grond ingelaten H-balk.


47 Zo de deuren hangen aan hun lopend werk en er is weinig kans dat de deuren nu nog uit je handen kunnen waaien  Het hang- en rolmechanisme aan de bovenzijde van de schuifdeuren is wederom ontstaan door gebruikt te maken van Evergreen profielen in vierkant, plat en rond.


48 Nu de deuren op hun plaats hangen is het tijd geworden om eens wat aandacht aan de omgeving te schenken. Uiteraard hoort naar goed Nederland gebruik het terrein afgesloten te worden met hekken en bordjes “Verboden Toegang” en “Verboden voor onbevoegden” dat alles volgens het Wetboek van stafrecht art.31………De afgewerkte toegangspoort met pilaren en snelheidsbord. Het werkbusje van de afdeling Preventie van de Brandweer komt voor de jaarlijkse controlebeurt van de handbrandblussers het terrein op. Aan de begroeiing van het hek is te zien dat dit niet frequent gesloten word.


49  Het nu nog kale werkplaatsvoorterrein. Het NS dienstgebouwtje krijgt een prominente plaats toegewezen tussen het geplande groen. De achteloos neergeworpen fietsen verhuizen naar de nog aan te leggen fietsenstalling.



050 Close-up van het aangebrachte “water” in de bermsloot. Het water (witte houtlijm) is net weer met een nieuw laagje Pattex op peil gebracht. Ook dit zal later kleurloos op drogen. De steentjes zijn gedrukt in een zachte schuimplaat.  Het is een product uit de voormalige DDR en gekocht bij MTE


51  Toen de lijm van de slootwallekanten nog nat was, heb ik er de benodigde begroeiing in aangebracht. Riet is ontstaan uit de uitgeplozen vezels van Sisal touw en van de haren uit het vloervarken


52 Als de “Gratis” producten van Busch, die bij een MIBA meegeleverd werden als promotie, zijn aangebracht, en alles netjes droog is, ziet het er zo uit!.. Ik moet toegeven dat de gelaserde producten van Bush er erg goed uitzien


53 Aan de linkerkant van de lood, dat is gezien recht voor de deur staand en naar achteren kijkend, heb ik de parkeerplaats voorzien. Deze sluit strak aan tegen de loods en houd hem zo mooi op zijn plaats. De parkeerplaatsen worden aangegeven door middel van ontkopte lucifers die weer ingebed zijn in fijn zand. Alles weer fixeren met de bekende houtlijmmethode. De container is de beoogde fietsenstalling!


54 Parkeerplaats afgewerkt met het nodige groen Wat het losse afneembare deel weer op zijn plaats houdt.


55Aan de linkerkant van de loods, na de fietsenstalling, is een ruimte voor opslag van lange ijzeren profielen en ander niet vochtgevoelige artikelen. Helaas is duidelijk te zien welk deel uitneembaar is gebleven.  Het bleek niet mogelijk van wegen de spanning in het materiaal om dit onzichtbaar te doen.


56 Om de loods een wat beter gebruikt uiterlijk te geven heb ik de ramen open gezet en het dak d.m.v. pigmentpoeder een wat verweerd uiterlijk gegeven. Aan de niet zo effectief gebruikte zijde van de loods kreeg het onkruid de kans wat uit te groeien. Heki en Woodland waren daar wel blij mee.


57 Overzicht van de werkplaats als het dak is afgenomen. Dee witte horizontale pijpen langs de zijwand dienen om kabels en takels aan op te hangen/bergen



58 De voorzijde vol in bedrijf

59  Een klusje onder de bomen



60 Aankomst van dat klusje!!

Idee en bouw: Hans Reints
Plotwerk: Gerco van Beelen
« Laatst bewerkt op: 29 april 2022, 10:30:30 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22377
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2022, 19:34:28 »
Gaaf Hans, heel gaaf  (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7519
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods
« Reactie #9 Gepost op: 28 april 2022, 21:45:43 »
Aad, Hans ook, golfplaat kun je makkelijk maken van op een 'flat cable' geperst zilverpapier. Meerdere lagen zijn makkelijk te verlijmen met houtlijm en zorgen ook voor stevigheid. Prima in vorm te buigen en deuken zijn ook makkelijk aan te brengen.

Groet
Huup

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods
« Reactie #10 Gepost op: 29 april 2022, 13:52:10 »
Voor dit deel 6 heb ik nog wat mooie/leuke sfeerplaatjes op geduikeld


060  De basis voor deze dichte begroeiing bestaat uit doorgewoon staalwol uit de supermarkt.


061 Deze bomen hebben ongeveer de leeftijd van Metusalem! Zo lang heb ik die al in mijn bezit.


062  Dit is nu een echte Caterpillar. Amerikaans product


063  Onder het zeildoek van servetpapier zitten wat onbestendige dingen.


064 Nog een stukje begroeiing van de slootkant


065 Hier in detail


066 De loods in vol museaal bedrijf. Buiten staat een Belgische  hardloper 12.004 te wachten op restauratie en ombouw terwijl binnen een 50 met geopende rookkastdeur staat te wachten op de dingen die komen gaan


067 Van een beetje dichterbij genomen.


068 Kijkje in de loods met werktuigen.


69 De compleet dicht gelegde loods neemt nog een aardig oppervlak in beslag.


070  De oprukkende begroeiing bedreigt de openslaande ramen


071 Eigenlijk zijn het ramen die door middel van een draadspindel aan een zijde opengedraaid kunnen worden


072 Belangstelling uit onverwachte hoek!


073 Gewerkt word er wel degelijk. Deze mat 46 kan zo de baan op.


074 Voor pijpenplaat van de 50-er


075 …


076 En dan is er broodje bal!!!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12320
    • sleutelspoor
Re: Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2022, 16:23:48 »
Gaaf Hans, heel gaaf  (y) (y)

Dank Wim, zo blijven we van de straat ;)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Dick55

  • Offline Offline
  • Berichten: 292
Re: Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2022, 19:53:45 »
Schitterend

aad52

  • Offline Offline
  • Berichten: 263
Re: Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods
« Reactie #13 Gepost op: 30 april 2022, 11:31:00 »
Heel mooi geworden!

M.vr.groet,

Aad

DJV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2923
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
Re: Tijdelijke ronde wagen- en locomotievenloods
« Reactie #14 Gepost op: 30 april 2022, 15:54:03 »
Gaaf gedaan. Heb je ook nog foto's van de kaal geplukte bus die in de achtergrond zichtbaar is   :angel:
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".