Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 22:06:37
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door RikJ
Vandaag om 21:57:15
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door spoorijzer
Vandaag om 21:52:32
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 21:49:48
Plaatdikte van een rangeerbaan door Te 2/2
Vandaag om 21:47:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:16:31
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 21:11:07
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:39:47
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:27:28
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 19:59:09
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door AP3737
Vandaag om 19:57:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:32:34
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Hans1963
Vandaag om 18:43:11
Roco ns 309 ac>dc door Ben
Vandaag om 18:41:21
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 18:21:43
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 18:09:39
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
Vandaag om 18:07:33
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Silvolde
Vandaag om 18:04:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:58:44
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 17:52:29
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
Vandaag om 17:37:59
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
Vandaag om 17:37:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 17:22:26
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 17:20:26
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 16:07:49
Opstelbaan door spoorijzer
Vandaag om 15:24:53
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door dennie
Vandaag om 15:23:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:41:05
Dat overkomt mij niet. door wob
Vandaag om 14:14:13
The Summer of 69 door Gert Arkema
Vandaag om 13:08:55

Auteur Topic: Zondag 3 april 2022: geen NS-treinen in Nederland!  (gelezen 20306 keer)

Alexander

• Offline Offline
Re: Zondag 3 april 2022: geen NS-treinen in Nederland!
« Reactie #30 Gepost op: 03 April 2022, 15:58:31 »
Idd, staat nog niet zo op de NS site.

Maar is ook nog niet definitief afgetikt voor de volksvertegenwoordigers.

Einde vuurtje    ;D

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/06/11/ns-behoudt-concessie-meer-ruimte-voor-concurrentie-op-internationale-verbindingen

Groeten, Alexander

dh3201

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 03 April 2022, 16:04:34 »
Dan had men dat even iets eerder moeten besluiten, want die concessie is al vergeven. Helaas voorde criticasters, aan NS voor weer 10 jaar

Tip! Denk al vast aan jullie rikketik  :P
Aha, dus daarom hoeven ze hun best ook niet meer te doen, de buit is al binnen....
 :P ::) :angel:
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 03 April 2022, 16:12:38 »
Net gelezen dat de storing niet voorbij is om 5 uur, maar nu hopelijk om 8 uur.
Jeroen

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #33 Gepost op: 03 April 2022, 16:19:14 »
De buit binnen?
Dat dacht NS in Schotland ook.
Resultaat: contract opgezegd wegens wanprestatie, spoorwegen genationaliseerd.

Maar ik vermoed dat hier vooral Oudhollandsche Risicovermijding meespeelt, in combinatie met teveel bullshitbanen, naast te weinig voeten in de klei.

Anders waren ze al lang op zicht gaan rijden, pendelend tussen IC-stations. Zo moeilijk kan dat niet zijn, mits je voldoende treindienstleiders hebt.

Nu staat werkelijk heel NS stil en gaat men af als een gieter.
Geen plan B, geen visie. En iedere mcn, hc en tdl staat zich nu op te vreten van ergernis

Overigens straks Oud Hollandsch Pannekoeken bakken, nu de jeugd niet kan afreizen richting studentenhuis.
Ieder nadeel heb se foordeel.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Sander Fondse

• Offline Offline
  • MSc Micro-Electronics
« Reactie #34 Gepost op: 03 April 2022, 16:33:40 »
De NS rijdt niet en het regent kritiek

Hoeveel de NS er nou aan kan doen is maar de vraag. Zoals eerder gesteld zijn het ook de mannetjes en dames in DH die al die veiligheidseisen stellen. Waarom er geen bussen rijden? Ze zijn bang voor te weinig capaciteit, maar ik denk eerder dat het systeem dat platligt ook normaliter die vervangings-bussen organiseert.

De buit binnen in Schotland, spoorwegen genationaliseerd:  Rijden zonder passagiers, rijden met verouderd materieel, rijden op oude infra die ze niet beheerden. Ja 100% hun schuld  :P

Albellio in Duitsland, failliet door een staat die niet ingreep toen de personeelskosten (waarop extreem krap was begroot) uit de hand liepen door personeelstekort EN erbovenop boetes uitdelen dat ze niet genoeg op tijd reden. Daarbij negeerden ze dat dit kwam door niet geleverd materiaal (dat door HET BUNDESLAND was besteld) en werkzaamheden waarop Albellio geen invloed had. Tuurlijk, ook daar 100 % hun schuld.  :P

Stuur de kritiek naar waar het hoort, de heren die de spoorwegwetten opzetten. Daarna eisen dat er 'op kosten van de staat' een back-up systeem aanwezig is. Openbaar vervoer is duur genoeg, maar die extra centen heb ik ervoor over.

Mijn hart gaat naar iedereen die nu klem zit door deze ellende, inclusief alle hart werkende spoormedewerkers.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

MR

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 03 April 2022, 16:39:18 »
Kunnen die regionale vervoerders niet een soort van nood dienstregeling uitvoeren op bepaalde lijnen van NS: Bijvoorbeeld Arriva op de lijnen Zwolle - Leeuwarden en Zwolle - Groningen?

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #36 Gepost op: 03 April 2022, 16:39:36 »
Een OV standaardbus heeft 80 plaatsen. Op zondagen zijn die er gewoon,
Ik weet nog altijd niet over welke standaardbussen jij praat (die bestaan al jaren niet meer namelijk), maar die hier hebben slechts 39 tot 64 zitplaatsen. Touringcars hebben er soms iets meer, maar sinds de beenruimte ook daar steeds groter wordt (en de Nederlander steeds langer) gaat het aantal ook daar wat omlaag.
Staan mag, ik herhaal het nog maar eens, vaak niet in die bussen terwijl dat wél de bussen zijn die in 99 % van de gevallen rondom vervangend vervoer ingezet worden. Gewone lijnbussen heb ik hier altijd op 1 hand kunnen tellen.
Ook lijnbussen worden soms met een sta-verbod op pad gestuurd omdat die dingen vaak de snelweg op gaan.

@ Hendrik Jan: vooral dat pendelen ja. Laatst was er tussen Leiden en Hoofddorp of zo iets gebeurd, met als gevolg dat de hele treindienst naar Hoorn en elke andere trein naar Amsterdam CS vanaf Schiphol eruit lag.
Ik kan er nog altijd niet bij waarom er dan niet op z'n minst heen en weer gependeld wordt tussen Schiphol en Amsterdam CS, want het richtte een slachting aan onder de toeristen, waarvan ik er maar een paar meegenomen heb naar Zuid en vanaf daar de metro naar CS. Ga er maar aan staan om als toerist in een vreemd land je hele vooraf uitgestippelde reis uit te moeten vogelen, samen met een achterlijk betaalsysteem dat de flexibiliteit mist om met dit soort situaties om te gaan.

Want ondanks dat iemand mij zei dat er voor toeristen met een NS-kaartje geregeld zou zijn dat die met de metro konden, was aan de chaos op Zuid toch vooral te zien dat er helemaal NIETS geregeld was. Geen enkel NS-kaartje werd geaccepteerd, wat tot enorme opstoppingen leidde.

@ Sander Fondse: dus, als ik een bedrijf zou zijn, in zou schrijven op een spoorconcessie en daarbij bewust het risico neem dat ik door erg laag te bieden de concessie binnenhaal, moet ik vervolgens verwachten dat de staat dan wel voor verhoogde personeelskosten op gaat draaien?
Dat is precies de marktwerking die het OV kapot aan het maken is. Ook hier in Waterland wist EBS een smerig spelletje te spelen door veel te goedkoop in te schrijven en na een paar jaar te gaan miepen dat het allemaal veel te duur aan het worden was en ze extra geld wilden. Helaas ging de lokale politiek akkoord.

Sander Fondse

• Offline Offline
  • MSc Micro-Electronics
« Reactie #37 Gepost op: 03 April 2022, 16:42:31 »

@ Sander Fondse: dus, als ik een bedrijf zou zijn, in zou schrijven op een spoorconcessie en daarbij bewust het risico neem dat ik door erg laag te bieden de concessie binnenhaal, moet ik vervolgens verwachten dat de staat dan wel voor verhoogde personeelskosten op gaat draaien?
Dat is precies de marktwerking die het OV kapot aan het maken is. Ook hier in Waterland wist EBS een smerig spelletje te spelen door veel te goedkoop in te schrijven en na een paar jaar te gaan miepen dat het allemaal veel te duur aan het worden was en ze extra geld wilden. Helaas ging de lokale politiek akkoord.
Ik excuseer op geen moment hier Albellio voor de praktijken die ze uitvoerden. De personeelskosten is een blunder van Albellio geweest. Echter het niet compenseren voor lagere reizigersaantallen tijdens Corona (wel voor DB en DB-Regio!), en boetes uitdelen aan het bedrijf voor zaken waar ze geen invloed ophebben. En het is het bundesland dat dit soort marktwerking niet alleen mogelijk maakt maar ook zo uitvoert. Ik vind het alleen VEEL te makkelijk altijd het bedrijf de volledige schuld toe te wijzen.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Joop_L

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 03 April 2022, 16:57:34 »
Aha, dus daarom hoeven ze hun best ook niet meer te doen, de buit is al binnen....
 :P ::) :angel:
Reken er maar op, Niels, dat m’n collega’s hun stinkende best aan het doen zijn om de boel weer aan de praat te krijgen hoor.  (y)
Groeten Joop, machinist Lls

Hendrik Jan

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 03 April 2022, 17:00:56 »
De buit binnen in Schotland, spoorwegen genationaliseerd:  Rijden zonder passagiers, rijden met verouderd materieel, rijden op oude infra die ze niet beheerden. Ja 100% hun schuld  :P

Die NS-toppers gingen in Schotland akkoord met de voorwaarden bij het aangaan van het contract.

Dus ja, grote muil, dikke lip.

Groeten
Hendrik Jan
-Billy Connolly

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 03 April 2022, 17:09:03 »
Jij hebt de contracten gelezen begrijp ik?

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #41 Gepost op: 03 April 2022, 17:20:17 »
Daarvoor hoef je als buitenstaander de contracten toch niet te lezen? Als iemand een contract tekent kun je er vanuit gaan dat hij/zij op de hoogte is van de voorwaarden. En door te tekenen gaat hij/zij daarmee akkoord.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 03 April 2022, 17:29:13 »
Maar je weet niet of datgeen van bijvoorbeeld (ongeplande) werkzaamheden er wel in stond of de aanbestedende partij zich er wel aan hield.
Wat ik wil zeggen, is dat het makkelijk oordelen is van de zijkant. Er gaan zeker dingen fout en misschien ook wel te veel, maar we weten niet wiens schuld dat is.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #43 Gepost op: 03 April 2022, 17:33:02 »
Ik bedoel: je hoeft als buitenstaander niet te weten wat er in het contract staat.
Maar je kunt er van uit gaan dat de ondertekenaar het wel weet. En dat is wat Hendrik Jan volgens mij bedoelt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Hendrik Jan

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 03 April 2022, 17:35:51 »
Precies.

Als Abellio onrecht was aangedaan door Nicola Sturgeon (wie?? ;D) dan was de gang naar de rechter eenvoudig geweest.

Abellio heeft zich volstrekt vertild aan Schotland, een te grote kilt aangetrokken en een schop onder de noten gehad.

Maar zullen we het nu weer hebben over het geklungel van NS op vaderlandse bodem, ipv het geklungel van NS in den vreemde?

Groeten
Hendrik Jan
-Billy Connolly