Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Frank 123
Vandaag
om 19:03:52
Rail away
door
Huup
Vandaag
om 19:02:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
klusser
Vandaag
om 18:07:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
1200blauw
Vandaag
om 18:07:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 17:58:14
W.V. Kalender 2026
door
basjuh1981
Vandaag
om 17:49:32
Roco 290 digtaliseren
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 17:47:00
Raadplaatje
door
hervé
Vandaag
om 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
g-j
Vandaag
om 16:21:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:08:21
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 14:08:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Karben
Vandaag
om 14:05:01
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:56:25
20 en 21 december modelspoorbeurs Zutphen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:28:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:17:40
Rondom Charlois
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:16:23
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los?
door
008200
Vandaag
om 11:53:09
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:36:22
Märklin spoor 1 glaskast buffers breken af.
door
bellejt
Vandaag
om 11:04:01
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 10:05:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Martijn193
Vandaag
om 09:58:58
Marklin 3037 E41 pantograaf stuk.
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:43:08
Nahmertaler Kleinbahn
door
Lucien
Vandaag
om 07:58:41
Zee. Land.
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:56:30
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 07:32:09
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
02 December 2025, 23:31:38
13 en 14 december PFT-TSP naar Aachen
door
Hlv53
02 December 2025, 21:55:31
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
02 December 2025, 20:45:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Kabelhaspels
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kabelhaspels (gelezen 1673 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12557
Kabelhaspels
«
Gepost op:
02 May 2015, 13:04:35 »
Kabelhaspels.
Een transport wat men heden ten dagen niet zo vaak meer zal tegen komen is het vervoer van Kabelhaspels per spoorwagen. In het verleden was het een normaal transport en daarom zijn er door NS ook uitgebreide voorschriften gemaakt. In de voorschriften komen de diverse voorkeuren voor het vervoer ter sprake. Een van de meest aansprekende is het transport van vier haspels in de lengte richting van de wagen zoals dat te zien is bij de MBS tussen Haaksbergen en Boekelo
000
De 17.5 ton museum LWGK NS 87513 opgenomen in de museumtrein van de MBS te Haaksbergen.(foto Peter Barink)
001
Aanbeveling en technische gegevens van de rongenwagen S-LWO of Ks zoals door NS voor het gebruik van deze wagen aan bevolen.
003--006
Voorschriften NS . Hierin word beschreven dat de voorkeur uitgaat naar liggend vervoer van de haspels. Ook worden de afwijkingen t.o.v. andere spoorwegmaatschappijen gegeven
007
Zo ziet het er in de praktijk uit en zo willen wij het in model ook.
008
Peter van de Welle maakte eens een tekening voor mij met drie haspels in een slee. Met deze tekening en de voorschriften van NS ben ik begonnen met een nieuwe opzet
009
De miniatuur haspels staan hier in de vorige hoofdstuk besproken rongenwagen. Van deze wagen, die net als in de andere twee op de foto zichtbare wagen, is de bodem verlaagd zodat een meer werkelijkheids getrouw beeld ontstaat..
010
Met behulp van o.a. de Evergreen profielen no 177, 2.5 x 4 mm, werd het draagframe voor de haspels gemaakt. De gaten voor de spijkers moeten nog aangebracht worden?!!.
011
De kabelhaspels zijn gemodifiseerde exemplaren welke op een Roco 56028 te vinden zijn. Met wat schuren en verf zijn er mooie exemplaren van te maken.
012--014
Het frame met de haspels in de aangepaste Roco 56028 rongenwagen. Voor de ombouw van de wagen verwijs ik graag naar het “ombouw” in deze serie.
015
Een moderne Ks , die een max. draagvermogen van 23 ton heeft, beladen met enkele aangepaste haspels van het merk Kibri. Deze belading is/was toch niet helemaal naar mijn zin. Het komt zo zuinig over met die kleine haspels!
016
De model van LWGK rongenwagen zoals bij de MBS in gebruik De ombouw, waarvoor drie Roco 56028 donors waren, volgt t.z.t. op deze site.
017
De door Peter van der Welle getekende maatschets van de LWGK.
018 en 019
Bij de MBS doen ze het met vier haspels, wij zijn tevreden met drie stuks
020
Doordat de bodem van de wagen verlaagd is komt de lading beter tot zijn recht.
21 en 22
Als extra;
Hier kan je zien waar de rongen van een Ks opgeborgen worden als zij niet opgezet zijn
«
Laatst bewerkt op: 02 May 2015, 13:07:52 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Kabelhaspels