Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 18:31:39
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door Mitchell
Vandaag om 18:13:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 18:12:45
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 17:10:52
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door AlbertG
Vandaag om 16:54:44
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 16:53:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:39:49
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Albert.H0
Vandaag om 16:32:34
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:04:52
Br 38 Piko Superen. door wob
Vandaag om 15:30:49
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 15:24:13
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door spoorijzer
Vandaag om 14:53:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 14:50:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 14:25:11
LS Models 2025 door martijnhaman
Vandaag om 14:20:18
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 14:00:16
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
Vandaag om 12:56:20
Het Boemeltje door RobVille
Vandaag om 12:33:26
Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door cor_b
Vandaag om 12:10:10
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:57:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41

Auteur Topic: Fleischmania Nostalgia  (gelezen 55994 keer)

Scratchbuilt

• Offline Offline
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #270 Gepost op: 27 October 2024, 19:23:27 »
De steam railcar. In maart mee begonnen. Met tussenpozen is er aan gewerkt. De laatste tijd ligt het stil. Het is nu in deze staat:

De overgang van de beide daken is lelijk geworden. Dat kan ik wel veranderen maar dat gaat niet gebeuren. Ik heb de decoder er inmiddels uit gehaald, die komt ergens anders wel van pas. Voorlopig doe ik er niks meer aan. Ik wilde graag een steam railcar maken en in dit stadium is aan die behoefte voldaan. Hij past nu even niet meer in mijn modelbouw visie.

Albert
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

Piet Groot

• Offline Offline
« Reactie #271 Gepost op: 27 October 2024, 21:09:28 »
Albert, kijk voor inspiratie eens naar de Zuid Afrikaanse Railmotors.
Vooral naar hun zelfbouw exemplaren, voor enkele hiervan werden ook locs van Backer en Rueb gebruikt, gebouwd voor de Boerenrepublieken in Zuid-Afrika.

https://en.wikipedia.org/wiki/CSAR_Railmotor

GD

• Offline Offline
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
« Reactie #272 Gepost op: 28 October 2024, 06:23:22 »
Allereerst leuk je zaterdag in Maarn gesproken te hebben. Ik vind het wel een leuk ding geworden. Ik zie het ergens in een warm land langs de zee onder de palmbomen rijden.

Groeten,
Gerard

Scratchbuilt

• Offline Offline
« Reactie #273 Gepost op: 28 October 2024, 13:45:38 »
@ Gerard en Piet. Dank voor jullie complimenten.

Zeg nooit nooit maar voorlopig gaat hij in de vitrine. Wellicht later weer eens oppakken, wie het weet mag het zeggen.
Maar in Maarn kon ik ervaren hoe leuk het is om met treintjes te spelen op een baan die min of meer 'af' is met materieel wat gewoon gaat rijden als je aan de draaiknop draait. Dank GJ. Dat stadium wil ik met mijn H0 speelgoed ook bereiken dus daar gaat voorlopig veel aandacht naartoe.

En bovendien, zoals die dingen dan gaan, trof ik in Maarn twee notoire smalspoormannen die bevlogen verhaalden van hun mini- en semi-minibaantjes met voorheen Magic Train materieel en andere mooie spulletjes. En Gerard, Bad Bimmelberg ligt ook nog vers in het geheugen... ;) Dus een smalspoor avontuur lokt (en lonkt) ook.  (Ik besef dat ik minimaal 100 jaar moet worden om alles te verwezenlijken maar wie zegt dat dat niet kan?)

Albert
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #274 Gepost op: 28 October 2024, 13:55:03 »
Verandering van spijs doet eten, de combinatie van smalspoor en normaalspoor hoeft helemaal niet erg te zijn! En niets lijkt mij erger dan alles al gedaan te hebben, dan kan je beter een (onmogelijke) voorraad projecten hebben denk ik?  ;D

Groeten,
Rogier

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #275 Gepost op: 28 October 2024, 14:26:49 »
Op een dag ben je even klaar met wat je op dat moment aan het doen bent (project zoveel) en krijg je maar zo een bevlieging om dat alleraardigste stelletje een likje verf te geven, over de saaie (ja, sorry) kleur grondverf. Dan is het nóg weer wat meer bijna af. Zo ligt hier ook een en ander geduldig de beurt af te wachten. Het einddoel is niet belangrijk, de (spoor)weg erheen des te meer.*  :)
[*naar een bekend gezegde]
Ik heb al een trein

Scratchbuilt

• Offline Offline
« Reactie #276 Gepost op: 19 December 2024, 14:59:39 »
Huub, het heet niet voor niks grondverf ....... :D Misschien dat er ooit nog eens een leuk kleurtje op komt.

Maar de aanblik stond me ook als ter zijde gestelde eenheid erg tegen. Toen kwam ik een rest stukje dak tegen van de donorwagon. Die kon op de Anna maar daarvoor moest ze haar eigen dak inleveren en werd het machinistenhuis iets opgehoogd.

Albert

« Laatst bewerkt op: 19 December 2024, 15:02:41 door Scratchbuilt »

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #277 Gepost op: 19 December 2024, 15:07:01 »
Dit oogt al direct een stuk beter dan de vorige!
Het ging dus tóch gebeuren.  (y)
Gewoon helemaal goed zo.
Op een verfbeurt na.  ;)
Ik heb al een trein

RetroJack

• Offline Offline
« Reactie #278 Gepost op: 19 December 2024, 15:11:33 »
Maar dat is mooier❗  👍🏻
Zo krijg je er toch weer aardigheid aan.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #279 Gepost op: 19 December 2024, 22:08:38 »
Ik dacht dat ik alle verbouwingen van Anna wel gezien had, maar dit...jij wint ;D heel leuk gedaan
RETROBAHN A.G.

Edsko Hekman

• Online Online
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #280 Gepost op: 20 December 2024, 10:27:51 »
Briljant ding geworden! (y)

defender

• Offline Offline
    • Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
« Reactie #281 Gepost op: 06 January 2025, 06:30:10 »
Geen zin meer of niet, tis wél een leuk ding geworden! (y)

Mvg Koen

Scratchbuilt

• Offline Offline
« Reactie #282 Gepost op: 06 January 2025, 11:26:22 »
@Koen, Ik had er idd geen zin meer in want ik vond het dak erg lelijk. Maar met nieuw dak lijkt het een stuk beter idd. Misschien toch maar eens verder af bouwen. Of er ook een decoder in komt weet ik nog niet..... Ik vind dit soort gefreubel wel leuk om te doen. Zo heb ik nog een Fleischmann 1306 waar nog wat mee moet en ik zag laatst een plaatje voorbij komen van een Borsig Dampftriebwagen met postcompartiment. Zonder scharnierpunt en met slechts 1 loopas achter. Het drijfwerk deed mij sterk denken aan een......? Fleischmann Anna  ;D  Hoe zo'n ding dan ooit door bocht R1 moet komen is me een raadsel. Zorg voor later......

Albert

Scratchbuilt

• Offline Offline
« Reactie #283 Gepost op: 22 January 2025, 21:52:08 »
Even terug naar de Passagierstrein van de Westerwolder Spoorlijn.

Dat was leuk om te doen. (Al schrik ik nu terug van het kleurschema) En toen kwam ik deze tegen op ons forum:

En die vind ik mooier. Maar die hoort in een set, liefst met bijbehorende loc. Maar dat gaat een brug of wat te ver. Dus nu zoek ik naar een verhaal waardoor dit rijtuig in mijn stal thuis hoort, eventueel in te zetten is op de baan:

Tja, modelspoor is eigenlijk best simpel. Je kan van alles door elkaar op de baan zetten, je hoeft er alleen maar een verhaal bij te verzinnen waarom dat kan. Maar ik denk dan eerder aan het uitrangeren van de overgespoten Lima-rijtuigen door de aanschaf van een 2e Wurtemberger. Een dikke stomer erbij kopen ga ik zeker niet doen. Als ik dan de Westerwolder diesel een ander kleurtje geef slaat het nog steeds nergens op maar optisch ziet het er dan minder tenenkrommend uit.....  De T3 is dan wat aan de kleine kant. Maar de BR 53 lijkt dan al wat beter....

Nou ja, we zien wel. Er zijn vast situaties waarbij niet bijelkaar horend materieel werd ingezet. Wegens schaarste of tegen de sluitingstijd van private banen op nevenlijnen. En bij de Westerwolder Spoorlijn natuurlijk. (los van het kleurschema dan....)

Albert

Scratchbuilt

• Offline Offline
« Reactie #284 Gepost op: 24 January 2025, 19:56:15 »
Ik vraag dit voor een vriend:

Stel je hebt eens wat materieel gespoten in nogal wilde kleuren. En nu is het leuke er wel af en wil je toe naar een rustiger beeld.
Kan je dan over de nog als nieuwe strakke verflaag heen spuiten of moet het hele zwikje dan eerst weer in de Dasty?

Albert