Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Biessendorf
Vandaag
om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ronald69
Vandaag
om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0)
door
roadster36
Vandaag
om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder!
door
bask185
Vandaag
om 00:41:29
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 00:03:55
Schrootplaats
door
ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0
door
Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI
door
Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje
door
Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool
door
Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ?
door
hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen
door
defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo
door
Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's
door
Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels
door
Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0
door
Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen.
door
FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1
door
sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
6
Omlaag
Auteur
Topic: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers? (gelezen 9961 keer)
marc224
Offline
Berichten: 17
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #30 Gepost op:
04 januari 2022, 19:07:15 »
Hallo,
Dank u voor uw berichten.
Helaas zijn er geen statistieken over dit onderwerp van toen, dus vraag ik om uw herinneringen en ervaringen.
Theorie en praktijk zijn vaak verschillend.
Kan iemand een ruwe schatting geven?
Kondigde 20 procent van de buschauffeurs ten minste altijd ongevraagd de belangrijkste haltes aan, of was het 70 procent van de chauffeurs die belangrijke haltes werden aangekondigd?
Hoe was het in Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, enz.?
Heb je op veel reizen meegemaakt dat de buschauffeurs altijd de belangrijkste haltes aankondigden?
Waren er veel belangrijke haltes die altijd aangekondigd werden?
Ik hoop dat ik u niet stoor met mijn vraag.
Veel groeten Marc
Gelogd
Marc tramt
Offline
Berichten: 10571
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #31 Gepost op:
04 januari 2022, 20:31:07 »
Je mag ons blijven storen, alleen denk ik niet dat je nog veel nieuwe antwoorden zult krijgen.
Statistieken zijn er niet en het is dus vooral anekdotisch bewijs en uit de herinnering van de mensen al hier.
Je kunt er wel een percentage aan willen knopen maar dat is alleen maar schijnnauwkeurigheid, en net zo nauwkeurig als kreten zoals ‘regelmatig’ of ‘veel’.
Marc
(Die hoopt dat jij dit een niet al te vervelende of belerende reactie vindt
)
«
Laatst bewerkt op: 05 januari 2022, 18:59:02 door Marc tramt. Reden: Typo
»
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
marc224
Offline
Berichten: 17
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #32 Gepost op:
05 januari 2022, 18:42:18 »
Ja, dat is waar. Natuurlijk, het was een tijd geleden. Daarom is het moeilijk te beoordelen.
Als iemand me een ruwe schatting kan geven voor mijn statistieken, zou ik blij zijn.
Ook als iemand nieuw iets kan toevoegen
Veel groeten Marc
Gelogd
Eric B
Offline
Berichten: 6806
NS tijdperk III (a)b/c
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #33 Gepost op:
05 januari 2022, 19:43:55 »
Marc, dit soort zaken is geen exacte wetenschap, je moet je niet stukbijten op cijfers en/of statistieken, maar gewoon een schatting maken op basis van de data die je hebt uit de verhalen en ervaringen die gedeeld zijn.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
henk
Offline
Berichten: 21678
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #34 Gepost op:
05 januari 2022, 20:13:40 »
En je kan gewoon in de klas vertellen over het gedrag van chauffeurs en waarom je alleen ruwe schattingen kan geven. Kennis gaat niet alleen over statistiek.
Mag ik vragen voor welk vak in welke klas/groep het is?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25304
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #35 Gepost op:
05 januari 2022, 21:21:10 »
Nog een weetje dat niet gaat over het afroepen van haltes, maar over het creëren van haltes.
Bij ons in de Haarlemmermeerpolder reden bussen van Maarse en Kroon, een firma die volgens mij niet meer bestaat.
De haltes lagen meestal bij een kruising van wegen, maar er waren ook boerderijen die een paar kilometer van zo'n halte verwijderd waren. Een boerin die boodschappen ging doen in het dorp liep niet naar een halte, dat was veel te ver. Ze ging gewoon voor de boerderij langs de kant van de weg staan en stak haar hand op. De chauffeur stopte en liet haar instappen. En na de boodschappen werd ze ook weer voor haar huis afgezet.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Huup
Offline
Berichten: 7521
May your coffee kick in before reality does.
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #36 Gepost op:
05 januari 2022, 21:31:17 »
Klopt Klaas. Dat gebeurde in Friesland, waar ik opgroeide, precies zo.
M&K bestaat inderdaad al jaren niet meer. Toen ik begon als buschauffeur, in Uithoorn, reden we een deel van hun lijnen. Dat gebeurde toen door Connexxion.
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
3,51
Eric B
Offline
Berichten: 6806
NS tijdperk III (a)b/c
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #37 Gepost op:
05 januari 2022, 22:01:18 »
Wow, dat maakt herinneringen los ...
Van de ene tante, in Boskoop, naar de andere in Driebruggen.
Op de fiets naar de bushalte, dan met een bus van Westnederland (eerst nog Citosa) en overstappen in
(vergeten)
op een bus van Verhoef.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
marc224
Offline
Berichten: 17
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #38 Gepost op:
19 januari 2022, 22:55:36 »
Hallo,
Ik zit momenteel in een beroepsvoorbereidende cursus. Ik geef de eenheid in het vak beroepsonderwijs
Intussen heb ik van sommige busmusea het antwoord gekregen dat de chauffeurs vroeger verplicht waren elke halte aan te kondigen (b.v. in de jaren 80 en vroeger).
Zoals bekend lopen theorie en praktijk enigszins uiteen.
Ik ben geïnteresseerd in hoe deze verplichting in de praktijk werd uitgevoerd.
Kan iemand anders commentaar geven op deze beoordeling?
Wie zat er bijvoorbeeld in de jaren tachtig (1990) vaak in bussen en trams in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, enz.
Kan iemand mij een ruwe schatting geven van de mate waarin de chauffeurs hun verplichting zijn nagekomen en de haltes daadwerkelijk hebben aangekondigd?
Gelogd
Nulspul
Offline
Berichten: 226
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #39 Gepost op:
19 januari 2022, 23:42:45 »
30 december heb ik je veel antwoorden gegeven, en ik heb daar geeneens een reactie op gehad
dat valt mij wel een beetje tegen hoor.
Bertus
«
Laatst bewerkt op: 23 januari 2022, 19:14:54 door Bert van Gelder
»
Gelogd
Vriendelijkheid kost geen geld
Huup
Offline
Berichten: 7521
May your coffee kick in before reality does.
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #40 Gepost op:
20 januari 2022, 00:01:54 »
Zeg Bertus, zat jij vaak aan tafel bij ploeg 1?
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
3,51
Nulspul
Offline
Berichten: 226
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #41 Gepost op:
20 januari 2022, 10:45:07 »
In mijn eerste tijd 1974 t/m 1979 zat ik in ploeg 1
mijn tweede periode 1999 t/m 2017 in de dagdienst
Bertus
«
Laatst bewerkt op: 20 januari 2022, 10:49:03 door Nulspul
»
Gelogd
Vriendelijkheid kost geen geld
Huup
Offline
Berichten: 7521
May your coffee kick in before reality does.
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #42 Gepost op:
20 januari 2022, 10:57:23 »
Ik van 2007 tot 2012 in ploeg 1 dus. Leuk je hier te treffen!
Huibert
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
3,51
Nulspul
Offline
Berichten: 226
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #43 Gepost op:
20 januari 2022, 11:00:05 »
Heb je een mailtje gestuurd
Gelogd
Vriendelijkheid kost geen geld
Opfq
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 5
Re: Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?
«
Reactie #44 Gepost op:
21 januari 2022, 21:04:00 »
In de trolleybus van Arnhem vlak voor de komst van Infoxx leek er nog een omroepsysteen actief dat leek te functioneren op basis van het aantal wielomwentelingen zonder herijking per halte. Dat werkte uiteraard niet omdat er een constante mismatch was tussen de werkelijke en geplande afstand per wielomwenteling.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Bus- en tramvervoer. Hoe werkt(e) informatie voor passagiers?