Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door mamory
Vandaag om 21:13:06
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 20:43:38
NS GLY omspuiten en opschriften door orientexpress
Vandaag om 20:42:10
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door Entity
Vandaag om 20:37:25
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
  

Auteur Topic: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking  (gelezen 282574 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #525 Gepost op: 09 januari 2022, 14:13:08 »
Nee, schaarste creëren om er later dik aan te verdienen ten koste van mensen die hierdoor misgrepen vind ik niet gewoon.
Stephan,

Wij verschillen vaak van mening, maar in deze ben ik het geheel met je eens, ik durf het zelfs crimineel te noemen.
Het is niet voor niets dat er in de wereld van de concertkaarten inmiddels behoorlijk stevig wordt opgetreden tegen dit soort profiteurs.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #526 Gepost op: 09 januari 2022, 14:15:23 »
Klinkt leuk Sneek en daar zal je zeker vrienden meemaken.

Maar PBmodels of te wel Pico Bello BV, zal toch echt alles goed op orde moeten hebben.
En idd er hoeft nog niks betaald te worden dus er is voor de koper geen of weinig risico, maar er zijn nu eenmaal regels waar men aan zal moeten voldoen.
Maar iemand vertrouwen op zijn blauwe/bruine ogen is wel iets wat naïef of een forum lid die zegt ik heb de volste vertrouwen...
Maar als al die punten van Wim kloppen en jij loopt als potentiële koper geen enkel risico, wat is dan precies de klacht waar je zo in blijft volharden, want ik volg het even niet......
Wat hadden ze dan wel/niet/nog meer moeten doen wil er wel sprake zijn van 'vertrouwen'?

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2354
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #527 Gepost op: 09 januari 2022, 14:16:17 »

ik ga er van uit dat er in de toekomst meerdere nummer varianten gemaakt worden,
misschien dat PB Models hier antwoord op kan geven.

overigens twijfel ik zelf nog om dit prachtige model te aanschaffen.
 

ReneH0

  • Gast
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #528 Gepost op: 09 januari 2022, 14:20:07 »
Maar als al die punten van Wim kloppen en jij loopt als potentiële koper geen enkel risico, wat is dan precies de klacht waar je zo in blijft volharden, want ik volg het even niet......
Wat hadden ze dan wel/niet/nog meer moeten doen wil er wel sprake zijn van 'vertrouwen'?

Er missen nog een aantal zaken, zoals al eerder beschreven #515.
Waarvan er al een aantal zijn aangepakt.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #529 Gepost op: 09 januari 2022, 14:20:16 »
Stephan,

Wij verschillen vaak van mening, maar in deze ben ik het geheel met je eens, ik durf het zelfs crimineel te noemen.
Het is niet voor niets dat er in de wereld van de concertkaarten inmiddels behoorlijk stevig wordt opgetreden tegen dit soort profiteurs.

Riep er iemand woningmarkt? Daar hebben jullie dan zeker een punt.
De insinuatie dat er door dit nieuwe bedrijf schaarste gecreëerd wordt om er later veel aan te verdienen (door wie dan??) vind ik tamelijk abject zonder enig bewijs van die beschuldiging. En waarschijnlijk ook zonder kennis van zaken in deze wereld, want er zijn genoeg gezonde, eerlijke redenen (zoals rentabiliteit) te bedenken om in kleine oplages te fabriceren. Sterker nog, kleine bedrijven die in kleine oplages veel varianten kunnen leveren - anders dan de logge grote fabrikanten - is volgens mij een mooie toekomst voor ons. Voor mijn gevoel is het negativisme dus behoorlijk misplaatst.

PBModels

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
    • PBModels.nl
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #530 Gepost op: 09 januari 2022, 14:22:54 »
Een paar vragen die ik wil beantwoorden :

Garantie : Natuurlijk leveren we die. Daar is met de productie ook al rekening mee gehouden net als reserve onderdelen.
Voldoet een model niet aan de verwachtingen en je koopt op afstand (webshop) dan is de consument goed beschermd en dienen we ons simpelweg aan de wet te houden.

Betalen : Gaat dadelijk met een mooie Ideal link, of mensen krijgen op verzoek een factuur via de mail (afrekenen op beurzen kan natuurlijk ook)
Betalen pas bij levering.

Andere wadlopers : Nou, laten we eerst deze maar eens verkopen.

Zelf een merk oprichten is een hele klus. En we leren nog elke dag bij. Dat gaan en blijven we doen met veel inzet en enthousiaste.
Dat niet iedereen mijn mooie blauwe ogen vertrouwd kan ik mij ook best voorstellen. Dat vertrouwen moet je verdienen.
Daar werken we hard aan, en hierbij alvast bedankt voor de nu geplaatste bestellingen en opmerkingen en goede raad. En het getoonde vertrouwen.

Tenslotte : Een heel merk opzetten, doe je niet alleen voor een Wadloper  ;)
Het was even door buffelen.

ReneH0

  • Gast
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #531 Gepost op: 09 januari 2022, 14:25:03 »
 (y)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #532 Gepost op: 09 januari 2022, 14:25:25 »
Er missen nog een aantal zaken, zoals al eerder beschreven #515.
Waarvan er al een aantal zijn aangepakt.

Jij schrijft daar: "Ik mis wel nog de Algemene voorwaarden en Levering en retour, service afhandeling op de website" en zegt dat het een hoop 'gezeur' scheelt als ze dat gelijk, dus maanden voordat het eerste model daadwerkelijk geleverd wordt en voordat dat je als potentiële klant ook maar enige verplichting hoeft aan te gaan, hadden vermeldt. Persoonlijk heb ik het idee dat het aantal mensen dat daar dan nu zo over door zou blijven zeuren best wel beperkt is  ;D
Maar misschien heb ik het mis  ;)
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2022, 14:27:46 door Sicco Dierdorp »

ReneH0

  • Gast
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #533 Gepost op: 09 januari 2022, 14:29:54 »
Ja dat denk ik ook Sicco.
Overigens bijzonder dat je het zeuren noemt, maar goed...

Zoals je ziet heeft PBmodels al gereageerd.
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2022, 14:44:47 door René H »

Marc tramt

  • Online Online
  • Berichten: 10555
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #534 Gepost op: 09 januari 2022, 14:33:52 »
Riep er iemand woningmarkt? Daar hebben jullie dan zeker een punt.
De insinuatie dat er door dit nieuwe bedrijf schaarste gecreëerd wordt om er later veel aan te verdienen (door wie dan??) vind ik tamelijk abject zonder enig bewijs van die beschuldiging. En waarschijnlijk ook zonder kennis van zaken in deze wereld, want er zijn genoeg gezonde, eerlijke redenen (zoals rentabiliteit) te bedenken om in kleine oplages te fabriceren. Sterker nog, kleine bedrijven die in kleine oplages veel varianten kunnen leveren - anders dan de logge grote fabrikanten - is volgens mij een mooie toekomst voor ons. Voor mijn gevoel is het negativisme dus behoorlijk misplaatst.
Niet de fabrikanten (PB of bijvoorbeeld LSModels) maar handelaren. Er zijn nou eenmaal mensen die deze modellen bij uitkomen kopen om ze naar een tijdje met veel winst (want schaars) via Marktplaats e.d. weer te verkopen. De fabrikanten worden daar niet wijzer van.
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2022, 14:35:41 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

Frits Westers

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #535 Gepost op: 09 januari 2022, 14:36:24 »
Dit is 1 van de redenen dat ik hier zo weinig mogelijk kom. Dat gezeur. Als er ook maar iemand zijn kop boven het maaiveld uitsteekt wordt die gelijk neer gemaaid.
Geef ze de kans om het waar te maken.
Wees eens blij dat er iemand een model op de markt durft te brengen waar al jaren om gevraagd wordt.

Petje af voor de mensen die dat aandurven.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #536 Gepost op: 09 januari 2022, 14:42:53 »
De insinuatie dat er door dit nieuwe bedrijf schaarste gecreëerd wordt om er later veel aan te verdienen (door wie dan??) vind ik tamelijk abject zonder enig bewijs van die beschuldiging. En waarschijnlijk ook zonder kennis van zaken in deze wereld, want er zijn genoeg gezonde, eerlijke redenen (zoals rentabiliteit) te bedenken om in kleine oplages te fabriceren. Sterker nog, kleine bedrijven die in kleine oplages veel varianten kunnen leveren - anders dan de logge grote fabrikanten - is volgens mij een mooie toekomst voor ons. Voor mijn gevoel is het negativisme dus behoorlijk misplaatst.
Geheel mee eens, Sicco. En mooi dat Chris c.s. dit aandurven, complimenten nogmaals.
Groet, Frank

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #537 Gepost op: 09 januari 2022, 14:43:15 »
Niet de fabrikanten (PB of bijvoorbeeld LSModels) maar handelaren. Er zijn nou eenmaal mensen die deze modellen bij uitkomen kopen om ze naar een tijdje met veel winst (want schaars) via Marktplaats e.d. weer te verkopen. De fabrikanten worden daar niet wijzer van.

Dat snap ik, maar het is toch een zotte gedachte dat daar dan een fabrikant op aangesproken zou moeten worden? Zo van: dan liever geen model (als hoge aantallen niet rendabel zijn), of net zoals vroeger liever één variant in een hoge oplage dan meerdere kleine oplages. Omdat we ervan uitgaan dat daar iets achter steekt?

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #538 Gepost op: 09 januari 2022, 14:44:16 »
Riep er iemand woningmarkt? Daar hebben jullie dan zeker een punt.
De insinuatie dat er door dit nieuwe bedrijf schaarste gecreëerd wordt om er later veel aan te verdienen (door wie dan??) vind ik tamelijk abject zonder enig bewijs van die beschuldiging. En waarschijnlijk ook zonder kennis van zaken in deze wereld, want er zijn genoeg gezonde, eerlijke redenen (zoals rentabiliteit) te bedenken om in kleine oplages te fabriceren. Sterker nog, kleine bedrijven die in kleine oplages veel varianten kunnen leveren - anders dan de logge grote fabrikanten - is volgens mij een mooie toekomst voor ons. Voor mijn gevoel is het negativisme dus behoorlijk misplaatst.
Wel goed blijven lezen Sicco, de aanleiding was dit bericht:
Er zit wel een gevaar in dat er zo weinig gemaakt worden en dat is dat er dan personen zijn die er een aantal kopen en wachten en dat ze later aanbieden op catawiki en een godsvermogen voor ontvangen en ik vernam ook dat er van elk model 50 AC/3rail modellen worden gemaakt, die zijn dus helemaal schaars
Wilma wijst hier in mijn ogen toch echt naar de mogelijke "handelaren" die meerdere exemplaren kopen om daar vervolgens grof aan te verdienen en niet naar PB Models.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing.
« Reactie #539 Gepost op: 09 januari 2022, 14:47:43 »
Mag ik dat bij wonen (nogal belangrijk) een probleem vinden en bij een modeltreintje eigenlijk niet?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.